Uitlaat lek?

Gestart door Dreamer2, 28-04-2003 22:03:57

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer2

Ondanks alle lovende woorden hier op het forum over de degelijkheid van het uitlatensysteem van de 850 ben ik toch bang dat ik een lekke uitlaat heb.

Bij een koude motor hoor je het meer dan bij een warme en het vervelende is dat het niet midden of achter onder de auto weg komt, maar vooronder.

Ik heb ooit eens ergens hier wat gelezen over een lek spruitstuk en het zou mij niet verbazen als ik daar dus last van heb....

Iemand enig idee wat het kan zijn, zou moeten zijn en hoeveel een reparatie zou gaan kosten? Het klinkt nu namelijk niet echt Volvo... en da's kl*te
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Reitse

Met draaiende motor de uitlaat dichthouden met je hand (wel ff inpakken) dan kun je aardig horen waar het lek zit... (desnoods iemand anders de uitlaat dicht laten houden...)

Walter

Kan goed, mijn 2 liter had het ook toen ik 'm kocht. Metaal zet uit als het warm is, vandaar dat je 't dan minder hoort. Ik denk dat het het spruitstuk is. Kan je de auto op een brug zetten? Kan je er makkelijke bij. Probeer eens met een stethiscoop zonder eindding te luisteren, alleen de slang dus. Weet je waar het vandaan komt! Moet ik eens kijken voor je wat het kost? --> mail me maar

Mail me als je wil dat mega goeie giffie van je. Vink errug gaaf  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Dreamer2

Zo dit was weer een mooie week.. NOT

Maandag reed iemand achteruit tegen mijn geparkeerde auto aan. gelukkig zag ik het en konden we samen het schadeformulier invullen. Dinsdag's schade laten taxeren bij de dealer € 840,- (nieuwe bumper) gelukkig voor tegenpartij

Woensdag veel te gehaast bij mijn werk weg en weer terug omdat ik wat was vergeten. Met haast weggereden en betonnen blok vergeten wat op parkeerplaats ligt. Rechtervoorzijde bumper onderaan en velg beschadigd. Vandaag laten beoordelen bij dealer € 500,- zal ik zelf wel moeten betalen i.v.m. sterke teruggang in no-claim. (hoeft gelukkig geen nieuwe bumper onder)

Gelijk even gevraagd naar kosten nieuw spruitstuk: € 600,- ( 440,- materiaal + 1,5 uur werk)

Dus....  de lokale economie wordt door mijn 850 nog goed draaiende gehouden.

Rudi

Ik heb nog een uitlaat en voorspoiler liggen,roept u maar :) ;)
Dr.Go-Fast...

Dreamer2

CiteerIk heb nog een uitlaat en voorspoiler liggen,roept u maar  

Denk niet dat dat gaat passen. Die megaturbo van jou heeft een ander spruitstuk ben ik bang. Ik heb maar een simpele 2.0.

Voorste onderbumper valt mee qua prijs, de mistlamp maakt het zo duur. De mistlamp is trouwens gewoon afgebroken van de ophanging, glas enzo is nog heel.

Moet zeggen dat de bumper wel heel erg Volvo is. Dat betonblok was toch behoorlijk fors en zwaar en ik heb het aan de kant gebuldozerd. Maar de bumper heeft alleen wat krassen van het ruwe beton.

Rudi

Die uitlaat komt van m,n T5 volgens mij moet dat passen,maar goed je mag ,m zo hebben trouwens.Die spoiler wou ik nog zo,n 175€ voor hebben,voor de liefhebbers :)
Dr.Go-Fast...

Marc 0101.001

Uitlaat vanaf de kat. is voor alle turboversie hetzelfde, maar die past niet op een non-turbo (andere afmetingen aansluiting).