Help!!!! automaat gooit olie eruit!!!

Gestart door kawa11, 03-07-2009 10:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: kawa11 op 03-07-2009 22:16:25
hoi ja heb ik gedaan heeft een streepje onder hot nu. Dat was gisteren morgen  (ook bij warme draaiende motor gemeten) een cm boven hot ik vermoed dat die die de olie gewisseld hebben er veel te veel ingekiept hebben want bij koude en stilstaande motor gepeild??? ik hoop het maar. het lekken was vannavond niet meer zo erg een paar druppels noch. En weer gemeten.Een streepje onder hot. grtn marcel

klinkt goed..

hoe ruikt de olie?
is de olie nog mooi lichtrood?

kawa11

 de olie ruikt eigenlijk nauwlijks ik bedoel als je het met 15w40 vergelijkt heeft de automaat olie nauwlijks een luchtje en bij mij is de olie ook niet licht rood het ziet er eerder uit als nieuwe motor olie.klaar en heel licht bruin

pwassink

Citaat van: kawa11 op 04-07-2009 22:57:57
de olie ruikt eigenlijk nauwlijks ik bedoel als je het met 15w40 vergelijkt heeft de automaat olie nauwlijks een luchtje en bij mij is de olie ook niet licht rood het ziet er eerder uit als nieuwe motor olie.klaar en heel licht bruin

Atf in een volvo bak is normaliter rood, als jij praat over lichtbruin lijkt me dat zo op een afstand niet goed,
laat eens een paar druppels van die peilstok op een wit vel papier vallen en post daar een foto van als je wilt ,
eventueel met wat frisse ATF op datzelfde papier ter vergelijk ernaast.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

V70geRwin

Citaat van: kawa11 op 04-07-2009 22:57:57
de olie ruikt eigenlijk nauwlijks ik bedoel als je het met 15w40 vergelijkt heeft de automaat olie nauwlijks een luchtje en bij mij is de olie ook niet licht rood het ziet er eerder uit als nieuwe motor olie.klaar en heel licht bruin

Had ik vergeten te zeggen maar het ruiken is voornamelijk of het verbrand ruikt....

De kleur is wel de bedoeling dat het lichtrood is, vergelijk het maar eens met nieuwe ATF.

kawa11

hoi heb de olie maar even op een teflon plaatje gedruppelt de olie stand op het peilstok (vanmorgen gemeten bij koude motor) mijn indruk dr zit veel te veel olie in want hij heeft er al een hoop uitgegooid. grtn marcel

V70geRwin

erg donkerrood  8)

ik zou het compleet vervangen en gelijk doorspoelen (flusshen).

kawa11

ja heb vanmorgen met onze monteur gesproken om de oude olie eraf te doen moet alleen noch ff hier zoeken hoe het ververst moet worden. heb ook in dit forum gelezen dat hier zulke dagen plaats vinden dat zich leden treffen voor een dagje automaten flushen.............. zijn daar mischien leden die intresse hebben??????? ;D grtn marcel