Ik meld mezelf (nu met foto)

Gestart door combinedforces, 11-03-2007 18:58:46

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

UPDATE: Het is echt fotoweer! Gisteren opgehaald en meteen even op de oprit in de zon gezet! Let wel, dit weekend gaat er hard gepoetst worden... Maar voor nu:

Ok, ook ik ben zover: Ik heb een echte auto gekocht, te weten een mooie Volvo 850 T5 uit 94! Ik moet nog even tot woensdag as. wachten tot ik hem krijg (afreken), maar na minimaal 150 topics op dit forum te hebben doorgelezen heb ik mezelf geregistreerd en besloten mezelf voor te stellen...

Mijn naam is Jonathan, 24,  woonachtig in de ouste stad van Nederland (Noviomagum) en momenteel nog rijdende in een (kuch) Fiesta (kuch). Deze auto voldoet prima aan de primaire rijbehoeften, maar mist net dat representatieve en grotere dat je zoekt... Het feit dat ik straks 3 maal het vermogen van dit kleine monster onder de rechtervoet heb helpt ook wel...

In 1993 kocht mijn pa een 850 GLT 2.5 20V (GG-ZV-74, wellicht bekend hier?) en daarmee was mijn interesse gewekt (ik heb nog altijd de originele 850-platen die bij de dealer op de auto zaten). Altijd geinteresseerd in auto's, heb ik ook de ontwikkelingen omtrent Volvo gevolgd. Helaas werd die van pa na 2,5 jaar weer ingeruild. Pas toen een (inmiddels) oud-collega 2 jaar geleden een 850 kocht ben ik weer in de directe nabijheid van deze auto's gekomen. Helaas is het verhaal van deze collega wat triest, hij kocht de welbekende kat in de zak: Volvo gekocht omdat zijn pa die altijd makkelijk tot 4 ton volreed en kon zelf na 8000 km er een nieuw blok inhangen... Hij rijd inmiddels zonder problemen, dat wel!

Toen kwam er een collega van pa aan met het voorstel zijn T5 over te nemen voor een vriendenprijsje, aangezien hij nu slechts gezien wilde worden in zijn Maserati Quattroporte. Bovenstaand verhaal van mijn ex-collega deed mij twijfelen, samen met de hoge kilometerstand (3 ton+). Veel overleggen, zoeken op internet (dit forum met name) en een verlaging in prijs hebben mij na veel rekenen er toe doen besluiten dat ik het verschil niet uitrijd wanneer ik een wat duurdere diesel zou kopen. Ergo> Aangeschaft!

Nogmaals, ook dankzij de uiteenlopende onderwerpen op dit forum heb doen besluiten deze auto te kopen, waarvoor dank. Onderwerpen variërend van verloren M&M's tot het volledig tunen van de roffels zijn een genot om door te lezen! Ik zal dit topic zo snel mogelijk aanvullen met foto's van mijn nieuwe aanwinst!

Daarnaast hoop ik jullie te kunnen melden wat de verhoudingen zijn tussen mijn aankomende groene monster en de Saab 9-3 2.0 lpt (gechipt door MapTun naar 225 pk) van een goede vriend van me en de huidige auto van pa, een Chrysler 300c 3.0 diesel (gechipt naar 262 pk/600 Nm). Ik ben uiteraard van plan mijn broertje het snot voor ogen te rijden in de laatste, maar gezien het feit dat een Audi S4 zich niet los reed van deze Amerikaan heb ik daar een beetje een hard hoofd in... Ik houd jullie enthousiastelingen op de hoogte...

Nogmaals bedankt voor alle info die jullie mij (onbewust) hebben gegeven! Heerlijk om mensen zo te horen spreken over hun roffels!

Turbobiker

Welkom Jonathan. Gefeliciteerd met je aanwinst.

En het gaat allemaal goed komen. Een chipje in je T-5 en die Saab is history. Die Chrysler zal wat lastiger zijn, maar met nog een paar aanpassingen heb je die ook in de knip (zie bijvoorbeeld bRutus, niet heel veel aan gedaan wat tuning betreft, maar razendsnel)

Veel plezier in ieder geval.
De Tussenpaus

FGG

Welkom op 't Forum, Jonathan.

Citaat van: combinedforces op 11-03-2007 18:58:46
Mijn naam is Jonathan, 24,  woonachtig in de ouste stad van Nederland (Noviomagum)

Check even of er stadrechten verworven zijn. ;D

Citaat van: combinedforces op 11-03-2007 18:58:46
Ik ben uiteraard van plan mijn broertje het snot voor ogen te rijden in de laatste, maar gezien het feit dat een Audi S4 zich niet los reed van deze Amerikaan heb ik daar een beetje een hard hoofd in... Ik houd jullie enthousiastelingen op de hoogte...

Ik heb zelf in zo'n gechipte 300C gereden, dat zijn behoorlijke beulen. :eusa_sick:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

combinedforces

Dat chipje staat wel op de planning, ook al weet ik niet zeker of dat met een dergelijke kilometerstand nog haalbaar is. Overigens is al het grote onderhoud aan de wagen al uitgevoerd en daarmee (in principe) up to date. Nijmegen heeft overigens al 1900 jaar stadsrechten...

Anyhow, jullie begrijpen dat ik uitkijk naar woensdagmiddag! Zal meteen foto's nemen!

Turbobiker

Chippen met hoge km's geen probleem.

Maar wat heb je aan de oudste stadrechten als het tegenwoordig een slaperig dorpje is? ::) :eusa_whistle: :evil:
De Tussenpaus

combinedforces

fbm

Welkom! en een '94 T5 (:eusa_think: heb ik ook! ;D ;D) daar zal je geen spijt van krijgen! hoop ik  :eusa_pray: ;D

Niek

Welkom hier, en proficiat met de aanschaf van je roffel! Leuk verhaal ook trouwens!
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

The Saint

Welkom op het forum Jonathan. Mooi hoe zo'n auto zich in je hersenpan kan nestelen  :D
No shirt no shoes, no pinball

Freakybaby

welkom jonathan,

nijmegen is in ieder geval een stad waar je beter omheen kunt rijden dan doorheen..

gefeliciteerd met de auto
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Spin!

Hey nog een Nijmegenoar ;)

ben er zelf ooit geboren, maar gelijk weer gevlucht, welliswaar 5 km verder; Beuningen.

Waar heb je jouw T5 gekocht?! Veel succes aankomende week, en ik kom je vast nog wel een keer tegen bij de pomp ;D

wel ff een stickertje regelen, dan ben je wat makkelijker te spotten!

www.vm-parts.nl

combinedforces

Wat een warm onthaal! Heel leuk, dank jullie wel! En waar regel ik zo'n sticker? Daar heb ik nl. wel interesse in. Ik heb mijn T5 dus particulier gekocht, hij staat overigens al wel in Nijmegen (bij de zus van die collega, van Speyckstraat ofzo?). En ik ben inderdaad bang dat ik met enige regelmaat bij de pomp te vinden zal zijn (en daar met pijn in mijn hart en een scheur in de portefeuille weer wegga)...

mehn

Citaat van: combinedforces op 12-03-2007 10:49:11
En waar regel ik zo'n sticker? Daar heb ik nl. wel interesse in.

Dan moet je een PB sturen naar Ingrid ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vertigo

Aan je uitvoerige introductie is te merken dat je al een behoorlijke tijd meeleest :eusa_clap:

Zo'n 850 is een zeer verlavende auto, waar je steeds maar niet genoeg van kan krijgen.

@ Turbobiker: Vergeleken met Noviomagum is Mokum maar een slaperig dorpje ;)

Ben

Mokum = stad  (Het woord stamt uit het Jiddisch en betekent 'plaats' of 'stad' (Hebreeuws: Makom).)

Ergo......  :eusa_whistle:
(ja ook mijn roots liggen in Mokum)

Sorry, beetje erg OFF TOPIC