V70 beter ?

Gestart door Jak, 27-04-2003 22:08:41

Vorige topic - Volgende topic

Jak

Hoi

Onlangs werd gezegd dat de V70 beter (=minder storingsgevoelig) zou zijn dan de 850. Gaat het dan om het oude model V70 (lijkt op de 850  ;D) of het nieuwe model (meer rondingen  :P)

Kaj
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Pim_V70T5

Ik heb alle drie de auto's gehad
855  140 pk na 145.000 kilometer ingeruild electronische problemen met airco en de automaat gehad. Ik weet niet of dat typisch 855 was?

Vervolgens een nieuwe V70 classic 170 pk probleemloos bereden vond wel dat de auto bij flink doortekken boven 4750 toeren teveel lawaai maakte. Ik heb hier 90.000 kilometer prettig  mee gereden. rijd veel Duitse Autobahn en dan vaak boven de 160 kmpu. De auto werd wel zoekerig boven de 180 en heb dat dan ook weinig gedaan. Deze auto is net even meer doordacht en verfijnder dan een 855.

Nu heb ik een nieuw type V70 T5 met chip. Dit is de beste auto die ik ooit heb gehad kan probleemloos cruisen met snelheden van 200- 220.

Kortom ik kan niet in je portemonnaie kijken maar zou je willen adviseren voor een V70 te gaan is gewoon een betere en modernere auto  (doordachtere details) dan een 855 ook al is het uiterlijk een gering verschil.

sneller dan een nieuwe V70R

Johann

Ik heb iets andere ervaringen.
Ik denk dat kwalitatief de laatste classic modellen op dit moment de betere auto's zijn of de nieuwe model jaren 2002, 2003 en nu 2004.
Mocht je een nieuwe V70 P26 van model jaar 2000 of een vroege 2001 tegen komen kun je er beter afblijven of een onderhoudsstaat opvragen en kijken welke garantie claims er op geweest zijn.
Met name stuurinrichting en achterwiel ophanging kunnen bagger zijn bij deze modellen maar gek genoeg hebben ze 't niet allemaal.
Stabilisator reactie armpjes die herrie maken of hele stugge rubbers in de achterwiel ophanging die voor metaal achtige bijgeluiden en bokken van de achteras kunnen zorgen.
Ik heb een paar van deze auto's van dichtbij meegemaakt en er is eigenlijk geen echte oplossing voor.
De auto's die 't hebben komen er ook moeilijk vanaf.
Verder heb ik zelf grote problemen met een geartronic automaat gehad maar hier 't zelfde, heb je mazzel dan is 't een goeie.