Teleurgesteld in Vredestein Snowtrax winterbanden

Gestart door HJ850, 25-02-2007 08:22:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HJ850

Heb dit jaar voor het eerst winterbanden en wij zijn zwaar teleurgesteld, wat een rot banden. Zijn Vredestein Snowtrax in 195 breed.

Bij kou in flinke regen (gister avond laat weer)  "lijkt wel alsof je op olie rijdt" vond mijn vriendin. Ik vind de auto ook heel er zoekend, vaag zwabbeerend sturen.
Zomerbanden (Toyo in maat 205) geven bij heftigee regen véél meer grip en zekerheid. Dat kan toch niet kloppen?

Deze Vredestein band komt er bij mij niet meer onder!
Volgens mij heb ik voor mijn Nederlands gebruik (ik ga niet naar wintersport en poolcirkel)
aan deze band gewoon de verkeerde.

Volgende winter maar ander type winterband? Zijn er winterbanden die niet specifiek voor heftige sneeuw en ijs zijn, maar meer voor Nederland: koud soms, altijd gestrooide wegen?
Zeg maar zachtere compound i.v.m. temperatuur, maar zonder dat mud&snow gebeuren?



PS Wie vast voor volgend jaar een setje Vredenstein wil voor de wintersport, of nu nog moet: van de week over te nemen  ;)

Zippo

Laat de auto eens uitlijnen!
Volgens mij ben jij de enige die klaagt....  :evil:

daytonawim

Die heb ik er ook een keer ondergehad, 70.000 km mee gereden zonder problemen.

Maar hoe hoog is jouw banden spanning dan ???

Verder is de 205 waarschijnlijk een 50 of 55 hoogte band en de snowtrack is een 60 hoog
band, dan verschil is voormij wel merkbaar, met name in de bochten.

@®-

Ik heb nu al voor het 2e seizoen Vredestein Snowtrac's eronder zitten maar ik vindt het prima banden.
Het enige wat ik minder vindt is dat ze heel veel herrie maken, maar ik denk dat er maar weinig winterbanden zijn die zo stil zijn als zomerbanden.

V70geRwin

Bij mijn lease peugeot 307 had ik ze ook. De Vredsteins zijn juist beter voor regen en prut en minder voor de echt zware sneeuw, dus echt voor NL winters  8)

mij bevielen ze ook prima, meer grip bij koude dan de michelin zomerbanden en perfect met regen vanwege het groffe profiel. Bij hogere temperaturen zoals deze winter kan het echter zijn dat het rubber te zacht wordt met oa hoge slijtage als gevolg.

Toen ik er langer mee door reed bij hoge temp viel het verschil met de zomerbanden toen weer positief op door meer grip in de bochten en het feit dat het rubber echt erg zacht wordt.

Ik zou het in de hoge temp zoeken wellicht icm met iets anders?

gr,
Gerwin

Ludo

Citaat van: HJ850 op 25-02-2007 08:22:28
Zijn er winterbanden die niet specifiek voor heftige sneeuw en ijs zijn, maar meer voor Nederland: koud soms, altijd gestrooide wegen?
Zeg maar zachtere compound i.v.m. temperatuur, maar zonder dat mud&snow gebeuren?

een M&S band is ook niet altijd een winterband.
dit kom je ook tegen op zomerbanden.
pas als er een * (sneeuwvlokje symbool)  bijstaat heb je te maken met een échte winterband.

lange

ik wil buiten micelen aleen maar vredestein
hoe is het met je spooring
en de bande spanning
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

ief

Onder de 940 een paar weken geleden ook nieuwe Vredestein Snowtracks laten leggen. Ik vind het een super band. Als er iets "zweeft" dan is het wel een 940 in originele setting, maar desondanks echt super grip en een perfecte wegligging en weggedrag.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Claudia

Had hetzelfde vorig jaar met winterbanden.
Zwabberde over de weg...voelde me juist erg onveilig.

Na uitlijnen en juiste bandenspanning....helemaal blij en goed!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

RRRRR_Ramon

Ik moet voor volgend jaar nieuw winterrubber en vanwege de goede tests op ADAC en TyreTest en niet te vergeten de prijs/kwaliteit verhouding zat ik ook al een beetje te kijken naar Vredestein Snowtracs.

Ik lees er veel positieve dingen over en ook de positieve verhalen van mensen die ze eronder hebben spraken mij wel aan.

Ik denk echt dat je het in je auto moet zoeken idd.  :-\

Succes!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Ik heb tot dit jaar ook Vredestein winterbanden gehad en die bevielen heel goed.

Zoals Wim al zegt, het kan ook liggen aan het gevoel doordat je nu hogere banden hebt.

Heb je de Vredesteins nieuw er onder liggen? En als dat zo is, hoeveel km's heb je er nu mee gereden?

Wij hebben dit jaar nieuwe Michelin winterbanden er onder liggen. Toen ze er net onder lagen, waren ze nog een beetje glad of zo (kan het niet goed uitleggen). Bij een grote bocht ging ik er bijna uit, omdat ik doorgleed.

Toen dacht ik ook: wat zijn dit voor banden.....

Nu ik er wat langer op rijd, bevallen ze toch heel goed. Het is net of ze een beetje moesten worden ingereden of zo. De grip is nu super.

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 25-02-2007 11:35:54

Nu ik er wat langer op rijd, bevallen ze toch heel goed. Het is net of ze een beetje moesten worden ingereden of zo. De grip is nu super.

Je moet ze ff "inrubben" dat kan zo:



Daarna supergrip!!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

HJ850

OK, goed te horen allemaal.

Ik heb de Snowtrax er nieuw onder, nu ruim 5000km. Uitlijning is gedaan en iets gecorrigeerd bij het er op zetten van de winterbanden. (en nee, geen kwikfit  :P)

Gister ochtend bleek inderdaad bandenspanning te laag... Nu weer op 3.0 (waar ze ook door bandenman op gezet waren).  Daarna A'dam-Maastricht vvs gereden en in flink wat buien gehad, maar niet zo heftig als zaterdag en enige tijde terug. Wel wat beter inderdaad.


Misha

Je moet erop vertrouwen dat het toch goed is in sneeuw en bij erg lage (3 en lager).
Ik ken het gevoel wat je beschrijft, heb het zelf ook gehad en druk er nu als ik in NL blijf geen winterbanden meer onder.
Auto is zoekerig, zeker als je bijvoorbeeld de binnenkant van een rotonde meeneemt heb je het idee dat je de rotonde op getrokken wordt.

Zwabberig, en met veel regen heb ik ook liever een goede zomerband. En dan die enorme herrie tov Michelin Primacy's. En de ochtendzool..

Alleen in sneeuw en echte moddertroep/drek zijn ze echt superieur... maar om daar nu 3-4 maanden irritatie van te hebben voor die 2 keer een half uurtje sneeuw en drek...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het