Graag de petitie tekenen..... (eerste even lezen natuurlijk)

Gestart door Peth©oni, 26-02-2007 07:37:47

Vorige topic - Volgende topic

Peth©oni

Hans Ernst: "Teleurgesteld, maar niet verslagen"

ZANDVOORT, 22 februari 2007.

De Raad van State heeft besloten het aantal geluidsdagen van het Circuit Park Zandvoort niet uit te breiden. Daarmee werd het verzoek van het circuit, het huidige aantal van vijf dagen met zeven dagen uit te breiden, afgewezen. "Uiteraard zijn we teleurgesteld, maar niet verslagen", zegt Hans Ernst, directeur Circuit Park Zandvoort. Wel betekent deze uitspraak dat we in onze expansiedrift wat afgeremd worden. Niettemin hebben we dit jaar een aantal topevenementen waarmee we de positie van ons circuit in internationaal perspectief verder versterken. Daarnaast is de nationale autosport sterker dan ooit."

Inherent aan de positieve ontwikkeling die het Circuit Park Zandvoort de afgelopen jaren heeft doorgemaakt was ook de wens om het aantal beschikbare geluidsdagen uit te breiden, zodat er meer buitenlandse raceklassen naar Zandvoort gehaald konden worden. "Dat streven is ook in lijn met het regeringsbeleid, dat stelt dat er meer grote internationale evenementen naar Nederland moeten komen", verklaart Hans Ernst. "Door deze uitspraak van de Raad van State is het binnenhalen van grote evenementen, die ook positief zouden zijn voor de hele regio, nu even geblokkeerd. Het belang van een klein aantal mensen heeft in dit geval helaas voorrang gekregen boven het belang van Zandvoort en de hele regio."

Ernst stelt nu te gaan zoeken naar mogelijkheden op juridisch, milieutechnisch en politiek vlak om in de toekomst de activiteiten toch te kunnen uitbreiden. "Juridisch ligt het nu lastig, maar politiek en milieutechnisch zie ik zeker mogelijkheden en daaraan blijven we werken", verklaart hij.

Het Circuit Park Zandvoort heeft dit jaar met het FIA WK Toerwagens op 6 mei, de DTM met in de supportraces de Formule 3 Euro Series op 29 juli en de A1GP-klasse op 30 september drie grote internationale topevenementen op de kalender staan. Daarnaast zullen de bekende nationale race-evenementen onveranderd plaatsvinden met nieuwe klassen als de Suzuki Swift Cup en de nieuwe Dunlop SportMaxx Clio Cup.

"De enige concessie die we moeten doen, is dat het evenement Masters of Formule 3 op 17 juni onder deze omstandigheden geen doorgang kunnen vinden.", aldus Ernst. "Hoe jammer we dat ook vinden, maar dat is in dit verband de beslissing die we hebben moeten nemen. Naar andere mogelijkheden voor de Formule 3 wordt nog gekeken. Met topevenementen als het FIA WTCC, de DTM en de A1GP is onze internationale positie echter ijzersterk."

oorspronkelijk bericht + reactie's: http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=petitie&id=276

de petitie: http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=handtekening&petitieID=276

Peth©oni

-----Original Message-----
From: Zandvoort Info [mailto:info@zandvoort.info]
Sent: 23 February 2007 10:31
To: Zandvoort Info
Subject: FW: Geen extra racedagen op Zandvoort - laat je (tegen) stem horen

Iedereen wordt verzocht, als je erachter staat, dit verzoek door te sturen.

Beste allemaal,

Van mij zul je normaliter geen emails ontvangen met daarin een verzoek om een (niet door mij georganiseerde) petitie te ondertekenen. In dit geval echter wel. De Nederlandse autosport is slachtoffer van enkele personen/organisaties die het niet kunnen laten andermans sport danig te verzieken.

Op het circuit van Zandvoort mogen maar vijf dagen per jaar internationale races worden gereden. Provincie Noord-Holland had een vergunning voor zeven dagen extra afgegeven, maar de Raad van State heeft die vergunning woensdag onrechtmatig verklaard. De vergunning had nooit verstrekt mogen worden, omdat onder meer milieuwetgeving dat niet toestaat. Diverse belangenverenigingen tekenden bezwaar aan.

De enige manier voor het circuit om extra dagen te krijgen is een stap naar de Tweede Kamer die een wetswijziging zou moeten door voeren om meer geluidsdagen.

(bron: autosport.nl)
<--

Voor het ondertekenen van de petitie kun je deze link volgen:

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=petitie&id=276

Met vriendelijke groeten,

Cor Draijer

HaRdCoRe-WeZ

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Kees.R.S

Gmid

Volvo C30 '12

Ben

Toevallig hoorde ik vorige week een reportage over dit onderwerp op de radio.
Het circuit ligt al langer in Zandvoort dan de meeste bewoners.
Als je in Zandvoort gaat wonen weet je dat er een een circuit = herrie is.
Wil je daar geen last van hebben, dan moet je er niet gaan wonen.
Het circuit heeft een hele grote invloed op de commercie van Zandvoort.
Niet alleen de winkels profiteren van de vele bezoekers maar rondom de evenementen zijn alle hotels volgeboekt.

Vanzelfsprekend mee eens dus.

thuur

Ik mis het economisch aspect.

Getekend en de tijd staat niet goed aldaar.

Gr 8)

Peth©oni

Citaat van: Ben XC70 op 26-02-2007 12:12:57
Toevallig hoorde ik vorige week een reportage over dit onderwerp op de radio.
Het circuit ligt al langer in Zandvoort dan de meeste bewoners.
Als je in Zandvoort gaat wonen weet je dat er een een circuit = herrie is.
Wil je daar geen last van hebben, dan moet je er niet gaan wonen.
Het circuit heeft een hele grote invloed op de commercie van Zandvoort.
Niet alleen de winkels profiteren van de vele bezoekers maar rondom de evenementen zijn alle hotels volgeboekt.

Vanzelfsprekend mee eens dus.

i rest my kees.... je had 2 jaar geleden moeten horen, gemeente Bloemendaal.... De heleicopter's voor de DTM maakte te veel herrie.... omdat ze zo vaak overvlogen.... nu vraag ik je, en nu dit !!!!  :eusa_wall:

Rudy-M

Dit is een bekend fenomeen in Nederland. Zelfde is met Schiphol. De meeste klagers zijn diegene die er net wonen.

Ik heb uiteraard getekend in voordeel van het circuit.

Rick.

Don't waste your time always searching for those wasted years.

HaRdCoRe-WeZ

Alle sporten in Nederland worden goed ondersteund. We kunnen bijvoorbeeld wel een EK-voetbal organiseren. Kijk eens wat voor omzetten er gedraaid werden tijdens dat evenement. Kroegen, winkels en de diverse overnachtingsmogelijkheden, allemaal topdrukte. Tijdens bijvoorbeeld de A1GP afgelopen jaar, was het echt megadruk op Zandvoort, dat begon op de vrijdag al. Ik heb het in 15 jaar tijd nog nooit ZO druk gezien op een vrijdag. DTM hetzelfde, de campings staan vol, en de hotels zijn volgeboekt. Nu hebben ze er het WTCC bij, geweldig, Zandvoort komt weer op de kaart te staan in de internationale autosport.

Dat nu de Masters geen doorgang hebben kunnen vinden is een drama, dit is namelijk het evenement wat jarenlang toonaangevend was voor het Circuitpark. En waarom kan het geen doorgang vinden? Omdat er mensen klagen over het geluid. Ja, g*dverdomme, als je in Pernis woont weet je dat het kan stinken, je leeft in de industrie! In Renesse weet je van te voren dat het 's zomers vergeven is van de Duitsers, en in omgeving Schiphol vliegen er nu eenmaal vliegtuigen over, en dat kan geluidsoverlast veroorzaken. Wil je hier allemaal geen last van hebben, dan ga je ergens anders wonen!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Roy V70R

850 GLT - 855 T5 - V70R

Turbobiker

Zeg, leuk en aardig, maar als ik dat petitie-formulier aanklik zie ik nergens waarvoor ik teken... :eusa_think:
De Tussenpaus