Stationair toerental

Gestart door thuur, 05-03-2007 12:30:53

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Jack v op 18-07-2011 22:21:58
check eerst je vacuumgebeuren.

+ 1
Vergeet daarbij niet het beruchte knietje, links op het spruitstuk.

Spin!

Dat heb ik ook gehad toen ik jouw R nog had, maar na het schoonmaken van de stationairregelaar is het niet meer terug gekomen.

www.vm-parts.nl

dbs1

Citaat van: Ludo op 18-07-2011 22:31:28

+ 1
Vergeet daarbij niet het beruchte knietje, links op het spruitstuk.

Als je hiermee het slangetje bedoeld dat vanaf de voorkant van de auto gezien linksonder de stationairregelaar zit en richting de radiateur loopt: bedankt voor de tip.

Mijn V70R startte namelijk koud prima, toerental gaat dan even omhoog en zakt dan naar stationair af. De laatste weken echter zakte het toerental verder, de motor sloeg bijna af en pakte dan toch weer op. Na 1 minuut draaien was het weg. Wat bleek: het omschreven slangetje was bij de aansluiting vrijwel afgescheurd (compleet verweerd), maar bleef nog net zitten, waardoor je in eerste instantie niets ziet. Nu zit er een nieuwe op en het euvel is verdwenen.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Jack v

Nee het slangetje wat Ludo bedoeld zit als je voor de auto staat aan de linkerkant van je inlaatspruitstuk. Zeg maar onder het thermosstaathuis. Ook die zijn vak poreus of afgebroken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

dbs1

Citaat van: Jack v op 25-07-2011 12:29:39
Nee het slangetje wat Ludo bedoeld zit als je voor de auto staat aan de linkerkant van je inlaatspruitstuk. Zeg maar onder het thermosstaathuis. Ook die zijn vak poreus of afgebroken.

Ok, ik dacht aan de rijrichting.
Er is nog een klein vervolg: toen ik de slang aan de rechterkant van het spruitstuk had vervangen, viel mijn oog op "het kerstboompje"(zei foto in de eerste post van dit topic). Sommige aansluitingen zijn afgedopt en sommige zijn voorzien van een slangetje dat ergens naartoe gaat. Bij mij was een "tak"van de boom open. Nog gezocht naar een losliggende slang, maar niets gevonden. Toen de opening maar afgedopt en nu lijkt het wel of de motor beter oppakt bij gas geven vanaf stationair toerental. Kan dit of doe ik aan wishful thinking?
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht

haasje

Dat is heel goed mogelijk, je had namelijk een vacuümlek die je nu gedicht hebt.

daytonawim

Dat heb je prima gedaan, het vacuumsysteem moet gewoon dicht zitten !, als je pech hebt en je auto te lang stationair laat draaien zonder dat dopje, kan je "motorstoringslampje gaat branden.

Effe in de gaten houden, ik heb er ook eens een afgedopt, maar die zat niet lekker ( wel een T5) dus die was ik snel weer kwijt :-(

dbs1

Ok, bedankt voor de reacties, het dopje is overigens van de Volvo dealer afkomstig, dus ik heb goede hoop dat het een tijdje blijft zitten.