Accu er een tijdje af: erna even een "slechtere" stationaire loop?

Gestart door )()()sT, 04-03-2007 22:37:28

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Vrienden,

Vanmiddag eindelijk eens mijn nieuwe uitlaatsierstuk op de uitlaat gelast. Uiteraard moest de spanning eraf; de accu is er een tijdje afgeweest.

Erna gelijk even de rotor en verdelerkap vernieuwd (was ook nodig) en toen viel me het volgende op:

Normaal, als ik start schiet het toerental even omhoog tot ca. 1400 toeren om vervolgens weer terug te zakken naar 900.
Tijdens deze start gebeurde dit niet, en liep de motor ook minder toeren en schommelde een beetje (600-800 toeren gok ik).
Nog eens geprobeerd; hetzelfde.

Mijn maat gaf aan dat hij dit laatst ook had bij de Seat Leon van z'n broer en dat de accu daar ook een hele poos af was geweest (alle spanning was weggevloeid, misschien kwam het daardoor?).

Vervolgens weggereden en na een paar minuten merkte ik dat ie nog steeds "ondertoeren" stationair liep, dacht al effe  ::) :-\

Ik heb bij aankomst bij bestemming de auto nog een minuut of 5 laten lopen, toen liep ie goed. Uitgezet, gestart en het toerental ging weer netjes omhoog zoals gewoonlijk.

Komt dit dus omdat de spanning helemaal weg is geweest en dat het management even de zaak opnieuw moet bijregelen totdat ie weer bijgeladen is??
Net naar huis gereden, start was ook weer zoals het hoort  :)

Ow ja: elders gepost: vrijdag K&N gemonteerd, en aangezien we ff de LMM verkeerd om op de buis hadden geprikt liep ie beroerd en ging mn management-lampje aan; resetten dus bij de dealert (OBD-II).

Maarrr... dit lampje is nu ook uit  :D moet ik toch de boel laten resetten?

Thanks!

thuur

Er zit nu wel een foutcode in, maar als het lampje uit is, is het geen permanente storing. Resetten hoeft dus niet als je verder niets merkt aan het rijgedrag.

Vwb het stationair lopen: klinkt mij als een vervuilde stationairregelaar ;)

Gr 8)

Volvo 850 Eindhoven

zo dit is een topic daar kan ik me bij aan sluiten :angel:

heb zojuist mijn claxon van mijn roffel gemaakt (contacten waren niet meer optimaal)
hiervoor heb ik mijn accu los gekoppelt zodat de airbag niet zou uit klappen.
echter na alles weer terug aan gesloten te hebben (werkt de claxon weer :eusa_dance:) echter mijn stationair wil niet meer goed lopen, draait gemiddelt 500 toeren of zo tot bijna afslaan (2x gebeurt bij het stop licht).

ik dacht persoonlijk ook dat de het management weer even goed voorzien moest zijn van stroom en zich weer moest instellen echter het euvel blijft nu :'(

zou het de stationair regelaar kunnen zijn? (deze is 2 maanden geleden vervangen).
het rijd iig niet zo prettig iemand met tips? (heb al het andere topic over het schoonmaken van de stationair regelaar gelezen ga dit iig ook proberen)

mijn claxon werkt iig weer  :angel:

Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

Volvo 850 Eindhoven

net mijn stationair regelaar er af gehaald schoon gemaakt, echter liep ik tegen iets aan, als je het bovenste gedeelte reinigt loopt het ook bij het elektrisch gedeelte er door  ???zou dit niet dicht moeten zijn? of is dit normaal?

hanszelf

Ik heb 2 x precies hetzelfde gehad na installatie van de Xenonkit. Accu was beide keren een half uur losgeweest. Na starten liep de motor als een krant. Dit heeft de eerste keer een dag geduurd; toen liep-ie weer bijna als vanouds. Tweede keer heb ik hem 10 minuten met draaiende motor (op benzine) laten staan waarna het weer min of meer goed was. Ik vermoed toch dat dit iets met het "leren" van het motormanagement te maken heeft omdat pas na een dag of 2 alles weer 100% goed lijkt te draaien.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

JCviggen

heb ik ook al een paar keer gehad na de ECU zonder stroom gehad te hebben. Komt idd na een tijdje weer goed.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Volvo 850 Eindhoven

ok dan hoop ik dat het zo is ben benieuwd houd jullie op de hoogte ;D

martijn.

Gisteren de computer van mijn 740 16V los gehad om de uitlaat te lassen. Hierna liep ie ook niet lekker stationair.
Werkplaatschef zei dat het na een tijdje rijden weer goed zou zijn, dat is het nu ook.

Volvo 850 Eindhoven

bij mij blijft het euvel, stationair regelaar schoon gemaakt, gasklep gereinigt 100 km gereden nog steeds het zelfde probleem (ohja bougie's zijn 2 maanden geleden vervangen incl bougie kabels.)

iemand nog een idee wat het kan zijn? had er voor geen last van voor dat ik mijn accu had los gegooid :'(

Tamarzilla

Is er wel het juiste type verdelerkap/rotor gebruikt.

Als het direct na het vervangen van deze delen is ontstaan, zou ikzelf het eerste daar gaan zoeken.

Misschien even de oude terugzetten, en kijken of het probleem er dan nog steeds is.

Frank
T5, rica getuned

Volvo 850 Eindhoven

neen is niet meteen na vervanging ontstaan, moest me claxon ff opschuren daarom de stroom er af gehaald zodat de airbag niet zou klappen. na het terug aansluiten van de accu deed hij in eens vreemd :'(

Volvo 850 Eindhoven

weer 200 km gereden en totaaaaaal geen vooruitgang met het stationair lopen :'( denk dat ik maar van voor af aan moet gaan testen en dat alleen omdat ik mijn claxon wou maken :eusa_wall: maar het belangrijkste de claxon werkt :eusa_dance: nu de rest weer fatsoenlijk :angel:

Misha

Heb het ook gehad na reinigen van de stat.regelaar.. overigens loopt de auto ook zonder dat je de steker aansluit.. kwam bij mij na +/- 5 minuten weer ok.

Maaruh, de reiniger hoort niet door de electronica heen te lopen, nee.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Volvo 850 Eindhoven

dat dacht ik dus ook al, leek mij dat als je het door het ene gat gooit dat je het door de andere kant er uit krijgt en niet langs de elektronica miss dat hier langs een lekkage zit ook al is hij pas 2 maanden oud, zal hem van het weekeinde is bij on s pap er uit schroeven en als het helpt hou ik em :eusa_dance: krijgt hij mijn stationair regelaar gewoon hij weet toch geen boe of bah :eusa_whistle:

Tamarzilla

Is ook een oplossing.

Maar of je vader daar nu blij mee is?  :eusa_think:
T5, rica getuned