Rood

Gestart door Gmid, 04-03-2007 14:31:47

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

Laat het maar eens zien Geert. Ben zelf ook wel nieuwsgierig aan het worden  ::) ;D
Dark Side of the Force is German

Rudy-M

Gmid

Enige nadeel aan rood. De glans is veel moeilijker vast te leggen op gevoelige plaat dan een donkere kleur.

:-[
Volvo C30 '12

Gmid

Even een opgraving:

Door een zoekactie op mistlampen (want ze werken nog steeds niet), kwam ik erachter dat mijn Roffel ooit al eens voorgesteld blijkt te zijn. Wist helemaal niet dat Gerrie zich ook had aangemeld op 't forum.  ;D Leuk om te zien.
Volvo C30 '12

Gmid

Als eerste een probeerseltje. Omdat ik liters detailer er doorheen jaag, werd het me iets te prijzig om elke keer een spuitbus a 14,99 te kopen.

Daarom even een fles demi water (0,39 euro), en een spuitbus bij de gamma (2,29 euro). Paar druppels NXT Wash in de flacon, en de fles demi water erbij. Voila, echte detailingspray voor nog geen 3 euro.

Demi water is noodzakelijk omdat water uit de kraan veel mineralen bevat. De ergste is kalk. Om dit te voorkomen is demi water geschikt. Dit wordt ook gebruikt om accu's bij te vullen.

Als eerste de motorkap met scratch X behandeld.

Daarna met de Polish behandeld

De NXT Tech Wax

En als laatste de Gold Class wax

Alle onderdelen vooraan gedemonteerd, ruitenwissers, strips onder koplampen, grille, richtingaanwijzers op zijschermen, en alles uitgebreid schoongemaakt en in de glans gezet.

Dat was alleen de voorkant. Enkel motorkap, zijschermen, bumpers. De rest komt van de week wel. Ik hoop voor de sleuteldag alles gedaan te hebben, maar begin nu ernstig te twijfelen of ik dat wel ga redden op deze manier.
Volvo C30 '12

BenC70ES

Ziet er al heel mooi uit!  8)

hopelijk blijft de glans lang... want met rood...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Rayman

Zo te zien is scratch-x genoeg voor de rode Geert. Mooi resultaat kerel; ik weet niet of ik het je nadoe.

Gmid

Scratch X is zeker niet genoeg. Ook al wordt de pad nog zo rood, ik krijg de swirls niet weg, en 't sinaasappelhuidje niet strak genoeg. Zal toch een keer eenmalig met de tol erop moeten. Ik kan niet op de foto zetten wat ik bedoel, maar ondans dat de glans er is, blijft de lak vol zitten met swirls en minuscule putjes.

En volgende keer moet  ik iets voorzichtiger zijn met demonteren van onderdelen. Heb twee dingetjes gemold. Een richtingaanwijzertje, maar die had ik nog liggen, en een stootstrip aan zijkant. Weet ik veel dat die alleen gedemonteerd kunnen worden door de klemmetjes te mollen.

Ach ja, zo blijf je van de straat.

Herstel: op deze foto kun je redelijk zien wat ik bedoel. Ik krijg t gewoon niet weg met de hand.
Volvo C30 '12

Turbobiker

Ik vind het al beter dan nieuw Geert ;D
De Tussenpaus

fearless

Word wel een plaatje zo.

En gedemineraliseerd water is echt ideaal. Bij Bas autowas in zwolle hebben ze dit ook als optie in de zelf wasbox. Ideaal droogt echt super op. Geen droog vlekken.

Rayman

Citaat van: Gmid op 14-03-2007 19:49:33
Scratch X is zeker niet genoeg. Ook al wordt de pad nog zo rood, ik krijg de swirls niet weg, en 't sinaasappelhuidje niet strak genoeg. Zal toch een keer eenmalig met de tol erop moeten. Ik kan niet op de foto zetten wat ik bedoel, maar ondans dat de glans er is, blijft de lak vol zitten met swirls en minuscule putjes.

Ik denk ook niet dat je met scratch x de swirls wegkrijgt.
Een swirl remover kan uitkomst bieden.

http://www.meguiars.com/?pro-cleaner-polishs/Swirl-Remover

Met een poetstol kun je een mooier resultaat behalen, maar ik waarschuw altijd wanneer mensen dit soort machines gebruiken; vooral roterende.

Moraal bij machinaal werken: Ga altijd uit van de minst effectieve combi (polijstmiddel/pad/machine/toerental) en werk dan stap voor stap naar een agressiever niveau.

Just my 2 cents

850 T5 Freak

:o Ziet er ERUG goed uit man! complimenten  :eusa_clap:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

M a r c

Keurig!

Maar wel effe een nieuwe kentekenplaat erop joh  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Gmid

Citaat van: M a r c op 14-03-2007 23:07:09
Keurig!

Maar wel effe een nieuwe kentekenplaat erop joh  ;)

Is onderweg. Komt een 'leasebakkenplaat' op.  ;D
Volvo C30 '12

frekko

mooie glans op je bolide Geert, puik werk geleverd en nu maar hopen dat je er lang van kunt genieten het blijft natuurlijk rood

heb jij aandelen of zo bij die wax leverancier haha