Inhouden boven de 4000rpm

Gestart door HeZz, 07-03-2007 13:48:30

Vorige topic - Volgende topic

Ronbroek

Citaat van: HeZz op 21-03-2007 17:21:11
Ik heb hem net maar naar van der Wulp gebracht. De monteur die er mee heeft gereden zei dat het waarschijnlijk iets in de ontsteking is. Verdelerkap ofzo. Hoor het morgen wel.

Die monteur heeft natuurlijk meegelezen in dit topic  ;)

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

HeZz

Haha. Ik heb het wel even laten vallen (het forum), maar hij reageerde er niet echt op. Hij zal de forum sticker achterop ook wel ontdekken. Ik maak wel ff fotoos van de vervangen onderdelen.

Groeten Danny
Looking 4 a V70N

Zippo

Citaat van: Ludo op 21-03-2007 17:40:37
Citaat van: HeZz op 21-03-2007 17:21:11
waarschijnlijk iets in de ontsteking is. Verdelerkap ofzo.

maak je d'r ook een foto van?.
ben benieuwd of de verdelerkap ook daadwerkelijk kapot is.  :evil:

Citaat van: HeZz op 07-03-2007 22:20:11
Ik ben best bereid om dingen te vervangen, maar dan moeten ze wel kapot zijn. ik ga ze niet vervangen omdat ze oud zijn.

:eusa_dance:

Citaat van: Ludo op 21-03-2007 17:40:37maak je d'r ook een foto van?.
ben benieuwd of de verdelerkap ook daadwerkelijk kapot is

HeZz

Nou... net een belletje gehad dat het zowieso morgen word. Het volgende hebben ze gevonden. De thermostaat was iig niet in orde en word vervangen.
Er miste een plug in het motorblok bij de bougies ergens, waardoor er spatolie op de bougiekabels is gekomen en deze zeiknat waren. HIerdoor kwamen de vonkjes niet meer zo goed over waarschijnlijk. Die plug hebben ze geprobeerd te vinden in de lijst, heb ik me laten vertellen, maar dat leverde weinig succes op.
Ook gaan ze de verdelerkap vervangen.

Nou morgen gaan ze verder aan mijn auto dus dan weet ik meer.
Looking 4 a V70N

mehn

Citaat van: HeZz op 22-03-2007 16:18:07
Er miste een plug in het motorblok bij de bougies ergens, waardoor er spatolie op de bougiekabels is gekomen en deze zeiknat waren.

Dat "gat" zit er altijd. Het lijkt een gat iig, dat is het niet. Het zit tussen cylinder 3 en 4.
Als je olie bij de bougiekabels hebt komt dat in 9 van de 10 gevallen doordat het rubber onder de vuldop te hard geworden is. Vervangen dat ding dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

HeZz

Ik heb daar idd wel eens meer een beetje olie gevonden, en toen heb ik iid dus die ring van de olie vuldop vervangen. Zonder resultaat.
Dus dat is het iig niet.
Maar waarom zou er dan een gat zitten, niet zomaar lijkt me.
nou hoor het morgen wel.
Looking 4 a V70N

HeZz

Gister heeft mijn vrouw de auto opgehaald, ik moest werken.
Vandaag ff lekker een flink stuk gereden, en wat denk je........nog steeds dezelfde klachten.
Verdelerkap en bougiekabels zijn vervangen en ook de thermostaat. Heb net Van Der Wulp ff gebeld en ik word maandag terug gebeld, want op zaterdag is iedereen natuurlijk vrij.
Mocht gister wel ff €461,08 aftikken, en begrijp me niet verkeerd daar heb ik absoluut geen
moeite mee......maar dan moetie het wel doen daarna.
Zal ff een foto van de kabels en verdeler erbij plakken.

Aan de verdelerkap zie je weinig die contact punten zijn iets versleten, maar geen gekke dingen imo. Aan de kabels kan ik ook niets vinden, maar dat zal ook wel gewoon goed geweest zijn, omdat de auto nu nog inhoudt.

Ow ja dat gat in het kleppendeksel hebben ze dicht gemaakt, en een foto naar Volvo nederland gestuurd. Ze hadden geen idee wat dit was, en hier kwam spat olie uit.
Iemand een idee?
Off topic: net lekker 1-3 gewonnen van DRL wat een stumpers zijn dat zeg.
Looking 4 a V70N

Eugene

461 :o

Rotor en bobinekabel nieteens vervangen?

Heb je misschien een foto van dat "gat"?

If it's not blown, it sucks...

HeZz

€461 ja.....Totaal arbeid €199,06. Totaal onderdelen €188,40.  dat is dan €387,46 x 19% is €461,08.
Is dat eigenlijk normaal BTW over arbeid betalen, dacht alleen over materiaal?
Ik zal volgende week een foto van dat "gat" maken....ben zelf ook erg benieuwd.
Ik heb geen tork (of hoe schrijf je dat) sleutels hier.
Zal de rotor ook wel vervangen ja lijkt me wel handig.
Wel vreemd dat ze hebben gereden en dat er dan niets an de hand is. En na een nacht stilstaan wel.

Edit ff de bedragen erbij gezet.
Looking 4 a V70N

mehn

Citaat van: Eugene op 24-03-2007 13:20:01
Heb je misschien een foto van dat "gat"?

Ik wel, klikken maar ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Jup,

Dat gat zat bij mij ook gevuld met olie door een oude vuldopring ;)

Kabels, bougies en dergelijke kun je makkelijk zelf vervangen en dan hoef je geen 400 euri af te tikken... Maar goed, zo denk ik dan ;)

Hopelijk vind je de oorzaak!

thuur

Nou die verdeelkap heeft echt zijn beste tijd wel gehad hoor.

Ik zie dat de bougiedoppen behoorlijk vettig zijn, zou toch die vuldoprubber eens vervangen.

Dat gat zit volgens bij in iedere 20V. De functie weet ik niet, maar het hoort wel open te zijn.

Gr ;)

rody

Zippo

Bougiekabelset kost 91 euro bij estate service..... (orgineel)  :eusa_doh:

HeZz

@Thuur ring van de vuldop is een jaar geleden vervangen. Ik had toen ook het idee dat het hier vandaan kwam.....niet dus. Ze hebben geconstateerd dat de olie uit het gat spat.

@Joost. Ja ik kan zelf ook dingen vervangen en doe mijn reparaties/beurten ook zelf, in de garage van mijn schoonvader. Maja hij liep zo slecht dat ik niet ff 150 km ging rijden daarnaar toe. Dus heb ik hem hier ff weg gebracht.

Nou ga wel verder met dingen vervangen, tot ik de oplossing(en) heb.

Houd jullie op de hoogte.
Looking 4 a V70N