Overzetlijsten onder deuren

Gestart door wuilus64, 26-02-2007 23:19:25

Vorige topic - Volgende topic

wuilus64

Oeps...  :eusa_doh:  kom ik er na een paar weken na aankoop van m'n 850 10V achter dat er een soort kunststof overzetlijsten zitten over de dorpels.
Ze zitten niet geplakt of gekit, maar het lijkt alsof ze over een soort geleiderail zijn aangebracht. Je kan ze namelijk een beetje induwen en dan voel je de speling in de ruimte er tussen.
Nu de vraag; zitten deze standaard op de 10 V's, of is het puur cosmetisch? Of als bescherming tegen schoenen met scherpe uitsteeksels of iets dergelijks?
We hebben de auto grondig geinspecteerd voor aankoop, en niks kunnen ontdekken van enige schade, buiten een paar kleine krasjes in de lak.
De auto is van '95 , heeft maar 180 k gelopen en ziet er verder onberispelijk uit, al wil dat natuurlijk niet alles zeggen. Verder geen spatje roest te bekennen.
In de lijsten zit het Volvo-embleem gestanst. M'n vorige 850 (een 20V, ook uit '95) had dit in ieder geval niet!
Iemand enig idee, want ik ben een beetje ongerust.... :eusa_shifty:  zijn de lijsten makkelijk te verwijderen als ik m'n nieuwsgierigheid niet langer kan bedwingen om te kijken wat ik eronder aantref?

Groet, Erik

-D©©©L-

thuur

Je bedoelt de standaard dorpels? Op de 10V in plastickleur tot een jaar of '95, op de 20V altijd in carrosseriekleur zaten er standaard op ja. Gepopnageld trouwens.

Of bedoel je echt chromen sierlijsten OP de dorpels? Die zitten geplakt bij mijn weten.

Gr 8)

wuilus64

Thuur, wat bedoel je met plastickleur?
Bij mij zijn ze dus gewoon in de kleur van de rest van de auto, maar ik vind het vreemd dat m'n vorige 850 dit niet had.  ???
Die was trouwens wel een half jaartje jonger dan m'n huidige 10V.(die is van mei '95)
Aan de onderzijde ( aan de rand van de lijst dus)kun je ze een beetje bewegen, vandaar dat het me leek dat  ze niet echt vast zitten, maar meer geklemd of "geklikt". Lijkt me ook wel dat het iets moet rammelen tijdens het rijden, maar dat hoor je gelukkig niet!
Maar geen reden tot ongerustheid dus..??

Gr, Erik

Gmid

Nee, heeft mijn 95er 10v ook gewoon, en bij mijn weten elke volvo 850 zonder chromen sierlijsten.
Volvo C30 '12

wuilus64

Mannen, bedankt!
Ben helemaal opgelucht , dus nu snel naar de kroeg want het is kaartavond  ;)
(tja..het hoeft maar een naam te hebben.... :eusa_whistle:)

Erik

thuur

Bedoel je deze chromen sierlijsten:

Of de normale dorpel, al dan niet in carr.kleur:
In kleur, onder de 2 deuren:

Ongespoten plastic:

(foto's allemaal van dit forum)

Gr 8)

wuilus64

Hm, zoals op de laatste foto was het me nog nooit opgevallen, maar bij mij is het dus precies als de op de 3e foto afgebeelde V70, gewoon in carrosseriekleur en volgens mij ook nog in dezelfde kleur als de afgebeelde . Als je het niet weet dan zie je het niet eens, ik kwam erachter toen ik even een plekje moest wegpoetsen.

Toch blijf ik het vreemd vinden, als de lijsten dus (?) van m'n vorige 850 verwijderd zijn ( waarom zou je dat doen..?), zouden de onderliggende dorpels toch iets meer "naar binnen"moeten liggen ten opzichte van de deuren? Dat was absoluut niet het geval, maar goed, als het zo hoort heb ik er verder geen probleem (meer) mee!

iig dank voor de toelichting!

Gr Erik

HJ850

Maak en plaats er een foto van!

mehn

Citaat van: wuilus64 op 27-02-2007 01:57:20
maar bij mij is het dus precies als de op de 3e foto afgebeelde V70, gewoon in carrosseriekleur en volgens mij ook nog in dezelfde kleur als de afgebeelde .

De derde foto is een 850 sedan...
Ik heb nog nooit een auto zonder die lijsten gezien dus ben ik benieuwd naar een foto van je oude 850.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wuilus64

Hehe Mehn...gaan we katten?
Net een kaartavond achter de rug en toen ging het tellen ook al niet..   :eusa_wall:

Het mag dus (voor eens en altijd...   >:( ) duidelijk zijn, m'n sedan heeft dorpels in de kleur van de carrosserie, net als de V70 op de foto die dus geen sedan is..........   ???  laat ook maar, ik ga zo snel mogelijk een paar foto's(proberen te) plaatsen!

Gr, Erik

ps ik wilde nog wat citeren maar dat lukte niet echt...hoe zit dat?

thuur

Citaat van: wuilus64 op 27-02-2007 18:17:17
ps ik wilde nog wat citeren maar dat lukte niet echt...hoe zit dat?

Gewoon op 'Citeer' klikken en na de tekst [ /quote ] beginnen met typen.

Gr ;)

)()()sT

Als het in kleur is, is het standaard... en ja, er staat 850 in  8)
Of het te verwijderen is weet ik niet, maar het is in ieder geval "normaal"

De zilvere alu-kleur is een lijstje dat als extra verkocht is denk ik. Mijn pa heeft die erop, en die zitten gelijmd (hij flikkerde er eens af bij het openen van het portier).

Had bijv. de T-5R die alu-dorpels niet standaard? (met T-5R erop ofzo; bij mij pa staat er ook 850 op)

Edit:

Citeerer staat 850 in

Ben even gaan kijken; bij mij zit er dus een dun kunststof lijst zonder 850 of Volvo logo erin  :angel:

wuilus64

Heb net m'n 20V even van stal gehaald om eens te bekijken, blijkt dat 'ie wel degelijk dorpellijsten heeft, in de carrosseriekleur. Alleen te voelen aan de onderste rand, daar kun je ze iets naar buiten trekken.
Het was me nooit opgevallen omdat er geen speling zit tussen de lijst en het onderliggende oppervlak, terwijl ik bij de 10V de lijst 2-3 mm kan indrukken.
Overigens zitten er bij de voordeuren 4 en bij de achterdeuren 3 "rechthoekjes" in de lijsten gestanst (bij de 10V), waarschijnlijk(?) kun je ze met een schroevendraaier eruit wippen, maar dat weet ik niet zeker en ik ga het ook niet proberen, want ik denk dat dat niet lukt zonder beschadigingen.
Wat het embleem-verhaal betreft: op de 20V staat helemaal niets, en op de 10V alleen "Volvo" en dan uiteraard zonder aanhalingstekens  :P  !

Erik

thuur

Citaat van: wuilus64 op 27-02-2007 21:51:48
Overigens zitten er bij de voordeuren 4 en bij de achterdeuren 3 "rechthoekjes" in de lijsten gestanst (bij de 10V), waarschijnlijk(?) kun je ze met een schroevendraaier eruit wippen, maar dat weet ik niet zeker en ik ga het ook niet proberen, want ik denk dat dat niet lukt zonder beschadigingen.

Zoals ik al zei, ze zitten ge-popnageld. Hieronder vind je de nagels.

Bij mijn weten zit er overal wel wat speling op. Plastic geeft tenslotte mee ;)

Gr 8)