Rood

Gestart door Gmid, 04-03-2007 14:31:47

Vorige topic - Volgende topic

ief

Citaat van: Rayman op 10-04-2007 23:25:52
De Ray-touch is niet meer...

Mag ik u voorstellen

"The G-treatment"

Dit doe ik je niet meer na Geert...
:eusa_clap:

Ray
Had best gekund hoor, had je ff wat Nautilus mee moeten nemen laatst. ;)

Hmmm The G-Spot...... ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Rudy-M

Ik was al blij dat ik alle bladeren eindelijk eruit had :eusa_whistle:

Ziet er top uit. Enne Ief, laten we het maar bij G-treatment houden ;D

Eugene

Citaat van: Gmid op 10-04-2007 22:29:54
Stap 2: Met lopende motor, het blok met hoge druk afgespoten

Het ziet er super uit Geert, maar denk niet dat de motor bovenstaande methode erg leuk vind :-\

If it's not blown, it sucks...

ief

Citaat van: Eugene op 11-04-2007 00:32:41

Het ziet er super uit Geert, maar denk niet dat de motor bovenstaande methode erg leuk vind :-\
Denk dat het wel meevalt..... :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid

Gmid

Leg uit. Mijn logisch nadenken zei dat het water zou moeten verdampen voor het in het blok zelf zou moeten komen. Niet correct dus?
Volvo C30 '12

Eugene

Citaat van: Gmid op 11-04-2007 00:35:41

Leg uit. Mijn logisch nadenken zei dat het water zou moeten verdampen voor het in het blok zelf zou moeten komen. Niet correct dus?

Doordat je flink water spruit op de bovenkant krijg je temperatuurverschil, waardoor je dus verschil in metaaluitzetting krijgt. Ik zou dit altijd doen met koude motor die niet loopt. Achteraf starten lijkt me niet zo'n probleem.

Net als 5 liter koude koelvloeistof in een warm blok schenken.... Vind ie ook niet zo leuk over het algemeen.

ief

Euh...wordt afgespoten met warm water hoor.....
Volvo 850 Clublid

Eugene

Citaat van: ief op 11-04-2007 00:42:23

90 graden toevallig? ;)

ief

Citaat van: Eugene op 11-04-2007 00:48:37
Citaat van: ief op 11-04-2007 00:42:23

90 graden toevallig? ;)
Komt in de buurt, koud water en ontvetter is een slechte combi. 8)
Volvo 850 Clublid

Gmid

Even een update:

Rood heeft gisteren (eindelijk) een nieuwe koplamp gekregen, en heeft nu met twee nieuwe koplampen en twee nieuwe knipperlichten een heel fris neusje. Binnenkort een nieuwe grille en nieuwe bumper delen, en hij is weer als nieuw.

Ik kwam wel een roestplek tegen in t vooronder, bij de massa punten. De vereist wel eventjes wat aandacht. Geen plek vol in t zicht, dus redelijk makkelijk/effectief bij te werken. Ik denk dat dit toch wel een bekend punt is waar meerdere 850's zullen roesten.

Tevens een enorme berg microvezel doeken bij de zeeman gehaald zodat ik niet meer met oude tshirts aan de gang hoef.

Vandaag of morgen zal ik toch de enorme todo list van Rood hier plaatsen, en dan één voor één dingen afstrepen wat gedaan is. Ik heb ondertussen al redelijk veel gedaan en vervangen, maar er blijven heel veel dingen komen als ik de auto echt in concoursstaat wil brengen. Maar dat is uiteindelijk wel de bedoeling.
Volvo C30 '12

ief

Hmmm, ik hoopte op een "frisse neus" foto... :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid

-D©©©L-

Citaat van: Gmid op 05-06-2007 10:05:51
Ik kwam wel een roestplek tegen in t vooronder, bij de massa punten. De vereist wel eventjes wat aandacht. Geen plek vol in t zicht, dus redelijk makkelijk/effectief bij te werken. Ik denk dat dit toch wel een bekend punt is waar meerdere 850's zullen roesten.

Klopt, kijk ook de puntlassen op de kokerbalk even goed na. (onder accubak en luchtfilterhuis)
Daar wil moeder natuur ook nog wel eens een paar vingerafdrukken achterlaten.

T-greydelicious-5

Wauw....jij laat je geen poets bakken  ;D. Toevallig vroeger die film gezien? Je weet wel....WAX IN...WAX OUT. Pfff...wat een werk, maar het resultaat mag er wezen.
In showroomstaat is zeker geen verkeerde uitdrukking.

En nu gaan als de brandweer..... ;)

Gmid

Omdat zeer binnenkort de 940 definitief in mijn bezit komt, en dat mijn dagelijkse auto gaat worden, is het tijd om gestructureerd aan de gang te gaan met de rode 850 GLT. De rode zal netjes in een garagebox opgeslagen worden, en er enkel voor speciale gelegenheden uitgehaald worden.

Hierdoor kan ik 'm restaureren, en in concoursstaat brengen. Zo op al die foto's lijkt het al heel wat, maar als je nauwkeuriger gaat kijken zijn er echt heel veel dingen die nog gedaan moet worden. Daar gaat komende maanden/jaren mijn project worden. Wellicht dat ik tegelijkertijd nog aan de 940 ga klussen om deze wat sneller te krijgen, maar dit heeft niet hoogste prioriteit.

Hier een globale lijst van wat er al gedaan is, en wat er nog komen gaat. Ik ga proberen de meeste dingen op foto vast te leggen, zodat dat ook allemaal hier te zien zal zijn.

gedaan:
- Koplampen demonteren en schoonmaken (indien verschil blijft, nieuwe linkerkoplamp) niet schoon te maken, nieuwe besteld en gemonteerd
- Richtingaanwijzer units vervangen. Zijn bros en half vergaan Vervangen
- Daklijsten vervangen nieuwe besteld en vervangen, thanks Emiel en Ivo
- Remschijven trillen, oorzaak zoeken en evt vervangen  blokken waren verglaasd, na veel rijden (en remmen) is het trillen verdwenen
- Parkeerlampje in rechter voordeur vast maken weerhaakje gebroken, nieuwe besteld en gemonteerd
- Rubberen ouwelullen deurbeschermers verwijderen gedaan
- Rammeltje in kofferklep stuk montage plastic van binnenbekleding lag er los in
- Bougies, bougiekabels, rotor, bobine, bobinekabel vervangen gedaan, zaten kabels van 92 in. wel origineel dus ;D
- Kentekenplaten vervangen voor platen met opgelegde letters. Na wat praten en ouwe*** met de medewerkers bij de brezan platen meegekregen zonder '1'.
- Volvo auto radio + CD401 plaatsen (al aanwezig, thanks Emiel) Een hoop gepuzzel en gedoe (thanks thuur voor de overzichten). Bleek uiteindelijk heel netjes te zetten. Er was alleen geknipt en geplakt in de verloopkabel tussen de pioneer en de volvo. Originele kabels lagen er nog. Was niet helemaal duidelijk hoe en wat, omdat de pioneer een ingebouwde versterker heeft, en de volvo radio met een extra losse versterker werkt. Uiteindelijk gelukt, en alles werkt
- NL sticker achterkant verwijderen Gedaan, ging makkelijker dan verwacht. Helemaal niets meer zichtbaar van
- Luidsprekers hoedeplank vervangen voor volvo exemplaren Gedaan, thanks Wim!
- luxe volvo matten aanschaffen Tweedehands geregeld, thanks Wim!

todo:
- Mistlampen controleren / repareren. (thuur... ben je er al uit? ;D )
- Stoelverwarming nalopen en repareren.
- Deurvangers controleren en evt afstellen
- Dakraamrubber vervangen
- Lampjes dashboard en schakelaars
- Lampje bestuurderskant binnenverlichting nalopen. Gaat wel aan met schakelaar, niet met deur
- Bumperdelen voor + achter vervangen voor nieuwe exemplaren
- 4 nieuwe velgen (cetus) aanschaffen voor zomer
- Wisselaar plaatsen (nog op zoek)
- Nieuwe grille
- nieuwe reservoirs en ander materiaal onder motorkap wat niet fris meer oogt, schoonmaken en / of vervangen
- accu vervangen voor volvo merk
- GLT sportpakket + spoiler bestellen en monteren
- Spiegelkappen, bumpers, randjes onder koplampen, spoiler en sportpakket laten spuiten.
- Spotrepair en uitdeuken zonder spuiten diverse plekken
- Bekleding motorkap vervangen
- Gemini alarm vervangen voor origineel volvo 92 alarm (gezocht!)
- aftermarket antenne vervangen voor origineel (elektrische?) volvo antenne

opties die eventueel later toegevoegd kunnen worden, of als ik tegen een goede sloop GLT aan loop (alles enkel en alleen uit 92 of verkrijgbaar in 92:
- Vollederen bekleding uit 92
- elektrische stoelverstelling l+r
- elektrisch bediende ramen achter
- origineel '92 ECC airco (niet omgebouwd naar moderne regelgeving)

lijst wordt zo nu en dan aangevuld en aangepast waar nodig.

Wat niet in de lijst vermeld staat, maar wat uiteraard continu door gaat, is het poetsen. De roffel is vorige week met de tol behandeld en wordt steeds gladder. De swirls te zien op een foto 2 pagina's terug zijn nu bijna verdwenen. Kost nog een beetje tijd en inspanning, maar hij zal voor 90% glad kunnen worden. Dit gaat echter stukje bij beetje continu tijdens het project door.
Volvo C30 '12

mehn

Citaat van: Gmid op 27-07-2007 00:38:11
- origineel '92 ECC airco (niet omgebouwd naar moderne regelgeving)

Nu sla je door ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: