knipperlichten branden continu

Gestart door Huit, 10-03-2007 12:45:31

Vorige topic - Volgende topic

Huit

Vanochtend heb ik even met een aanhangwagen gereden. Na het afkoppelen gebeurde er iets vreemds: de knipperlichten van de auto branden continu, dus niet knipperen maar continu aan. Zelfs als de auto uit is branden ze nog. Alarm aan of uit maakt niet uit, accu even los gehad (alarm gaat dan af), helpt ook niet (na aankoppelen accu branden de lampen weer). Als de auto op contact staat en ik zet de alarmlichtschakelaar of de richtingaanwijzer aan, gebeurt er ook niets, dus ook geen klikkend geluid.  Het enige wat helpt is zekering 13 eruit halen.

Heeft iemand een idee?? Ik moet vandaag nog weg met dus zou het erg graag snel gefixt hebben....

@®-

Waarschijnlijk het alarm licht schakelaar, hierin zit ook het relais (dacht ik).

Huit

Dat klinkt inderdaad logisch. Zit dit relais gewoon achter de schakelaar in het dashboard?

Huit

Helaas, heb zojuist de alarmlichtschakelaar losgehaald maar de lichten barnden nog steeds....
Nog andere suggesties?

Huit

"Opgelost"... het was het alarm. Meerdere keren geprobeerd en toen werkte het niet. Na een hele middag sleutelen de auto op slot gedaan en toen gingen de lichten uit. Zal wel een relais van het alarm zijn dat blijft hangen. Iemand een idee waar dat relais zit?

italia

Vast ergens onder het stuur. Ben daar heel wat doosjes (VG2) tegengekomen....

Had ongeveer hetzelfde probleem, alleen dan met de specifieke richtingaanwijzers. Kreeg ook regelmatig seintjes van medeweggebruikers dus had het vermoeden dat de klignoteur bleef hangen. Bij Sjoerd een nieuwe gehaald en het probleem is over......

thuur

Ik zou toch maar eens kijken of de stekkerdoos van de trekhaak in orde is. Vaak zit hier de nodige corrosie wat voor hele vreemde storingen kan zorgen..

Gr :-\

Tamarzilla

Werkte de knipperlichten wel normaal toen de aanhangerverlichting was aangekoppeld??

Zoals Thuur zegt, de stekker van trekhaak doormeten, en checken op sluiting.

In ergste geval de schakeling in de alarminstallatie die zorgt voor de aansturing van de knipperlichten.
Maar die is volgens mij niet te vervangen.
T5, rica getuned

Huit

Ik ben wel even bezig geweest met de trekhaakaansluiting maar kreeg niet het idee dat daar het probleem zat. De lichten gingen uiteindelijk ook uit op met moment dat ik op de ab van het alarm drukte. Zal binnenkort eens kijken of ik de knipperlichtrelais kan vinden die het alarm aanstuurt.

Huit

oh ja, en de knipperlichten werkten wel normaal toen de aanhangwagen was aangekoppeld