205/55 R16V getest door de Consumentenbond

Gestart door FelixB, 26-02-2007 09:45:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Derks


ruud

Thanx Derks,

kwist het wel Michelin de beste  :)
endaarom ook een dure :(

Toch komen er bij mij weer Michelins onder vwb de zomerbanden, bij ze alle drie.

groetjes
Ruud

-D©©©L-

#17
Niet helemaal uit de consumentengids, wel een test van een gerenommeerd tijdschrift in dezelfde (205/55-16) maat.  ;)

Link naar PDF ding in duits.

kyro

#18
Citaat van: mehn op 26-02-2007 11:58:06

 


De normale V70 Classic echt niet hoor, misschien een TDI? Kijk maar eens achter in je tankklepje of je instructieboekje

je hebt gelijk :  205/50/16 staat idd in het tankklepje !'

vreemd dat ze er dan 55 op gelegd hebben ?
de 50 tigs zullen wel op geweest zijn !
't zal wel geen wereld van verschil maken



BartRas

Sinds gistern ook bij de anwb een 205/55R16 V test, daar komt de P7 weer als beste eruit
there is no substitute for PK's

Derks

Citaat van: ruud op 28-02-2007 08:59:59

kwist het wel Michelin de beste  :)
endaarom ook een dure :(


Dat Michelin de beste is, kan ik niet terug vinden, wel dat ze de duurste zijn ;)


gr derks

frekko

een ieder leest de resultaten zo als het hem/haar uitkomt en wat vind je van meer belang droog/nat wegdek, prijs enz enz
je kan er van alles uithalen net wat je rijstijl is

Misha

Och wat enig ! Een bandentest van de consumentenbond !
Die doen toch koffiezetapparaten en wasdrogers en zo ? En zelfs daar komen slechts bizarre adviezen uit....

En dan nu autobanden...

Alvast maar een pak zout kopen om de resultaten mee te nemen...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rody

Citaat van: Misha op 06-03-2007 22:58:58
Och wat enig ! Een bandentest van de consumentenbond !
Die doen toch koffiezetapparaten en wasdrogers en zo ? En zelfs daar komen slechts bizarre adviezen uit....

En dan nu autobanden...

Alvast maar een pak zout kopen om de resultaten mee te nemen...


hier sluit ik mij bij aan.

elmarconi

Citaat van: Derks op 28-02-2007 17:54:03
Dat Michelin de beste is, kan ik niet terug vinden, wel dat ze de duurste zijn ;)

De vraag is of ze dat slijtvaste in een km-prijs omgezet hebben.
Als de Michelin's 145/125 = 16% meer km kan maken, (verschil tussen + en ++) dan zijn ze dus per definitie niet duurder.

Ik stop er wel Premacy's onder.
--
Autogas Inside . . .

Rudy-M

Consumentenbond moet zich behouden tot het testen van services en klantvriendelijkheid van winkels enzo. Van producten hebben ze geen kaas gegeten.

Voorbeeld: Kinderzitjes die door de Consumentenbond als Beste Keus gezien worden, zijn door de ANWB/ADAC matig of zelfs onveilig bevonden, na testen d.m.v. crashtests. De CB kijkt alleen maar naar prijs/kwaliteit en of de gebruiksaanwijzing wel duidelijk genoeg is.

Sorry hoor, maar banden zijn een van de belangrijkste onderdelen van je auto, zoek dan testen van instanties die wel verstand van zaken hebben en niet alleen naar die prijs/kwaliteitverhoudingen kijken.

Dus ik sluit me bij Misha aan.

V70geRwin

Citaat van: Rudy-M op 07-03-2007 01:05:43
Consumentenbond moet zich behouden tot het testen van services en klantvriendelijkheid van winkels enzo. Van producten hebben ze geen kaas gegeten.

Voorbeeld: Kinderzitjes die door de Consumentenbond als Beste Keus gezien worden, zijn door de ANWB/ADAC matig of zelfs onveilig bevonden, na testen d.m.v. crashtests. De CB kijkt alleen maar naar prijs/kwaliteit en of de gebruiksaanwijzing wel duidelijk genoeg is.

Sorry hoor, maar banden zijn een van de belangrijkste onderdelen van je auto, zoek dan testen van instanties die wel verstand van zaken hebben en niet alleen naar die prijs/kwaliteitverhoudingen kijken.

Dus ik sluit me bij Misha aan.

Deze test is samen met de duitse ANWB en Adac uitgevoerd volgens de test.
Test al gelezen?  ;)

gr,
Gerwin

Rudy-M

Hahahahaha, dat is gewoon de test van de ANWB en ADAC met hun eigen conclusie.

Maar ik blijf bij Misha staan. ;D

ruud

#28
Citaat van: Derks op 28-02-2007 17:54:03
Citaat van: ruud op 28-02-2007 08:59:59
kwist het wel Michelin de beste  :)
endaarom ook een dure :(
Dat Michelin de beste is, kan ik niet terug vinden, wel dat ze de duurste zijn ;)
gr derks

Staat volgens mij toch het bekende rode cirkeltje "beste koop" bij ?

Derks

Beste koop is wat anders dan de best getest ( de beste)

Bridgestone en continental staan op de eerste plaats, Michelin op een gedeelde 6e.

Beste koop geeft aan; de meeste waar voor je geld, in dit geval gaat het er denk ik om dat de Michelin's slijtvaster zijn, zodat je er langer mee doet. De Bridgestones zijn wel beter, maar door een lagere slijtvastheid, per kilometer een stuk duurder.



gr derks