FelixB: Cabriodak wil niet meer open :( :-(

Gestart door Sterre, 10-03-2007 14:12:17

Vorige topic - Volgende topic

Sterre

Wilde net mijn dak openen, maar die blijft vasthaken aan die 2 haken 'achterin' bij de achterklep. Die 2 haken trekken ook de plastic afdekking iets op.

Als ik het dak weer sluit blijft de piep maar doorgaan...
Wie oh wie heeft raad?

PS1 FelixB even op de PC van Sterre
PS2 komt dit wellicht door het torderen van de auto vanwege al die verkeerdrempels (lees: gemeente aansprakelijk stellen / verzoeken om al die $%^$^ verkeersdrempels op te ruimen?)
Ah joh, vlieg op en pluk sterre...

viking_in_shorts

Bedoel je de twee "alligator-bekken" die omlaaghangende busjes vast grijpen?

Sterre

yep!

PS dank je voor je snelle reactie!

Het is in Nederland nu lekker zonnig en net op zo'n moment hapert het dak, zelfs in 3 jaar met een Peugeot niet meegemaakt...  :o

viking_in_shorts

Heb zelf problemen gehad met die haken nadat het dak van de garage te laag bleek om de cab open te maken.  :eusa_wall:   De hele plaat was een stukje ontwricht met als gevolg dat hij aan aan de linkerkant een "tik" nodig had om m op zn plek te slaan.

Uiteindelijk met redelijk veel kracht de "plaat" recht(-er) gebogen waarna het weer werkt.  :eusa_pray: -> probeer de klep eens te begeleiden...

PS: Ben zelf in Den Haag, maar JAMMER GENOEG niet met de cabrio (hadden te veel dingen om mee te nemen)

Sterre

Nogmaals dank.

Als ik straks weer thuis ben zal ik het eens proberen, evt. zachtjes met een rubber hamer 'aantikken'. Helaas vermoed ik dus dat die verkeersdrempels alles ontwrichten...

PS ik ken het probleem van veel meenemen en bagageruimte tekort komen, ik zit zelfs soms al aan een trekhaak achter de cabrio te denken.

Er rijdt hier een nieuwe (lees: dure) Mercedes cabrio rond, ook met een trekhaak erachter. Geen gezicht, maar wel functioneel.

viking_in_shorts

Ik heb geen hamers gebruikt hoor. Gewoon met beleid (maar redelijk wat kracht) de klep teruggebogen. Bij mij kwamen de "omlaaghangende busjes" tegen het scharnier van de "aligator-bekjes".  Het scheelt als je met zijn 2-en bent, zodat je precies kan kijken welk onderdeel waar tegen aan komt.

Je kan natuurlijk ook handmatig de cab omhoog/omlaag krijgen, maar heb ooit gelezen dat dat misschien de sensoren van streek brengt, met als gevolg dat 'tie terug naar de garage moet om ze te resetten. Lijkt me dus niet de beste optie.

Als laatste - staat de auto recht? Merk dat als ik bv. met 1 band op de stoep staat, dat de klep ook niet altijd even soepel dichtgaat.

PS: wat mij betreft kan er op de trekhaak bij een cabrio alleen maar een boot/jetski of héél misschien fietsen. Maar, wij hebben dan ook de luxe om er een 855 naast te hebben   :azn:

frekko

weet niet waar je op dit moment verblijft maar als je een cabrio er naast wilt zetten om werking te vergelijken moet je het even laten weten
ik zelf heb nog geen problemen met het dak gehad dus kan je dan ook geen hint geven
maar staat de auto idd recht want als de body getorst staat kan er wel spanning hier en daar ontstaan

heb zelf een afneembare trekhaak onder de cabrio en vindt het niet storend of zo maar ja ieder zijn eigen mening daarover

succes met je dak groetjes Fred

FelixB

Zo, ik ben weer thuis....

Een cabriolet staat bij mij nooit getordeerd omdat dat juist zo slecht is voor de hele auto, dus daaraan ligt het niet.
Had ook ff een stukje met de auto gereden om eventuele 'restspanning' weg te laten vloeien,  'to no avail'  :-[
Ps ik heb er ook een 855 naast 'voor de dozen'

frekko: ik woon in Westervoort, wellicht in de buurt? Heb morgen wel zin in een ritje als het mooi weer is, die piep interesseert me niet zo omdat het dak aardig goed dicht zit, nu...

Ik zal morgen es ff kijken, ik was op weg naar Sterre, dus had ik wel wat anders aan mijn hoofd  :P

Update: frekko, ik zie 'Almere' in je proefiel, das een aardig stukkie rijden (1 1/2 uur), ik probeer het morgen wel ff, maar nogmaals bedankt voor je aanbod
855R & C70 T5 cabrio automaat

frekko

suces maar aanbod blijft staan wellicht ergens halverwege afspreken

iig succes en laat even weten wat het eventueel is geweest

FelixB

Citaat van: viking_in_shorts op 10-03-2007 14:39:37
Heb zelf problemen gehad met die haken nadat het dak van de garage te laag bleek om de cab open te maken.  :eusa_wall:   De hele plaat was een stukje ontwricht met als gevolg dat hij aan aan de linkerkant een "tik" nodig had om m op zn plek te slaan.

Uiteindelijk met redelijk veel kracht de "plaat" recht(-er) gebogen waarna het weer werkt.  :eusa_pray: -> probeer de klep eens te begeleiden...

PS: Ben zelf in Den Haag, maar JAMMER GENOEG niet met de cabrio (hadden te veel dingen om mee te nemen)

Wil dit dadelijk proberen, maar moet ik dan die 2 haken naar de achterzijde trekken of naar de voorzijde duwen?

FelixB

Update:
Ik krijg die 2 'ogen' wel los, maar nu scharniert inderdaad die afdekplaat mee.

Ik bel morgen de dealer wel ff, wellicht dat het alleen een software-update is, het lijkt alsof die plaat te snel opent waardoor die klemt...

Emiel

Er zal wel ergens een Hall gevertje die geen zin meer heeft. Niet verder aan prutsen maar naar de dealer toegaan of een andere expert.

FelixB

Citaat van: Emiel op 11-03-2007 18:41:19
Er zal wel ergens een Hall gevertje die geen zin meer heeft. Niet verder aan prutsen maar naar de dealer toegaan of een andere expert.
Dank je, ik zal het morgen tegen ze zeggen.

FelixB

Zo, ben bij de Volvo-dealer geweest.

Alle foutcodes uitgelezen en gereset, er blijven er echter 2 terugkomen...
Dak wil nog steeds niet open, hij 'klemt' bij het 3e remlicht, het lijkt net of er 1 haak niet los gaat of zo.
De 2 hangende pallen klemmen niet, die kun je zelfs met de hand optillen!

Afspraak gemaakt voor volgende week woensdag, dan gaan ze er eens rustig voor zitten en eventueel wat deskundigen over C70-cabriodaken bellen (er zijn er niet zoveel verkocht...)

Ik blijf hier mijn ervaringen schrijven!

FelixB

Nou, de auto staat al ruim 1 week bij de Volvo-garage, maar ze kunnen het niet vinden, pffff