Wil een 850 kopen wat is beter een automaat of een H5

Gestart door Jos 850, 10-03-2007 18:56:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Emiel

Arme Jos, die zegt meteen zijn account op.

Citaat van: elianmars op 11-03-2007 02:52:25
:-\ Sloop ik hier de bak niet mee?  :eusa_think:

Ja en? Is weer leuke vulling voor het versnellingsbakboard....waar je overigens veel meer automaatproblemen tegenkomt dan handbakproblemen... :evil: ::)

elianmars

#61
Citaat van: Emiel op 11-03-2007 09:01:33
Arme Jos, die zegt meteen zijn account op.

Citaat van: elianmars op 11-03-2007 02:52:25
:-\ Sloop ik hier de bak niet mee?  :eusa_think:

Ja en? Is weer leuke vulling voor het versnellingsbakboard....waar je overigens veel meer automaatproblemen tegenkomt dan handbakproblemen... :evil: ::)

Logisch.
Zoals er al gezegd is, bij een handbak kun je de koppeling en/of drukgroep vervangen en weer rijden. Da's bij een automaat helaas een ander verhaal.


Edit: Op de eerste pagina van het versnellingsbakboard is het toch wel 1 op 1, net zoveel topics over de handbak als over de automaat  :eusa_think:

The Saint

Altijd een AT nemen. Die plofzak om de pook bij zo'n handbak is geen gezicht en bovendien een stofnest.

De groeten van een kapper... ;)
No shirt no shoes, no pinball

mehn

Citaat van: ≡Đ©©©∟≡ op 11-03-2007 00:41:06
Nog 1 van de nadelen van een AT; stoplicht sprints zijn een extreme belasting voor de koppelomvormer (soort stall-speed test)
Niet te vaak doen dus.  :eusa_naughty:

IK ga me er niet mee bemoeien, maar 1 ding wil ik wel ff kwijt.
Stoplicht sprints met een MT zijn ook schadelijk hoor...voor de koppeling :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haRtV70R

Citaat van: The Saint op 11-03-2007 09:33:03
Altijd een AT nemen. Die plofzak om de pook bij zo'n handbak is geen gezicht en bovendien een stofnest.

De groeten van een kapper... ;)

LOL ;D
[move][/move]

Rudi

#65
Ondanks dat ik ziek ben moet ik toch weer lachen ;D  ten 1e de TS,als autoliefhebber vragen wat je moet kopen?Oke prima 8) ;)

Jullie vergeten het belangrijkste over dat gejammer over AT's als die gewoon doen wat ze moeten doen zijn ze niet alleen snel,maar kan je er ook sportief mee rijden.Ik zet hem gewoon in de 4,en hij remt ook op de motor af.

Het enige minpunt is dat die bak zgn minder aankan,en daar krijg je dat inhouden van[wat alleen die van mij heeft kennelijk]

De bak van de RS6 kan 700Nm hebben,daar speelt het probleem dus niet.Het ligt niet aan de automaat an sich maar meer aan de fabrikant...

En over die aandrijfverliezen,die merk je pas bij hogere snelheden,niet bij staande start...

vergeet ik nog het belangrijkste,echt sportief autorijden doe je met een handbak,niet alleen om de snelheid maar meer omdat je zelf kunt bepalen welke versnelling je wilt...
Dr.Go-Fast...

haRtV70R

Citaat van: Rudi op 11-03-2007 09:57:01

En over die aandrijfverliezen,die merk je pas bij hogere snelheden,niet bij staande start...

En die aandrijfverliezen op hogere snelheden zijn nog weer groter met onze awd'tjes.. Met de C7o AT was dat een stuk minder/beter.... Helaas... :eusa_boohoo:
[move][/move]

Ludo

Citaat van: Emiel op 11-03-2007 09:01:33
Ja en? Is weer leuke vulling voor het versnellingsbakboard....waar je overigens veel meer automaatproblemen tegenkomt dan handbakproblemen... :evil: ::)

misschien is dat omdat dat minder ter sprake komt.
een koppeling laat je op iedere straathoek herstellen.
voor een automaat ben je aangewezen op (dure) specialisten, die notabene doorgaans een verkeerde diagnose stellen en meteen overgaan op vervangen!.


Citaat van: Johann op 10-03-2007 23:47:36
Met een Handbak kun je net zo relaxed rijden met minder verlies en optimaal van de Volvo roffel genieten i.p.v. maar 85%. De rest gaat via de koppelomvormer rechtstreeks de global warming in.  ;D
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:15:10
Feit is en blijft dat je in een AT krachten verliest in de omvormer, dus peekaas minder ter beschikking heb.. :eusa_think:

ook deze stellingen kloppen niet.
óf je zou al kunnen stellen dat de automaten meer vermogen ontwikkelen, omdat de cijfers op de rollenbank zo goed als hetzelfde zijn.

Turbobiker

Citaat van: Rudi op 11-03-2007 09:57:01
De bak van de RS6 kan 700Nm hebben,daar speelt het probleem dus niet.Het ligt niet aan de automaat an sich maar meer aan de fabrikant...

Om nu de fabrikant de schuld te geven...


Ook Audi levert bakken die niet meer dan 400Nm aankunnen. Is het daarom toch een slechte fabrikant? Volvo heeft de V70 nooit als topsporter gezien en gaf de AT dus een normale marge mee...


En ik blijf er bij: het draait om persoonlijke voorkeur, want in 99,9% van de situaties doet een AT niet onder voor een MT. En er zijn genoeg situaties te bedenken dat een AT wel weer voordelen heeft.


Alleen kun je in het geval van Volvo dus niet al te veel gaan tunen met een AT ::)
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:03:08
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:15:10
Feit is en blijft dat je in een AT krachten verliest in de omvormer, dus peekaas minder ter beschikking heb.. :eusa_think:

ook deze stellingen kloppen niet.
óf je zou al kunnen stellen dat de automaten meer vermogen ontwikkelen, omdat de cijfers op de rollenbank zo goed als hetzelfde zijn.

Op de rollenbank staat een AT in de lockup...
De Tussenpaus

haRtV70R

Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:03:24
Citaat van: Rudi op 11-03-2007 09:57:01
De bak van de RS6 kan 700Nm hebben,daar speelt het probleem dus niet.Het ligt niet aan de automaat an sich maar meer aan de fabrikant...

Om nu de fabrikant de schuld te geven...


Ook Audi levert bakken die niet meer dan 400Nm aankunnen. Is het daarom toch een slechte fabrikant? Volvo heeft de V70 nooit als topsporter gezien en gaf de AT dus een normale marge mee...


En ik blijf er bij: het draait om persoonlijke voorkeur, want in 99,9% van de situaties doet een AT niet onder voor een MT. En er zijn genoeg situaties te bedenken dat een AT wel weer voordelen heeft.


Alleen kun je in het geval van Volvo dus niet al te veel gaan tunen met een AT ::)

Mee eens!! Ik denk dat je het puur individueel moet bekijken. In geval van Lars is AT geen optie, voor een hoop andere weer wel... Ik denk dat de meeste het bij een chippie houden, en dan voldoet een AT prima. Wil je echt veel meer peekaas dan moet je H5 nemen. En naar 'de ring' doen de meeste ook niet iedere dag.. ;D

(dus eigenlijk is deze discusie overbodig.. :eusa_think: :eusa_whistle:)
[move][/move]

Rudi

@Lars,waarom niet?Ik heb 330PK en dat gaat al 180K goed. :police:

En Volvo en topsport...tsja ;D 

Als je echt consequent bent als sportieve rijder koop je M3 of RS ;)

*zoekt dekking*
Dr.Go-Fast...

Rayman

Ik heb een tijdje een superfijne T-5R met AT gehad. Allemachtig wat was dat een heerlijke toermachine (stiekem nog fijner dan de CY van destijds  :-X).

AT/MT; het is mij persoonlijk om het even; ik vind beide transmissies even prettig om mee te rijden. Maar nu ik met een TDI rijd vind ik het wel lekker om 'te roeren'  :).
Dark Side of the Force is German

haRtV70R

Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 10:04:33
Citaat van: Ludo op 11-03-2007 10:03:08
Citaat van: haRtV70R op 10-03-2007 23:15:10
Feit is en blijft dat je in een AT krachten verliest in de omvormer, dus peekaas minder ter beschikking heb.. :eusa_think:

ook deze stellingen kloppen niet.
óf je zou al kunnen stellen dat de automaten meer vermogen ontwikkelen, omdat de cijfers op de rollenbank zo goed als hetzelfde zijn.

Op de rollenbank staat een AT in de lockup...

Ik had daar laatst een discussie over met Taranis. Kan de lock-up het volle vermogen aan? Ik dacht dat hij bij gas geven altijd van de lock-up af moet... Of niet???? :eusa_think:
[move][/move]

Ludo

Citaat van: Rudi op 11-03-2007 10:10:04
Als je echt consequent bent als sportieve rijder koop je M3 of RS ;)

*zoekt dekking*

waarom dekking zoeken Rudi, ik schreef het eerder ook al.  ;D

Citaat van: Ludo op 11-03-2007 00:12:05
je kan er dan wel een snelle wagen van maken, maar een sportwagen word het nooit.

:evil: