Ervaring met RDW keuring gevraagd

Gestart door emielC70, 19-02-2007 22:07:21

Vorige topic - Volgende topic

emielC70

Oke ik zal het maar gewoon verklappen. Jeffer is bezig met de oerquattro maar dat is het dus niet.

Voor mij word een audi 90 quattro sedan uit 1988 gestript en een s4 blok met andere drijfstangen, tubular exhaust manifold, garrett turbo, 650 cc injectoren en stand alone management (vems) gebouwd. Ik wou hem idd eerst ook rond de 275 pk laten draaien voor de keuring aangezien ze zelf de boel kunnen afstellen met Vems. Daarna moet volgens de geleerde 450 tot 500 pk mogelijk zijn. Is wel 4 wheeldrive dus ik zal nog genoeg vermogen verliezen.

Laserblue

Citaat van: emielC70 op 20-02-2007 14:34:01
Oke ik zal het maar gewoon verklappen. Jeffer is bezig met de oerquattro maar dat is het dus niet.

Voor mij word een audi 90 quattro sedan uit 1988 gestript en een s4 blok met andere drijfstangen, tubular exhaust manifold, garrett turbo, 650 cc injectoren en stand alone management (vems) gebouwd. Ik wou hem idd eerst ook rond de 275 pk laten draaien voor de keuring aangezien ze zelf de boel kunnen afstellen met Vems. Daarna moet volgens de geleerde 450 tot 500 pk mogelijk zijn. Is wel 4 wheeldrive dus ik zal nog genoeg vermogen verliezen.

oef da's ook leuk :eusa_drool:
succes ermee ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Zippo

Citaat van: emielC70 op 20-02-2007 14:34:01

Heb ik niet zien staan in de e-mail......

emielC70

wepster

Citaat van: Zippo op 20-02-2007 13:00:04
Als er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd.

U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een keuringsstation van de RDW. Na goedkeuring wordt het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of zijn in Nederland gemachtigde importeur.

Wanneer er een typegoedkeuring bestaat dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval dan wordt u doorgestuurd naar het Test Centrum in Lelystad (TCL) voor een geluidsproef en weggedragproef wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen.

Geluidsproef: 356,-
Weggedragtest: 282,-

en van die weg gedrags proef word je niet blij ik heb dat ooit laten doen met een mini die ik omgebouwd had van een 1000 cc naar een 1430 cc die had ook een vermogens winst van meer dan 40% en geloof me ik wist niet wat er gebeurde toen die goede man met de auto de baan op ging , het heeft me een verhoogde hard slag gegeven en de stuipen er bij.
ze gaan de auto dan wel zo erg aan zijn jas met betrekking tot de remmen en de wegligging dat je gewoon bang er van word.
en je moet ook vantevooren een papiertje tekenen waar in staat dat als hun schade rijden tijdens de proeven dat deze voor eigen rekening komen en dat hun niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden als test centrum.
dus ik zou zeggen denk er zeeeeeeeeeeeeer goed over na voor je het doet

emielC70

Citaat van: wepster op 20-02-2007 16:35:23
en van die weg gedrags proef word je niet blij ik heb dat ooit laten doen met een mini die ik omgebouwd had van een 1000 cc naar een 1430 cc die had ook een vermogens winst van meer dan 40% en geloof me ik wist niet wat er gebeurde toen die goede man met de auto de baan op ging , het heeft me een verhoogde hard slag gegeven en de stuipen er bij.
ze gaan de auto dan wel zo erg aan zijn jas met betrekking tot de remmen en de wegligging dat je gewoon bang er van word.
en je moet ook vantevooren een papiertje tekenen waar in staat dat als hun schade rijden tijdens de proeven dat deze voor eigen rekening komen en dat hun niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden als test centrum.
dus ik zou zeggen denk er zeeeeeeeeeeeeer goed over na voor je het doet

Hmmmz dan laat ik hem maar ff afstellen 0.5 bar ofzo. Dan moet er weinig mis kunnen gaan.

Mod edit: weer eens een quote hersteld, de zoveelste vandaag