Problemen

Gestart door rafke, 04-03-2007 22:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rafke

Nog maar pas geregistreerd en ik kom hier al met een probleem aandraven :eusa_shifty::
al een tijdje drinkt mijn 850, buiten zijn vaste hoeveelheid lpg en benzine, ook water.
Energie-zuinig zou je zeggen maar jammerlijk genoeg vermindert hiermee niet echt mijn brandstofgebruik. :)
Het verdict van mijn garagist ( kom uit BelgiĆ« ): de join de culasse ( euh... ik weet niet echt wat men daar in Nederland tegen zegt , pakking van de motor of zo iets )  is aan vervanging toe.  De goede man vervangt dit ding en belt me op dat hij een probleem heeft:  de auto wil niet meer starten, maar hij zal alle sensoren enz wel eens goed doormeten. 
Ik deel hem beleefd mee dat mijn auto winter en zomer buitenstaat en elke dag start.
Enkele dagen later belt hij me op om te zeggen dat hij de oorzaak niet kan vinden,
maar een vriend van hem die ook een garage heeft zal hem wel eens aan een grondige inspectie onderwerpen.

Enkele dagen later weer telefoon: zijn vriend vindt ook niets. :o

De bobijn en de starter zijn nagekeken, de boordcomputer is ok, er is geen alarm, de zekeringen zijn ok, de batterij ook, en toch krijgt de motor geen vonk.

Heeft er misschien iemand enkele tips wat het zou kunnen zijn ?
Alleszins al bedankt.

Jeroentjuh

Distributie wel op tijd? Foutcode's? Goeie vonk? Benzinedruk?

thuur

Join de culasse is in het NLs de koppakking. Ik ga er van uit dat je garagist geen Volvo dealer/specialist is?

Lijkt me duidelijk dat hij de veroorzaker is van het niet-starten...

Zoals Jeroentjuh zegt foutcodes en riem controleren.


Gr :(

elmarconi

Wilde gok:
Als ie de kop eraf heeft gehad moet ie ook zo snugger zijn om de bougiekabel op de juiste volgorde er weer op te drukken.
--
Autogas Inside . . .

rody

is de cilinderkop wel nagekeken op scheuren? meet compressie opnieuw/ lektest

rafke

Bedankt voor de snelle reacties :eusa_clap:
de distributieriem werd vervangen.
de compressie is ok.
Ik zal aan hem de foutcode eens opvragen en vragen of hij de nokkenassensor wel goed heeft gecontroleerd, en de bougiekabels nog eens checkt.

GeertG

Ik zeg: relais 103  :eusa_whistle:

Zonder gekheid, zoek even op het forum. Kan zijn dat dit relais de geest heeft gegeven. Dus even checken of de brandstofpomp loopt wanneer ie op contact staat (ervan uitgaande dat startmotor het wel doet).
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)