Rijd iemand op Michelin Alpin winterbanden?

Gestart door 855TDI, 26-02-2007 22:34:40

Vorige topic - Volgende topic

855TDI

Jeroentjuh

Ja ik, heb er nog niet mee in de sneeuw gereden dus echt ervaring met de band heb ik niet, is ook niet echt winterbanden weer meer in nederland.....

elianmars

Ik rijd sinds een tijdje ook op Alpin winterbanden. Bevallen me tot nu toe heel goed, al heb ik niet veel in de sneeuw kunnen testen  ;D

Turbobiker

Citaat van: elianmars op 26-02-2007 22:38:10
Ik rijd sinds een tijdje ook op Alpin winterbanden. Bevallen me tot nu toe heel goed, al heb ik niet veel in de sneeuw kunnen testen  ;D

Reed jij niet ook al op Vredestein? :eusa_think:
De Tussenpaus

BenC70ES

Citaat van: Turbobiker op 26-02-2007 22:42:33

Die Vredestein moet je dus al niet nemen, die halen al niet eens een volle winter  ;)  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: Turbobiker op 26-02-2007 22:42:33

Niet meer. Die zijn naar een mede-clublid gegaan  ;)

Vertigo

Heb een aantal jaar geleden op Alpins gereden, maar heb sinds vorig jaar Vredesteins. Beide banden presteren goed.

[edit]
En nee, er is geen relatie tussen de vredesteins / michelins van elianmars en mij... We wisselen niet alles om
[/edit]

Scooby Doo

Ik vindt dat de 850 met die Alpins omgevormd is tot schotelvod. :eusa_wall:

Hij gaat als een zwabber over de baan  :o en nee, m'n bandenspanning is dik in orde (2,5 bar). ;D

Of zou het soms kunnen liggen aan het verschil in velg diameter? 215-45/17 versus 195-60/15. :eusa_think:

Is de eerste, en ook de laatste keer dat er velgen met winterbanden onder m'n auto komen. Zo'n  :eusa_silenced: :eusa_silenced: :eusa_sick:
Puppy Power!!!

thuur

Ik zou toch eens wat hoger dan 2,5 proberen....

Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 03-03-2007 00:22:43
Ik zou toch eens wat hoger dan 2,5 proberen....

Gr ;)
Ik heb de conti's (ts810 205/55-16 ) op 3.1 rondom staan. Slijten netjes gelijkmatig af.

elmarconi

Citaat van: Scooby Doo op 02-03-2007 23:35:22
Of zou het soms kunnen liggen aan het verschil in velg diameter? 215-45/17 versus 195-60/15. :eusa_think:

Je zegt t zelf al. Uiteraard is er verschil.
Je vergelijkt een bredere + lagere band met een smallere+hogere.  Da's klapschaatsen met (all be it) nette houtjes.
Als de rijder klapschaatsen gewend is, dan vallen houtjes meestal tegen.

--
Autogas Inside . . .

Scooby Doo

Citaat van: elmarconi op 03-03-2007 00:29:48
Citaat van: Scooby Doo op 02-03-2007 23:35:22

Je zegt t zelf al. Uiteraard is er verschil.
Je vergelijkt een bredere + lagere band met een smallere+hogere.  Da's klapschaatsen met (all be it) nette houtjes.
Als de rijder klapschaatsen gewend is, dan vallen houtjes meestal tegen.

Laat ik nou net effe geen schaatser wezen. ;D ;D
Puppy Power!!!

frekko

ook ik rijd op michelin alpin in de maat 205 55 16 en natuurlijk is de wegligging anders dan de zomerbanden in de maat 225 45 17 maar de grip is voldoende en geen overmatig geluid al met al tevreden maar zodra het weer  het toelaat gaan de zomerbanden er weer onder ook van wege de velgen ja de optiek is ook anders als je op stalen velgen rondtuft

Paul-S70R

Alpins zijn erg slecht uit de tests gekomen dit jaar!
Beter Pirelli snowsports of Vredestein Extreme's kopen.

elianmars

Citaat van: Paul-S70R op 08-03-2007 17:55:08
Alpins zijn erg slecht uit de tests gekomen dit jaar!

Logisch. Het is veel te warm voor die arme banden.........  ::)

Ik neem die tests allemaal met een korreltje zout. Mijn persoonlijke ervaring met diverse bandenmerken komen nooit overeen met die tests.
Bovendien zijn die tests vaak in heel andere bandenmaten. Dat scheelt ook nog.