De kleur Laserblue

Gestart door Clapton, 23-02-2007 11:43:59

Vorige topic - Volgende topic

Clapton

Citaat van: Misha op 23-02-2007 20:06:18
Citaat van: Clapton op 23-02-2007 19:59:00
Citaat van: Misha op 23-02-2007 17:49:26
LB- Laserblue

LB - Lekker Belangrijk.

Kan geen toeval zijn... :eusa_whistle:

uw commentaar indeze ook niet......   :eusa_whistle: maar indien u deelgenoot wilt worden in dit topic verzoek ik u vriendelijk de andere participanten om toestemming te vragen...  :angel: :evil:

Duidt u mij niet euvel, heer Slowhand ! Het is nimmer mijn intentie geweest u en uw medeparticipanten te ontrieven !
Deze eenzijdige opmerking was slechts een constatering die aan mijn hersenstam ontsproot en die ik dientengevolge ter griffie meende te moeten deponeren.

Ik verzoek u dan ook nederig (voor zover mijn wezen het mij toestaat nederigheid te betrachten in dit soort ridicule onderwerpen) om mijn eerdere aantijgingen van de hand te doen en het mij toe te staan in deze discussie met gepaste passiviteit de zijlijn te bezetten.

Slechts indien de essentie van een opmerking het algemeen gezond verstand te boven gaat zal ik u en de uwen van repliek dienen in deze elegie van het kleurenspectrum dat Laserblue genoemd wordt.

Bert ?

Ik dank u voor uw commentaar en ben blij dat u inziet dat uw opmerking geenzins een ridiculiserende werking zou mogen hebben op het gekozen thema zijnde laserblue.

Uw nederig verzoek om deze discussie met gepaste passiviteit tegemoet te treden kan ik, maar dan spreek ik uitsluitend op persoonlijke titel, niet honoreren aangezien ik van menig ben dat uw inmenging in dit topic  katastrovale gevolgen zal hebben en mogelijk de tijdelijke winterslaap van een gevreesd terrorist zal beeindigen met alle gevolgen van dien.

In uw schrijven melde u voorts, slechts indien een opmerking het algemeen gezond verstand, in deze elegie van het kleurenspectrum dat laserblue genoemd wordt, te boven gaat, dat u zult reageren, hetgeen mij niet verbaasd, want u mist de essentie van het doel volledig nl. stellingname met betrekking tot een milde vorm van kritiek op de kleur laserblue.   

duikertjuhhh

Geachte heer Clapton,

Met stijgende verbazing en ook een verhoogde kaakkrampfactor volg ik uw briefwisseling met betrekking tot de kleur laserblue. Edoch vallen mij regelmatig stukken tekst op die naar mijns inziens een tikkeltje uit de toon vallen. Vooral met betrekking tot de spelling, katastrovale schrijft men namelijk aldus: katastrofale. Ik neem hierbij echter wel aan dat dit puntje uw aandacht is ontsnapt.

Hopende dat u het mij niet kwalijk neemt dat ik de Nederlandse schrijfkunst hoogacht,

Hoogachtend,

Duikertjuhhh

Misha

Ok, aangezien de betrachte diplomatieke oplossing (ook hier) niet werkt :

Laserblue is een vorm van blauw. Best een aardige kleur. De meeste mannen zien echter lastig de juiste tonen binnen het blauw-groen spectrum.

Mannen, staat er.

Het is daarom misschien dat kappers daar beter in zijn en ook bovengemiddeld aangesproken zijn door de kleur LaserBlue Pearl.

En  uw toestemming voor deelname...... Ja, ach..... ;D

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ben

Amice,

Enige dagen geleden mocht ik vernemen dat er een uitwisseling van gedachten plaatsvond tussen liefhebbers van een bepaalde kleur blauw. Dat het daarbij al in het eerste bericht niet meer uitsluitend daarover ging deed mij deugd want geen enkel onderwerp staat los van enig ander.

Ik moet toegeven dat deze schrijverij mij deed denken aan het pingpong spel. De snelheid van reageren deed vermoeden dat de schrijvers op dat moment een antwoord van hun 'partner in rhyme' zaten af te wachten om direct en slagvaardig te kunnen reageren. Kennelijk was er op dat moment geen betere, zeg andere, zeg belangrijker taak voor hun weggelegd.

Ik moet daarbij ook toegeven dat het daarbij gebezigde taalgebruik (met uitzondering van de vele spelfouten!) een, wat ondergetekende betreft, hoge amusementswaarde kende.

In de loop van deze, hoofdzakelijk op flauwiteiten gebaseerde 'discussie' bleek, dat een enkele meelezer zich aan de inhoud van het topic begon te ergeren. Geheel ten onrechte natuurlijk, immers een column in de zaterdagbijlage van het NRC (niet dat ik de kwaliteit en het niveau van de hier genoemde bijdrage  daarmee mag vergelijken) vraagt ook niet of alle lezers van het onderhavige zich met de inhoud en/of de strekking ervan kunnen verenigen. Laat staan zich er mee zou moeten bemoeien cq. inlaten. Men leze hetgeen men lezen wil en al het andere laat men voor wat het is.

Ook ik, amice, werd getroffen door het, dan wel aangekondigde doch toch plotselinge einde en heb met al mijn krachten geprobeerd de betreffende en al dan niet verantwoordlijke functionaris van de smakelijkheid van het topic te overtuigen.
Na uitvoerig beraad, waarbij het nodige water door de Maas is gevloeid en vervolgens bij de wijn is gedaan, kan ik u berichten dat verdere beraadslagingen overbodig zijn geworden.

Per direct zal dit topic heropend zijn met de uitdrukkelijke wens en voorwaarde dat:
a. alle andere topics gevrijwaard blijven van dit soort onzinnige bijdragen
b. er op het forum geen enkele kleur mooier/beter/belangrijker is/genoemd wordt dan enige andere kleur
c. het bloemrijk taalgebruik gehandhaafd blijft.
d. stijl en taalfouten, vóór uiteindelijke publicatie, gecorrigeerd zijn.
e. de discussie beperkt blijft tot de kleur laserblue en er geen vergelijkbaar topic wordt geopend over black sapphire, kanariegeel, delftsblauw, gifgroen en zelfs brandweerwagenrood. Laat staan over enige andere kleur.
f. eenieder die zich in meer of mindere mate ergert aan de inhoud van dit topic zich afzijdig houdt van de discussie.

Tenslotte spreek ik de wens uit dat eenieder die zich niet aan dit topic ergert, er met genoegen aan zal deelnemen, zich zal houden aan de gebruikelijke gedragsregels en aanvaardt dat niet ter zake doende op- cq aanmerkingen zonder aanziens des schrijvers van ambtswege zullen worden verwijderd.

Dit is mijn oordeeel en daar zult u het mee moeten doen.  :police:

PS.
De titel is mijnswege geneutraliseerd zonder overleg met amice Clapton.

Snellebaksteen

Onze dank is onmeetbaar , o, Roffelende Rechter!! :eusa_clap:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Clapton

Met onmetelijke grootheid heeft dhr. B te B besloten het prachtige item " de kleur Laserblue " nieuw leven in te blazen, hetgeen bij mij tot een fantastische vreugdedans heft geleid welke uiteindelijk niet geheel gepland in de vijver eindigde, iets wat voor mijn trouwe viervoeter spontaan óók het teken was om samen met mij te gaan zwemmen, hiervoor wil dan ik dan ook namens mijn vrouw dhr B dank zeggen.

daarnaast heb ik, met duidelijke getemperde vreugde, welke volledig toe te schrijven is aan de verkoelende en in dit geval verhelderende werking van het toch wel erg koude water, dat dhr. Misha en dhr. S. Baksteen zich in de discussie wensen te mengen, dit ondanks dat zij mogelijkerwijs niet geheel correct zijn geinformeerd over het onstaan van de kleur laserblue, de eigenaren van vervoermiddelen gespoten in de besproken kleur, en derhalve volledig buiten hun competentie om informatie danwel eigen intepretatie, gaan verschaffen welke niet geheel conform de doelstelling van het forum zijnde, volgens een prominent lid, ter lering en vermaak is.

Na een kort maar uiterst enerverend gesprek met een locale coiffeur, die zich in tegenstelling tot door mij ontvangen berichten uit Nederland, zich niet bezighoud met goedbedoelde maar volstrekt zinloze oogcorrigerende voorstellen welke zelfs een driedimentionaal beeld geven gelijk aan de driewieler welke een bekend forummer als citaat gebruikt, heb ik moeten constateren dat de kleur laserblue een zalvende werking schijnt te hebben op huiddelen van mannen met een milde vorm van kleurenblindheid.

Natuurlijk is het infaam en abject om alle eigenaren van een vervoermiddel in de kleur laserblue over één kam te scheren, dit hoofdzakelijk omdat een kapper meerdere kammen heeft maar dit geheel terzijde, echter opvallend was het wel dat ik met grote moeite, ja zelfs met inzet van ordetroepen, na enkele uren de door mij meegevoerde kleurstaal volledig onder het kwijl weer in mijn bezit kon nemen.

Wat werkelijk een schok te weeg bracht in ons lief dorpje was de ontdekking dat er naast het door mij hogelijk gewaardeerde kappersgilde, je moet ietwat voorzichtig zijn in de hedendaagse tijd, er ook piloten zijn die over een vervoermiddel beschikken welke van de bewuste kleur  is voorzien. Nu begrijpt u dat een slecht geknipt kapsel wel erg vervelend is maar niet onoverkomelijk, echter steld u zich eens voor wat de gevolgen zouden kunnen zijn als de desbetreffende piloot zich plotsklaps realiseerd wat de kleur van zijn transportmiddel te weeg brengt dan zijn de gevolgen, of je nu een Zweedse vlag op je auto hebt of niet, nauwelijks te overzien.

Gezien bovenstaande verzoek ik een ieder, dat wil zeggen met een intelligentie hóger als Bonni St.Clair, en een EQ wat stressbestendig is een zinvolle bijdrage te leveren aan het oplossen van geschets probleem.

FGG

Citaat van: Ben XC70 op 27-02-2007 12:15:34
Per direct zal dit topic heropend zijn met de uitdrukkelijke wens en voorwaarde dat:
b. er op het forum geen enkele kleur mooier/beter/belangrijker is/genoemd wordt dan enige andere kleur
e. de discussie beperkt blijft tot de kleur laserblue en er geen vergelijkbaar topic wordt geopend over black sapphire, kanariegeel, delftsblauw, gifgroen en zelfs brandweerwagenrood. Laat staan over enige andere kleur.
f. eenieder die zich in meer of mindere mate ergert aan de inhoud van dit topic zich afzijdig houdt van de discussie.

Zo op 't oog tel ik er al weer 6 in de voorlaatste posting. :eusa_snooty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Clapton

Gmid

Citaat van: FGG op 27-02-2007 14:22:34

Zo op 't oog tel ik er al weer 6 in de voorlaatste posting. :eusa_snooty:

Ik kan je gerust stellen, 't zijn er nog wel meer.  :angel:
Volvo C30 '12

FGG

Citaat van: Clapton op 27-02-2007 14:25:37
5 en niet zeuren  ;D

vijfer
spontaal
intrepetatie
bezighoud
te weeg
driedimentionaal
hoger als
geschets
...
:eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Ben maar blij dat ik afstand gedaan heb van dit topic anders ging het meteen weer op slot  :eusa_naughty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

The Driver

Citaat van: mehn op 27-02-2007 14:34:55
Ben maar blij dat ik afstand gedaan heb van dit topic anders ging het meteen weer op slot  :eusa_naughty:

waarom?

Misha

Gezien bovenstaande aandachtspunten van de heer XC meen ik in deze paragraaf toch te willen opmerken dat wit volgens de geldende en geaccepteerde normen niet als kleur wordt beschouwd, doch als een aanwezigheid van alle andere kleuren.

Dit slechts ten overvloede, daar zij dan besproken mag worden in deze elegie, gezien het feit dat zij ook Laserblue in zich heeft.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Taranis

Citaat van: Misha op 27-02-2007 17:43:04
Gezien bovenstaande aandachtspunten van de heer XC meen ik in deze paragraaf toch te willen opmerken dat wit volgens de geldende en geaccepteerde normen niet als kleur wordt beschouwd, doch als een afwezigheid van alle andere kleuren.

Dit slechts ten overvloede, daar zij dan noch steeds niet besproken mag worden in deze elegie, gezien het feit dat zij ook niet Laserblue in zich heeft.

Gezien uw standpunt omtrent de kleur wit, ben ik ten zeerste benieuwd naar uw standpunt aangaande de kleur zwart.