Langzaam dimmende interieurverlichting

Gestart door wuilus64, 05-03-2007 16:44:20

Vorige topic - Volgende topic

wuilus64

Hallo,laatst meegereden met een vriend die in het bezit is van een mooie duitsche automobiel ( iets met een "v" en een "w" in het embleem geloof ik..  :eusa_silenced:) , wat ik mooi vind is van die langzaam dimmende binnenverlichting , zou dat makkelijk te realiseren zijn in een 850? Gaarne tips!

Dank, Erik

Laserblue

Lijkt me wel want bij mij zit het er standaard in :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Vertigo

Citaat van: Laserblue op 05-03-2007 16:47:03
Lijkt me wel want bij mij zit het er standaard in :eusa_think:
Mijn 850 MY95 heeft het ook al standaard

)()()sT

???

Bij mij gaat ie gewoon na x-tijd uit

Vertigo

Gaat inderdaad na x-tijd uit, maar langzaam dimmend meen ik mij te herinneren.

Zal er straks eens extra op letten.

wuilus64

Bij mij gaat de verlichting  binnen "gewoon" uit  , ik meen na 20 seconden of zo gauw de auto gestart is.
De vraag is of het zo gemaakt kan worden dat het licht langzaam dimt, en zo ja hoe dan en wat gaat het ongeveer kosten?

Erik

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

oldostofjas

Bij Conrad kun je een apparaatje bestellen dat je op je binnenverlichting aansluit. Had ik in mijn 440 ook. Kun je instellen hoe langzaam ie moet dimmen.

Het grappige was dat het "deur open"-waarschuwingslampje op het dashboard ook langzaam uitdoofde  :eusa_eh: Maar die heeft de 850 toch niet.
There is no place like 127.0.0.1

Jeroentjuh

Kun je zoiets niet maken met een condensator ofzow? Dat als de stroom eraf gaat de condensator langzaam ontlaad waardoor de verlichting langzaam uitgaat? Zal wel meer voor nodig zijn maarja ;D

wuilus64

Lijkt mij ook dat je voor zoiets wel een kant en klare oplossing kan kopen, ik heb bij Conrad gekeken maar daar kan ik niet echt iets vinden.
Hoe noem je zoiets   ???, en misschien heeft iemand een onderdeel-of bestelnummer?

oldostofjas

Gevonden!
Maar liefst 9,95. Lijkt trouwens niet op die ik had.

Deze lijkt er wel op. Nog goedkoper.
There is no place like 127.0.0.1

wuilus64

Dankjewel!
Helaas is de ene aleen om de tijd te verlengen dat de binnenverlichting brandt, en de andere kan ik niet gebruiken omdat het apparaatje niet geschikt is om in te bouwen in auto's waar de centrale vergrendeling via het portierslot geactiveerd  wordt   :'(.
Maar dat was wel precies wat ik wilde hebben! Jammer, maar bedankt voor de moeite!
Iemand nog een tip?

Gr Erik

Frans 50

Citaat van: Jeroentjuh op 05-03-2007 20:33:04
Kun je zoiets niet maken met een condensator ofzow? Dat als de stroom eraf gaat de condensator langzaam ontlaad waardoor de verlichting langzaam uitgaat? Zal wel meer voor nodig zijn maarja ;D

Pfffffffff dat wordt dan een beste condensator... wil je een beetje RC tijd halen... Alleen al voor het opladen van de condensator heb je al een extra generator nodig....
Volgensmij heeft onze Estate standaard auto dim... anders toch iets freubelen met conrad prut.
Of zoek eens via Google.... suc6 ;)