Doorrijden of toch maar eens kijken voor iets anders?

Gestart door J. Hoeksema, 25-02-2007 11:51:42

Vorige topic - Volgende topic

J. Hoeksema

Ik heb mijn auto nu 3 jaar een paar maanden en inmiddels staat de kilometerstand op 225.000 km.
De laatste tijd ben ik aan het dubben wat verstandiger is, de auto verkopen of er gewoon nog een jaar of 2 mee doorrijden.

Ik heb de auto 3 jaar geleden gekocht met 102.000 kilometer op de teller en inmiddels er dus bijna 125.000 km bijgereden.
Ik heb nog nooit echte probemen gehad met de auto, een keer een wiellager kapot, maar verder geen bijzonderheden. Natuurlijk weet je nooit of er nog gebreken aankomen, al leent het type auto zich niet voor bijzondere verassingen.  :eusa_pray:

Natuurlijk weet ik nu wat ik aan de auto heb en je weet nooit wat je ervoor terug koopt, maar af en toe begint het te jeuken en wil je wel eens wat anders.

Een C70 T5 of een T vind ik bijvoorbeeld echt een mooie opvolger of een S60 D5, maar is dit echt slim?
Verder is het zo dat ik met de huidige kilometerstand waarschijnlijk nog wat centen beur voor de auto, zodat de investering voor de volgende auto wat minder is.
En over 2 of 3 jaar met een veel hogere kilometerstand is misschien niets meer waard op de automarkt.  :-\
Maar aan de andere kant heeft de auto me nooit in de steek gelaten en ben ik eigenlijk nog steeds niet uitgekeken op de auto. (als ie op zomervelgen staat vind ik em nog steeds dik)  :P

Tja wat is wijsheid. :eusa_think:

Misschien hebben julie nog suggesties?

pwassink

een oud monteur / IT gezegde is en blijft

"never mess with a working system"

Als je tevree bent, met deze km's weet wat er komt, plezier hebt aan de wagen .. eeehm ???

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Ik lees in je betoog dat je blij bent met je huidige auto, en geen enkele reden waarom je wat anders zou willen gaan rijden ???

Misschien weet je het antwoord zelf wel ;D

Gr ;)

RRRRR_Ramon

Jeuken doet het toch, een andere kopen betekent vooral jeuk in je portemonnee. Je moet toch weer geld meenemen, daarnaast zie ik dat je op LPG rijdt en zal mss een andere auto daar ook weer mee moeten worden uitgerust (behalve een S60 D5 dan).  Flinke investering weer.  :-\ Je kent de auto nu door en door, bij een andere moet je het maar weer afwachten.

Maar je moet doen wat je niet laten kunt!! Als je het geld hebt liggen en het brandt in je zak......... je leeft maar 1 keer!  ;D

Succes met de beslissing.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

J. Hoeksema

Citaat van: thuur op 25-02-2007 12:03:44
Ik lees in je betoog dat je blij bent met je huidige auto, en geen enkele reden waarom je wat anders zou willen gaan rijden ???

Misschien weet je het antwoord zelf wel ;D

Gr ;)

Het kriebelt toch en dat verrekte Marktplaats met al dat mooie spul! ::)
Als ik besluit met de auto door te rijden, dan wil ik wel wat investeringen doen, zoals verlagen incl dempers en nieuwe banden. Verder nog wat cosmetische veranderingen en enz. (eigenlijk geeft ik de auto (mij) ieder jaar een kadootje ;D)

Echt ecomomisch niet verantwoord, maar het blijft toch leuk. 8)

J. Hoeksema

Citaat van: RRRRR_Ramon op 25-02-2007 12:10:45
Jeuken doet het toch, een andere kopen betekent vooral jeuk in je portemonnee. Je moet toch weer geld meenemen, daarnaast zie ik dat je op LPG rijdt en zal mss een andere auto daar ook weer mee moeten worden uitgerust (behalve een S60 D5 dan).  Flinke investering weer.  :-\ Je kent de auto nu door en door, bij een andere moet je het maar weer afwachten.

Maar je moet doen wat je niet laten kunt!! Als je het geld hebt liggen en het brandt in je zak......... je leeft maar 1 keer!  ;D

Succes met de beslissing.

Als het een C70 wordt, komt ie ook op LPG hoor! ;D

Verder kan ik ook het brandend geld blussen en doorsparen voor een S60 uit eind 2005.  :eusa_dance:

Meestal begint het kriebelen in de winter, als de auto op zijn wintervelgen staat en smerig is van de troep op de weg. :-\
Na de eerste poetsbeurt is het meestal over, het alleen dat ik aan nieuwe banden toe ben en ik eigenlijk de auto meteen wil verlagen en uitlijnen en dat kost centen.
Of alleen voor nieuwe banden ga en de auto te koop zet.

Kortom ik ben er nog niet uit!!! :eusa_think:

P.S. Overigens heeft mijn vrouw een BMW 318d gezien die ze wel erg mooi vond! :-X

fearless

Ach je bent niet de enige die er zo over denkt. Ik loop ook vaak met het id om wat anders te kopen. En dan ga je na lopen denken, tja wat moet je dan terug kopen en eigenlijk heb ik een erg goeie mooie auto en hoeveel moet er dan bij.

Maar ja denken en dromen mag natuurlijk altijd.

J. Hoeksema

Citaat van: fearless op 25-02-2007 12:46:10
Ach je bent niet de enige die er zo over denkt. Ik loop ook vaak met het id om wat anders te kopen. En dan ga je na lopen denken, tja wat moet je dan terug kopen en eigenlijk heb ik een erg goeie mooie auto en hoeveel moet er dan bij.

Maar ja denken en dromen mag natuurlijk altijd.

Dat is het nou precies! ;D

FGG

Citaat van: J. Hoeksema op 25-02-2007 12:31:29
P.S. Overigens heeft mijn vrouw een BMW 318d gezien die ze wel erg mooi vond! :-X

Nou, probleem opgelost: je vrouw de 318d en jij lekker doorsturen in de S70. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

J. Hoeksema

Citaat van: FGG op 25-02-2007 12:54:07

Nou, probleem opgelost: je vrouw de 318d en jij lekker doorsturen in de S70. ;)

Denk niet dat oom agent dat goed vindt!!!! :-\

Ze heeft namelijk geen rijbewijs ;)

Die BMW 318d schijnt overig gewoon een 2 liter diesel te zijn en krijgt met een 320d chipie 160pk :eusa_whistle:

RRRRR_Ramon

Meestal begint het kriebelen in de winter, als de auto op zijn wintervelgen staat en smerig is van de troep op de weg. :-\
Na de eerste poetsbeurt is het meestal over, het alleen dat ik aan nieuwe banden toe ben en ik eigenlijk de auto meteen wil verlagen en uitlijnen en dat kost centen.

Ga maar gauw verlagen en poetsen dan!!! ;D ;D  Een S70 is niet m'n favoriete Volvo maar de jouwe mag er best zijn!

Met de overstap naar een ander merk neem je ook afscheid van een hele leuke Volvo club........ met dito clubblad ;)  8)

J. Hoeksema

Citaat van: RRRRR_Ramon op 25-02-2007 13:01:05

Ga maar gauw verlagen en poetsen dan!!! ;D ;D  Een S70 is niet m'n favoriete Volvo maar de jouwe mag er best zijn!

Met de overstap naar een ander merk neem je ook afscheid van een hele leuke Volvo club........ met dito clubblad ;)  8)

Dank je...
Ja, dat van de club zou heel jammer zijn, maar ik kan altijd nog donateur worden van de club en blijven struinen op het forum.

P.S. Bij BMW en VW hebben ze ook Clubs!  :-X

Moet ik wel een petje gaan kopen, en me zelf aanleren dat het stoer is om een beetje schuin achter je stuur te zitten als je in je dope bak rijd ;D

NIET DAT DAT ME TEGENHOUD :eusa_naughty:  ::)

RRRRR_Ramon

Je bent niet meer te redden.......... je hebt het nu al over VW !!  :o :o :o

850 Club is leuker!!  8)

animalT5R

Citaat van: RRRRR_Ramon op 25-02-2007 13:35:32

850 Club is leuker!!  8)

Komt ie wel van terug...een vw[die fout heb ik ook gemaakt]
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

J. Hoeksema

Citaat van: animal op 25-02-2007 13:39:08
Citaat van: RRRRR_Ramon op 25-02-2007 13:35:32

850 Club is leuker!!  8)

Komt ie wel van terug...een vw[die fout heb ik ook gemaakt]

GEINTJE, mocht ik in een BMW of VAG model gaan rijden dan wordt ik echt geen lid van een club daarvan. :eusa_hand:

Daar gaan ze heel anders met elkaar om, de Volvo850club is redelijk uniek!!! :eusa_clap:

Met Volkswagen is in mijn visie niets mis mee, ik heb 3 jaar tevreden in een Volkswagen Golf 115pk GTI TDI gereden. En NEE ik droeg geen petje  ;)