IK WIL EEN V70!

Gestart door volvonno, 22-02-2007 21:07:43

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Citaat van: Turbobiker op 22-02-2007 21:54:26
Citaat van: Edwin op 22-02-2007 21:45:29
Citaat van: Ricardo op 22-02-2007 21:39:50
Sterren zeggen niet alles hoor.
Weet ik, daarom staan de foto's er ook bij. Persoonlijk vind ik de vervorming altijd het belangrijkst om te zien.

Vervorming zegt nog niet alles...

Hmmm, heb toch liever géén stuur in m'n gezicht....

Citaat van: Turbobiker op 22-02-2007 21:54:26
Een tank vervormt niet en toch ben je dood met 56km/u tegen een muur ::)

S60 had er ook 4 en de vervorming ziet er al een heel stuk beter uit dan bij de 850/70.

http://www.euroncap.com/images/results/large_family_cars/car_103_2001/VOLVOS60_Frontal_Nov01.jpg

4 sterren? Zal wel een 98ste airbag missen of een verklikkerlampje dat je in een onveilige auto rijdt... (of was het gewoon omdat 4 sterren toen maximaal was ::) )

Sterren interesseren mij ook niks, foto's des te meer en die spreken voor zich denk ik.....

Laatst een crashfilmpje gezien van een Toyota Yaris tegen een Lexus LS460 met 68 km/u. Yaris was minimaal vervormt en superveilig. Lexus was 2,5 maal zo zwaar!  :o
Tis ongelooflijk hoe veilig sommige fabrikanten tegenwoordig de auto's kunnen maken...

MAAR ik blijf erbij dat Volvonno een 850/70 moet kopen. Geven meer rijplezier dan een V40, en ik kan het weten!!  ;D

gr. Edwin.  8)

Turbobiker

Renault schijnt aan de linkerkant dus een extra stevige balk in te bouwen speciaal voor de NCAP testen. In de praktijk heeft dat dus het effect wat je in die tank ook hebt....

En toch zit ik liever in die Lexus dan in de Yaris in het geval van een botsing. Liever een bult op mijn kop van een stuur dan een borstkas tegen mijn ruggenwerfels...
De Tussenpaus

Misha

Ze hebben bij volgens mij Topgear een keer een Smart tegen een betonnen muur gereden en een opel corsa...

De Smart ketste gewoon af, de corsa was best stuk.

Conclusie was dat je altijd wel dood bent, maar bij de Corsa toch veel minder dood.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

BenC70ES

Citaat van: Ricardo op 22-02-2007 21:39:50
Sterren zeggen niet alles hoor.
Weet ik, daarom staan de foto's er ook bij. Persoonlijk vind ik de vervorming altijd het belangrijkst om te zien.

Bekijk dan even deze resultaten uit echte ongevallen, dan zie je dat de 850, X70 toch als één van de veiligste uit de bus komt (en veiliger als de X40):

Link

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

MaxieS70

Citaat van: Edwin op 22-02-2007 22:17:29

Laatst een crashfilmpje gezien van een Toyota Yaris tegen een Lexus LS460 met 68 km/u. Yaris was minimaal vervormt en superveilig. Lexus was 2,5 maal zo zwaar!  :o
Tis ongelooflijk hoe veilig sommige fabrikanten tegenwoordig de auto's kunnen maken...

Een bijna onverwoestbare auto maken kan elke fabrikant, de kreukelzone is er om bots energie gelijkmatig op te vangen ipv meteen door te geven aan de inzittenden. De persoon uit de yaris is hierbij mogelijk zwaargewond geraakt terwijl de lexus bestuurder rustig uitstapt....

Mercedes heeft dit destijds ook gedaan met een smart en een S klasse, de smart was intact maar van het aantal G's dat de bestuurder te verduren krijgt tijdens de klap was vele malen hoger dan bij de S klasse.

Euroncap zegt niet voor niets dat een 5 sterren boodschappen wagen niet te vergelijken is met een 5 sterren luxe wagen.

matRRR

vertel haar eerlijk wat je gevoelens zijn,
is JOUW geluk haar niet eens 10 euro per maand waard??? :eusa_hand:
Hebben de vrouwen van tegenwoordig zo weinig financien over voor de liefde van DE man in haar leven...  :eusa_shifty:
Ze zeggen zelf toch altijd dat liefde niet in geld uit te drukken is... :eusa_naughty: :eusa_naughty:
Na jaren van huwelijk, hard werken, bloed zweet en tranen is het niet voldoende om voor de prijs van een paar pampers, sigaretten of een bosje bloemen elke dag de liefdevolle blik van je man te mogen begroeten als hij met zijn V70 naar zij werk gaat....

(als dit nog niet werkt, sterkte!!! 8))
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

elianmars

Citaat van: volvonno op 22-02-2007 21:07:43
HELP! :-\
Wij zijn op zoek naar een andere auto. Ik heb mijn vrouw zover gekregen dat het geen (pakkumbeet) Berlingo moet gaan worden maar natuurlijk een Volvo. Inmiddels ziet ze een V40 wel zitten maar ik wil een 850 of V70! Haar bezwaar van een V70 t.o.v. van een V40 zijn de structurele lasten als belasting en brandstofverbruik. Dat een 850/V70 nog geen tien euro meer wegen bel. per maand kost dan een V40 is nog niet voldoende!! Wie heeft de gouden tip om haar over te halen (zware dobber!) De tip die hout snijdt wordt beloont met een prachtige auto-illustratie!! (www.carpaintings.nl)
Ben benieuwd naar de reacties

Zet een V40 en een V70 naast elkaar. Ga achter de wagen staan en rol je mouwen op. Laat iemand eerst de V40 starten. Luister goed en kijk naar je onderarm. Wat zie je? Juist. Niks.
Laat nu iemand de V70 starten luister weer en kijk opnieuw naar je onderarm. Wat zie je nu?

Dit:

Als bovenstaand verschijnsel niet optreedt: Veel plezier met je V40!  :eusa_snooty:

volvonno

Bedankt voor de leuke reacties!
Het probleem is dat IK mij met veel plezier voortbeweeg in een Volvo 145 uit 1973 en dat mijn vrouw daar niet mee wil rijden: Niet betrouwbaar en stuurt veel te zwaar. Dus roept zij dat ik al een auto heb!
Ik kan haar natuurlijk geen ongelijk geven maar toch... :eusa_silenced:
480GT ('96) /145 ('73)

Snellebaksteen

Dan zit er idd maar 1 ding op: Kinderen kweken. Het liefst een hoop, dan heeft ze geen excuus meer. En het is nog best een aardige bezigheid ook, dat kweken  ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

The Driver

Citaat van: volvonno op 22-02-2007 23:23:18
Het probleem is dat IK mij met veel plezier voortbeweeg in een Volvo 145 uit 1973 en dat mijn vrouw daar niet mee wil rijden: Niet betrouwbaar en stuurt veel te zwaar. Dus roept zij dat ik al een auto heb!

Wat wil je vrouw dan?

Lijkt mij toch echt dat, indien je het zelf allemaal financieel bolwerkt, je zelf bepaald wat wel/niet moet doen.

Volvo comfort

Ik ken het probleem met de pikloze medemens.. :police:

Heb zelf ook een probleem gehad om haar te overtuigen dat het beter voor ons allebei zou zijn als we een V70 zouden nemen.

Zij wilde graag een V40 die hebben we toen ook gehad voor 1 jaar toen was ze het gezeik van mij zat en ik was het afkraken van de V40 ook wel beu aan het worden.

Maar goed we hebben nu al weer 2 jaar de V70..
:eusa_boohoo:

Gewoon volhouden dus

why-not

Mijn vrouw wilde er eerst ook geen, en nu is ze er gek op.
De fijnste auto die we hebben gehad tot nu toe, zegt ze.
automaat vond ze ook niks, maar ook daar is ze van teruggekomen :eusa_dance:

Misha

Citaat van: volvonno op 22-02-2007 23:23:18

Kijk, bij ons rijdt mijn vrouw in een 142 : haar mentaliteit is : 'Als je gewoon gasgeeft stuurt de auto niet zwaar'. En de betrouwbaarheid, dat los je voor een paar tientjes zelf op.
Electronische ontsteking erin (80 euro), scheelt 70% van alle klachten.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

marcelV70R

gewoon in beide auto's laten rijden. :eusa_boohoo:
werkte bij mijn vrouw destijds ook,
al na een paar meter wist ze het al!! :eusa_whistle: :eusa_whistle:
als ze dan voor een 40 gaat,  :eusa_think:
moet je toch ff met haar langs de dokter!! ;D ;D

Marcel

elmarconi

Citaat van: marcelV70R op 23-02-2007 19:30:44
gewoon in beide auto's laten rijden. :eusa_boohoo:
werkte bij mijn vrouw destijds ook,
al na een paar meter wist ze het al!! :eusa_whistle: :eusa_whistle:
als ze dan voor een 40 gaat,  :eusa_think:
moet je toch ff met haar langs de dokter!! ;D ;D

The proof of the pudding...

Idd gewoon beide modellen laten besturen, klaar is klara.
Wel kun je zelf iets sturen door een perfecte V70 voor de testrit uit te zoeken en een, laten we zeggen, iets mindere V40.
--
Autogas Inside . . .