Garantie vervallen??

Gestart door elianmars, 03-03-2007 23:08:07

Vorige topic - Volgende topic

The Driver

Gewoon Kona rijden. Rij nu al 5 jaar met dat merk en het is absoluut unbreakable.

neem eens een kijkje op www.konaworld.com.

Prijzen zijn t.o.v concurrenten behoorlijk scherp en ze rijden zeer fijn.

Philip850

Citaat van: -DCCCL- op 05-03-2007 20:45:34
Pa heeft het eind vorig jaar zelfde gehad met het frame van z'n vol geveerde Koga-miata.

als 5 jaar part time fietsenmaker heb ik al heel wat gebroken koga frames gezien. Vooral de volledig geveerde van 2 seizoenen hadden last van dat euvel. Verder blijven het mooie fietsjes (mag ook wel...)
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

FGG

Citaat van: The Driver op 05-03-2007 23:56:06
Gewoon Kona rijden. Rij nu al 5 jaar met dat merk en het is absoluut unbreakable.

Ik heb er niet 1 kunnen vinden waar 2 kinderen achterop kunnen. :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: FGG op 06-03-2007 08:36:47
Citaat van: The Driver op 05-03-2007 23:56:06

Ik heb er niet 1 kunnen vinden waar 2 kinderen achterop kunnen. :eusa_think:

;D ;D Ik dacht al dat het aan mij lag.

Vertigo

Marcel,
Ookal heb je geen rechtsbijstandsverzekering, je kan zelf al heel wat doen. En dat is exact de procedure die een eventuele advocaat ook zou volgen.

- Vriendelijke brief naar de fabrikant sturen met daarin je verhaal (heb je al gedaan)

- Blijft een reactie uit of krijg je een afwijzing, dan nogmaals een brief sturen (aangetekend met ontvangstbevestiging) waarin je de fabrikant wijst op artikel 17 lid 2 van het burgerlijkwetboek 7 en dat je eist dat de fabrikant dit oplost. In deze brief kan je de fabrikant ook een termijn stellen en zeggen dat je kosten die voorvloeien uit het ingebreke blijven zal verhalen op de fabrikant.

- Nog niet opgelost? Civiele procedure opstarten.

Succes!

Citaat van: BW7 artikel 17 lid 2
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

Derks

Citaat van: Vertigo op 06-03-2007 11:05:53
waarin je de fabrikant wijst op artikel 17 lid 2 van het burgerlijkwetboek 7 en dat je eist dat de fabrikant dit oplost.

Zijn ze zo aardig bij de fabrikant, ga je nog met het wetboek zwaaien :eusa_naughty:

Citaat van: elianmars op 05-03-2007 19:39:20

Ik heb de mensen van de fabriek vanmiddag aan de telefoon gehad. Heel aardige mensen, die dus niet moeilijk doen.
Ik hoef zelfs het aankoop- en garantiebewijs niet mee te geven. "Het komt gewoon in orde." werd er gezegd.

Er bestaan dus toch ook bedrijven die goede service geven!  :eusa_clap:

gr derks ;)

elianmars

Jens, het is allemaal zonder problemen in orde gekomen. Ik hoef dus nergens mee te gaan dreigen  ;)

Vandaag is mijn neef naar de fabriek gereden en daar heeft men alle onderdelen op een nieuw frame gemonteerd.
Er staat nu weer een (bijna) nieuwe fiets in de schuur  :eusa_dance:

Ik had afgelopen zaterdag ook nog een mailtje gestuurd naar de fietsenwinkel waar de fiets door de vorige eigenaar is gekocht.
Daar kreeg ik vandaag een mailtje van terug dat ik de fiets zou mogen brengen, zodat zij het in orde zouden maken.
Het is niet meer nodig, maar het had dus ook nog op die manier goed gekomen.

Ik krijg zowaar weer een beetje vertrouwen in de mensheid  :P ;D

Eric

Pa heeft het eind vorig jaar zelfde gehad met het frame van z'n vol geveerde Koga-miata.
De bovenste (liggende) buis 10 cm vanaf het balhoofdstel middendoor gebroken.
Het frame van deze over-priced Batavus is netjes in heerenveen vervangen door een model 2007 exemplaar met verbeterde vering/dempers.

Een Koga een over priced Batavus?? Hoe kom je zo bij deze opmerking?? Valt wel onder dezelfde groep maar Koga is toch allemaal net wat beter afgewerkt.. Batavus is allemaal massa produktie uit Azie en Koga volgens mij nog steeds produktie in ons eigen kikkerlandje..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Vertigo

Citaat van: Derks op 06-03-2007 21:23:49
Citaat van: Vertigo op 06-03-2007 11:05:53
waarin je de fabrikant wijst op artikel 17 lid 2 van het burgerlijkwetboek 7 en dat je eist dat de fabrikant dit oplost.

Zijn ze zo aardig bij de fabrikant, ga je nog met het wetboek zwaaien :eusa_naughty:

Citaat van: elianmars op 05-03-2007 19:39:20
gemist stukje tekst

gr derks ;)
Dat stukje had ik dus over het hoofd gezien. Maar zoals ik ook schreef, eerst vriendelijk contact met de fabrikant opnemen, in een later stadium kan de toon altijd zwaarder worden.

In ieder geval mooi dat het opgelost.

Reitse

Citaat van: E.Asbroek op 07-03-2007 15:58:23
De bovenste (liggende) buis 10 cm vanaf het balhoofdstel middendoor gebroken.
Het frame van deze over-priced Batavus is netjes in heerenveen vervangen door een model 2007 exemplaar met verbeterde vering/dempers.

Een Koga een over priced Batavus?? Hoe kom je zo bij deze opmerking?? Valt wel onder dezelfde groep maar Koga is toch allemaal net wat beter afgewerkt.. Batavus is allemaal massa produktie uit Azie en Koga volgens mij nog steeds produktie in ons eigen kikkerlandje..
Batavus wordt ook nog steeds in Heerenveen in elkaar gelast ;)