Let goed op je bandenspanning, men wijzigt dat!

Gestart door pwassink, 01-03-2007 23:42:19

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Rare titel, nou nee ..  :eusa_wall:

Ik werd afgelopen avond bij terugkomst bij mijn auto geconfronteerd met een briefje achter de ruitenwisser,
waarop stond dat men de banden van mijn wagen had gecontroleerd en te hard bevonden, en de spanning had aangepast.
Nu vond ik 2,1 bar voor een 215/45/17 wel een beetje weinig en dat bleef er inzitten na de "check" van de werkstudenten in kwestie.

Ten eerste ben ik er niet zo van gediend dat men ongevraagd dingen aan mijn auto doet.
Ten tweede is het devies naar mijn idee bij een afwijkende maat/spanning en geen kennis Afblijven !
En als laatste vind ik het ronduit vreemd en zelfs gevaarlijk  dat men dit soort zaken ongevraagd doet ..

Nadien de uitvoerende er even aan de oren bijgesleept die de boel dus onder dwang mocht herstellen.

Zie je dus ergens op een parkeerplaats mensen met steekwagentjes met stikstofflessen lopen
of vind je zon briefje achter je wisser wees heel voorzichtig en controleer de zaak zelf goed ..

T schijnt een nieuwe vorm van "milieu"service te zijn die met name op evenementen ingezet gaat worden ..

Ik was daar gisteren op uitnodiging van, die partij krijgt nog een bericht van gelijke strekking.  :evil:

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Dat is werkelijk waar schandalig!

Als ik zoiemand zie dan zal ik m eens confronteren met z'n stikstofflesje :evil:

Gr :eusa_snooty:

daytonawim

Dat kan nooit ongevraagd de bedoeling zijn, een klacht is zeker op zijn plaats. :eusa_snooty: :eusa_snooty:

ik heb zelf altijd 2.5 bar in de banden zitten (195/60/15 en 205/50/16)
dan slijten ze mooi vlak af

-D©©©L-

lekker dan... wat is het volgende ?

Lijkt me zinvol om eens in kaart te brengen welke organisatie hiervoor verantwoordelijk is.
Dit kan niet de bedoeling zijn.   :o

elmarconi

Ik zeg, voor straf met de mond laten opblazen...
--
Autogas Inside . . .

HaRdCoRe-WeZ

Tijd dus om de ventieldopjes (als je alu-dopjes hebt) te borgen met een imbusje...

Wat een mafkezen, moet het ook niet zien eerlijk gezegd, dan kunnen ze zelf ook ff aan de zuurstof.

Johann

En dan te bedenken dat hogere druk een boller oppervlak geeft met lagere rolweerstand = minder verbruiken..

Philip850

Citaat van: pwassink op 01-03-2007 23:42:19
Rare titel, nou nee ..  :eusa_wall:

Ik werd afgelopen avond bij terugkomst bij mijn auto geconfronteerd met een briefje achter de ruitenwisser,
waarop stond dat men de banden van mijn wagen had gecontroleerd en te hard bevonden, en de spanning had aangepast.
Nu vond ik 2,1 bar voor een 215/45/17 wel een beetje weinig en dat bleef er inzitten na de "check" van de werkstudenten in kwestie.

Ten eerste ben ik er niet zo van gediend dat men ongevraagd dingen aan mijn auto doet.
Ten tweede is het devies naar mijn idee bij een afwijkende maat/spanning en geen kennis Afblijven !
En als laatste vind ik het ronduit vreemd en zelfs gevaarlijk  dat men dit soort zaken ongevraagd doet ..

Nadien de uitvoerende er even aan de oren bijgesleept die de boel dus onder dwang mocht herstellen.

Zie je dus ergens op een parkeerplaats mensen met steekwagentjes met stikstofflessen lopen
of vind je zon briefje achter je wisser wees heel voorzichtig en controleer de zaak zelf goed ..

T schijnt een nieuwe vorm van "milieu"service te zijn die met name op evenementen ingezet gaat worden ..

Ik was daar gisteren op uitnodiging van, die partij krijgt nog een bericht van gelijke strekking.  :evil:

ongevraagde service is geen service, dat is gewoon achterlijk. heb je ze toevallig gevraagd waar ze het lef vandaan halen mensen ongewild te corrigeren, ik ben altijd benieuwd namelijk waar ze het vandaan halen....
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Basbb

Goed om te weten, wanneer de druk in me voorbanden gezakt is naar 2,4 bar vind ik ze sompig gaan rijden en ga ik vanzelf weer is wat lucht bij doen naar 2,6 - 2,7 bar voor(achter 1 tiende minder).

pff zou me gebeuren zeggen als ik terug kom en ze staan ineens op 2,15 bar. Als ik dan stoeprandje op moet rijden zit ik meteen met de velg op het steen lol
s70 2.5 20v aut

FGG

Het moet toch ook werkelijk niet gekker worden. Moeten ze dan tegenwoordig overal met hun poten aanzitten? Laat ik ze niet treffen... >:(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Isegrimm

Dat is best belachelijk ja. Een beetje misplaatst overheidsgedrag zelfs, "Wij weten wel wat goed voor jou is, en omdat je ons goedbedoeld advies niet wilt aannemen doen wij het voor je."...
Ik denk dat je dit wel kunt scharen onder het kopje vernieling of vandalisme. Ik zou er ook gewoon aangifte van doen, vooral omdat ze verkeerd handelen wegens gebrek aan kennis en dit bij evenementen doen waardoor ze uiteindelijk behoorlijk wat mensen kunnen duperen.
Laat die organisatie maar eens uitleggen hoe rechtsgeldig dit allemaal is...

Rudy-M

Joh, het wordt dan ook (o.a.) gesteund door de provincie Utrecht ;)

Dit vind ik overigens erg kwalijk:
CiteerBand op Spanning
Een medewerker komt met mobiele apparatuur naar de parkeerplaats
of garage toe. Daar wordt per auto de bandenspanning gemeten,
geregistreerd en indien nodig tot de door de fabrikant voorgeschreven
spanning bijgevuld. De automobilist hoeft hier niet bij aanwezig te zijn,
de ventielen zitten immers goed bereikbaar aan de buitenkant van de velg.

Als ik het aantref, ga ik aangifte bij de politie doen. Ze horen gewoon van de auto af te blijven, zonder toestemming!

Ook lekker:
CiteerVacature
Kennis over auto's en bandenspanning is niet nodig, rijbewijs is een pré
Ze krijgen wel een cursus om met de apparatuur om te gaan en om vragen over bandenspanning te beantwoorden. Maarja, blijft bedenkelijk dan.

Scooby Doo

De 1e die zonder mijn toestemming met z'n poten aan m'n auto komt krijgt gegarandeerd een flinke klap voor zen smoel! kun je donder opzeggen. :evil:
Nog zoiets om het sch*+t van te krijgen zijn die idioten aan het rode licht die effe je raam willen poetsen, OPDONDEREN met die handel!! :evil:

Hehe.
Puppy Power!!!

t5karel

Jee , ;D.licht ontvlambaar weer, zo laat op de avond.Je mag maar zo niet iemand slaan hoor :angel:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

elianmars

Hier nog een quote van de site die Johann noemt:

CiteerDe behaalde kostenbesparing is aanzienlijk. Het gemiddeld bespaarde bedrag per auto is bijna 12 euro voor een periode van 3 maanden. Dit zou dus een jaarlijkse kostenbesparing opleveren, indien de service Band Op Spanning elke 3 maanden zou langskomen, van bijna 48 euro!

WOW!!!!!!!!! Bijna 48 euro besparing op een heel jaar!!!

Waar gáát dit over??  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Hoe durft iemand met z'n pootjes aan andermans wagen te gaan klooien? Onbegrijpelijk!  :eusa_naughty: