100.000 km Volvo

Gestart door jan piet, 05-03-2007 15:35:22

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Vandaag, na nog geen 11 maanden  8) ( dat is pas overmorgen) de 100.000 km met de V70 TDI gepasseerd. Al met al zou ik dus de 110.000 moeten kunnen passeren in het héle jaar ( 7 april). :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

In die 100.000 km niet veel bijzonders gebeurt, wat regulier onderhoud, spanrollen vervangen, stuk stuurstang met speling vervangen, mislukt tankbeurtje ( benzine ipv diesel), wat banden en remmen werk.  ;)
Volgens het laatste onderhoudsrapport lekt de linkerschokbreker aan de voorzijde iets ( goeie smoes voor wat strakker spul ) en laat de kering bij de krukas wat olie door. Dus met inmiddels dik 359.000 km op de teller nog steeds normaal.  :eusa_clap:

Helaas knalde er donderdagochtend iemand met een VW Polo achterin.   :'( Bij een beginnende file thv Tilburg, met mooi knipperende matrixborden vergat iemand te remmen. Snelheidsverschil 40-50 km. Gelukkig zag ik 'm de laatste meters komen, heb de remmetjes even gelost, opgevangen en weer geremd. Schade aan die hele stevige V 70: € 1500,-.  :eusa_angel: Schade aan de Polo: veel,  :evil: hele neus incl. schermen en motorkap in elkaar + radiateur overleden.
Schade aan't Volvo baasje: 3e whiplash, maar 't valt blijkbaar mee deze keer. :eusa_silenced:

Ergo: na wat inmiddels noodzakelijk reparatiewerk ( en de distributie + waterpomp) gaan we snel op naar de volgende 100.000!

Gr, JP  ;D

elianmars

100.000 km in één jaar.......  :o :o :o

Wij komen net aan de 10.000 in een jaar met de Volvo  ;D

Turbobiker

Niet slecht Jan Piet... :o

En zullen we het maar bij drie whiplashen houden?
De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Turbobiker op 05-03-2007 21:27:12
Niet slecht Jan Piet... :o

En zullen we het maar bij drie whiplashen houden?

Kilometervreter dus...

En je nek ? Die zal zolangzamerhand wel op die van zo'n hoedenplankhondje lijken ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

ik kom op dit moment uit op ongeveer 40000 per jaar. Ga liever nog een stapje terug met de volvo......naar de 30000 km....