Let goed op je bandenspanning, men wijzigt dat!

Gestart door pwassink, 01-03-2007 23:42:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudy-M

Het initiatief is goed. De werkwijze is bedenkelijk helaas. Als ze nou gewoon op een parkeerterrein gaan staan en mensen benaderen, krijg je dit soort taferelen niet. En hun database moet ook rekening houden dat er verschillende uitvoeringen zijn van een bepaald model, al dan niet met verschillende maat wielen eronder.

Als ze mij komen vragen of ze mogen controleren, vind ik het goed. Maar ze moeten wel de banden op de door mij aangegeven druk zetten, indien nodig. En ik blijf erbij.

Ludo

Citaat van: Rudy-M op 03-03-2007 00:52:41
Als ze mij komen vragen of ze mogen controleren, vind ik het goed. Maar ze moeten wel de banden op de door mij aangegeven druk zetten, indien nodig.

zelfs dat niet.
jouw meter geeft mischien bv 2.5bar aan, die van hun 2.7bar.
dan laten ze de spanning zakken.

Rudy-M

Wel een goede om op te letten. Of hun meter wel gecalibreerd is.

Als de banden nog warm zijn, dan mogen ze sowieso niet aflaten. Sta-tijd in de gaten houden, dus.

BlackWolf

Zo, dat is een goeie zeg!
Ik zou ook kwaad worden als iemand aan mijn auto zat, net zoals bij "De grote beurt" op sommige afleveringen gaan ze om mensen te verassen hun ruit inslaan enz. Maar niemand vraagt van tevoren of hij/zij wil dat zijn auto onder handen genomen mag worden door dat programma. Ik zou nooit ja zeggen, wie ook mij aangeeft voor zo een programma, ik maak zelf wel uit wat ik wil doen met mijn auto en niet een andere.

En wat als je niet een standaard banden maat hebt onder je auto? Staat dat ook in hun lijstje?

Ik heb even volgende sticker gemaakt!  ;D



Hehehe!   :P
V40 2.0T Zwart Metallic: 3" RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter, dual stage custom waterinjectie, MTE remap, Gegroefd en geboord remschijven, Goodridge remslangen. 4mm intrax verlaagd, enz enz

scania164


jakobab3

zow,,,das nou weer Nederland
als je niet gedwongen wordt met geld boete dan doen ze het gewoon ongevraagd

er is echt niets van jou,,eigendom? bestaat niet, schande voor de mensen

mensen leven hier niet,,,er wordt met hun geleeft

kan me zooooo kwaad om maken, nog een maand ga ik emigreren,ben ik hier van af, hopen dat  de rest van de wereld niet besmet raakt door deze (legale) misbruik van wetten naar eigen beleid

sorry hoor
paarden tand en vrouwen hand, mag nooit stilstaan

pwassink

Citaat van: BlackWolf op 03-03-2007 03:38:22
Zo, dat is een goeie zeg!

Ik heb even volgende sticker gemaakt!  ;D

http://img242.imageshack.us/img242/2220/afblijvenbg9.jpg



Briljant!

Dit zou idd een oplossing zijn, en ik ben niet zo'n plakker maar de noodzaak is op zich ook al te gek voor woorden natuurlijk.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

pwassink

#22
Ander punt,

Ik denk idd dat Rudy-m wel een goed punt heeft, lopen deze stikstof-milieuridders erg enthausiast rond en pakken ze een
auto welke net neergezet is dan ga je helemaal de boot in.

Heb ondertussen wel een paar dingen uitgezocht, hoor daar nog (na intern onderzoek daar) meer van.

De uitvoerende organisatie in kwestie heeft wel een paar dingen duidelijk gemaakt ondertussen nl:

Er wordt normaliter alleen bijgevuld, niet afgelaten
De drukadviezen (die erg afweken) komen uit een database met ca 15000 banden op t karretje.
Hun werkwijze wordt normaal aangekondigd en je krijgt dan (bij bv een bedrijfsactie) wel een rode kaart die eea tegengaat.
Het is ook namens hen dus absoluut niet de bedoeling om ongevraagd zonder aankondiging en toestemming dingen te wijzigen.
En hun gaan hierover ook nog met de opdrachtgever in discussie, waarvan ik nog een verslagje krijg.
(dat is wat hier dus is foutgegaan, de opdrachtgever heeft verzuimd de actie en opt-out mogelijkheid op de uitnodiging te vermelden)

Voor de rest van de reacties was ik een beetje verbaasd, Ok ik was ook kwaad en vooral over het feit dat men ongevraagd en zonder toestemming ergens aanzat waar ze naar mijn idee geen recht toe hadden.

Ik heb ook geschreven dat men toen ik het kaartje zag en direct tegen de studenten mopperde keurig en direct alle banden op de door mij aangegeven spanning hebben gebracht.

Ik kan denk ik opmerken uit de reacties dat de mening afblijven voor de meeste geldt,
maar met de agressie en of het verbale geweld wat er bij wordt genoemd heb ik moeite, dit is niet nodig miz ..   :eusa_naughty:

Peter
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Emiel

Juist...en dan wijzigen ze het. Het is maar een werk van een paar minuten om de banden weer op jouw spanning te zetten...

Kort lontje bij sommigen...

BlackWolf

Kwaad worden is iets heel anders dan geweld, met geweld los je weinig op. Bovendien doen die studenten in opdracht van een andere. Meeste studenten hebben geen auto, wellicht denken ze dat ze nog een goed daad verrichten ook, omdat ze weinig tot geen verstand van hebben.
V40 2.0T Zwart Metallic: 3" RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter, dual stage custom waterinjectie, MTE remap, Gegroefd en geboord remschijven, Goodridge remslangen. 4mm intrax verlaagd, enz enz

HeZz

Moet ik echt niet zien dat ze aan me auto zitten daar heb ik een hekel aan.
Ik maak zelf wel uit op welke banden spanning ik rij...2,4 bar in mijn geval.

En zijn het stikstofflessen?
is het niet gewoon perslucht?
Looking 4 a V70N

de boekhouder

#26
Citaat van: Emiel op 03-03-2007 11:42:31
Juist...en dan wijzigen ze het. Het is maar een werk van een paar minuten om de banden weer op jouw spanning te zetten...

Kort lontje bij sommigen...

Dus als iemand aan m'n spullen zit zonder dat ik daar toestemming voor geef en ik reageer daar geïrriteerd op heb ik een kort lontje ?


Natuurlijk hebben ze behalve naar de temperatuur van de banden ook naar de belasting gekeken (uit de tabellen maak ik op dat een volle bak een hogere bandenspanning vereist dan een vrijwel lege).

Ik moet blijkbaar een kaartje aan m'n auto hangen om duidelijk te maken dat een ander er af moet blijven anders is het toegestaan ? Misschien kun je ook zonder mijn uitdrukkelijke weigering de spoiler er af halen. Dat is nl. extra gewicht, dus extra verbruik en derhalve ook weer een extra belasting voor het milieu.
Doe eens gek, neem m'n auto mee voor een paar dagen (laat wel een briefje achter in de garage) en stel 'm even goed af.

Breek gemakshalve dan ook even bij mijn woning in en zet de thermostaat een graadje lager.

Als die studenten denken dat dit kan omdat ze daar goed aan doen, moeten ze misschien eerst nog even wat basis beginselen aanleren.

Wat een kolder  :eusa_naughty:
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

italia

Citaat van: pwassink op 03-03-2007 11:24:40
Hun werkwijze wordt normaal aangekondigd en je krijgt dan (bij bv een bedrijfsactie) wel een rode kaart die eea tegengaat.

Dus als je later komt of niets van die actie weet: aanpassen die hap..... is een groene kaart dan niet logischer?

persoonlijk ben ik na mn zomerbanden wissel van afgelopen weekeind, weer twee week kwijt om het een en ander aan te passen naar smaak en wens. (doe bijvoorbeeld nu 2,3 voor en 2.5 achter)

coolyo0o

het lijkt mij inderdaad handiger om een kaart te plaatsen als je wel mee wil doen aan zo een actie, zo wordt je niet gedwongen om weer iets te moeten doen om ergens niet aan mee te willen doen.
als ik wil dat ze mijn stikstofbandjes op pompen geef ik dat wel aan en anders gaan ze maar lekker thuis spelen ofzo
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

Derks

Schandalig, de doodstraf voor deze ventielvandalen,,,,,,,,,,,

De uitvoering van dit project is inderdaad niet helemaal gelukkig, maar je kunt overdrijven.
Er zijn hier mensen die hun bandendruk wel erg serieus nemen, en menen dat je minstens een doctorsgraad moet hebben om voldoende kennis in huis te hebben om lucht te kunnen bijvullen. Verder ben ik kennelijk de enige die zonder rekenmachine, weegschaal en thermometer mijn bandendruk controleert.
Dat kan natuurlijk nooit goed gaan,,,,,



Gr derks ::)