hoe alarmsysteem checken?

Gestart door Volvokoen, 23-02-2007 11:37:01

Vorige topic - Volgende topic

Volvokoen

Beste Co-roffelaars,

Sinds begin deze maand heb ik een tweedehands V70 TDI van 1998 aangeschaft, waarin een alarm gebouwd is. Ik heb echter geen enkel idee of dat alarm nog wel werkt. Ik zie dat er in elk van de deurstijlen en op andere plekken allerlei sensoren zitten. Ik twijfel of het alarmsysteem nog werkt, wnat als ik de auto op slot doe of open maak met de afstandsbediening dan hoor ik geen biepje.
Ik heb echter nog nooit een auto-alarm gehad, dus ik heb geen idee of zo'n biepje een must is voor een werkend alarm.
Kent er iemand een manier om het alarm te checken zonder de auto te beschadigen, natuurlijk. Ik vermoed dat ik het alarmcertificaat bij de aankoop van de wagen gekregen heb, indien meerdere info vereist is om deze vraag te beantwoorden.

Ik heb hierbij nog een laatste vraag: soms zit ik een tijdje in de wagen zonder het contact aan, maar met de sleutel in het contact (bv. als ik op iemand moet wachten) en dan vraag ik me af of het alarm niet plots zal af gaan. Soms doe ik tijdens eht wachten de deuren op slot met die algemene knop naast de raamknoppen. Hoe weet het alarm dat het niet mag afgaan als ik in de wagen zit zonder dat de motor draait of het contact aan staat?

Alvast bedankt voor de info,

Volvokoen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

@®-

Het alarm kan je bijvoorbeeld testen door in de auto te gaan zitten en met je afstandsbediening de auto af te sluiten. Een beetje bewegen en het alarm zal moeten af gaan.
Wanneer je in de auto zit en je sluit de auto af door de knop van de centrale portiervergrendeling in te schaklen zodat de portieren op slot gaan, zal het alarm niet worden geactiveerd. Dit zal alleen met de afstands bediening gebeuren.

Bas850

Ga in de auto zitten, doe hem op slot met de afstandbediening en doe 1 van de deuren open. Merk je het snel genoeg.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Volvokoen

Juist ind e auto gaan zitten. MEt AB de auto gesloten. Dan deur geopend: niks. Geen alarm. Idem maar ipv deur openen met de hand voor de sensoren zwaaien: piewiewiew en 4 knipperlichten aan: de kerstboom werkt!! Hip hoi!

Bedankt, mannen, weer een vraag beantwoord.

Groetn,

Koen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km