Vervangen gasveren achterklep

Gestart door FGG, 11-03-2007 19:15:12

Vorige topic - Volgende topic

devonius

Is het nog verstandig om de kommen in te vetten met het terug plaatsen?

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

In nieuwe veren zit een likje vet.

Gr 8)

devonius

Het zijn geen nieuwe veren  ;)

FGG

Citaat van: devonius op 07-08-2011 16:18:55
Het zijn geen nieuwe veren  ;)

Dan zit er vast nog wel wat oud vet in. :P

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

sven0503

ik ergerde me de laatste tijd ook aan de gasveren.
De klep klapte altijd 't laatste stuk open ( zonder demping ).

Maar nu sinds 2 dagen werkt de klep geweldig. Gaat nu rustig op normale snelheid ophoog en komt rustig tot stilstand.

Kan het zijn dat als de klep een lange tijd niet gebruikt is ( 3 maand bijvoorbeeld ), dat de veren hun werking verliezen o.i.d.?

henry classic v70

Dan zijn ze volgens mij kapot aan het gaan...
Zal nog wel even goed gaan hoor maar op een gegeven moment valt de klep vanzelf in/op je nek/rug :eusa_shifty:
Doe jezelf een plezier en koop een paar origenele gasveren; die klappen niet met een rotgang open :laugh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

sven0503

oke thnx voor de tip,

eerst morgen nieuwe radiateur plaatsen... die is nml. nu al wel dood.

Martijn_B

Hm ben bij mijn 854 Sedan bezig met de gasveren. Loshalen is geen probleem, bij monteren zijn ze echter "te lang".

Iemand een oplossing? Induwen is onmogelijk gezien de positie en kracht van de nieuwe veren.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Nvm, IK was Dom. Ze zitten er op! :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Citaat van: Martijn_B op 24-09-2011 17:38:30
Nvm, IK was Dom. Ze zitten er op! :)
Zeker met de klep dicht proberen te monteren ;D

sammie

Ook in 2012 komt deze uitleg goed van pas. 30 minuten en de klep is weer als nieuw. Wel originele volvo veren gebruikt. Samen € 100 euro. Hoop geld maar hoop zo een hoop ergernis en nogmaals doen te voorkomen.
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Mark10v

Ik heb net de veren vervangen met gaveren van Teileportal.de, via ebay gekocht.

Ze remmen af voordat de klep helemaal open is net als de originele, kwaliteit zal wellicht niet hetzelfde zijn maar voor 17,50 voor 2! durfde ik wel een gokje te wagen. Voor 30,50 had ik ze thuis, ging wel wat mis met de verzending, maar dat werd keurig opgelost. Ik ben er tevreden mee.
Volvo 850 2.5 10v handgeschakeld.
Volledig 10v uitgevoerd.

elmarconi

Citaat van: Mark10v op 03-10-2012 18:51:20
Ik heb net de veren vervangen met gasveren van Teileportal.de, via ebay gekocht.

Ze remmen af voordat de klep helemaal open is net als de originele, kwaliteit zal wellicht niet hetzelfde zijn maar voor 17,50 voor 2! durfde ik wel een gokje te wagen. Voor 30,50 had ik ze thuis, ging wel wat mis met de verzending, maar dat werd keurig opgelost. Ik ben er tevreden mee.

Ik heb ze ook besteld. Met de kou in Twente viel me de klep al 2 x in de nek. Ben benieuwd.

--edit--

Teileportal24.de is de naam: http://stores.ebay.de/teileportal24

Gasveren kwamen nogal matig verpakt in een doos, lagen er los in. Geen doekje, schuim of een cellofaan erom, slecht.
Zien er netje uit, incl. veertjes en likje vet in de kommetjes. Kommetjes kunnen er af, zit op een draadeind geschroefd.
Na enig geworstel in de auto om al het plastic te verwijderen de eerste ergernisgrom.

Zie hier:  Verschil in lengte.  >:( Scheelt bijna een cm!

Opgelost door de bevestigingsbeugel met de 2 x dop 13 te lossen,  dan krijg je weer ruimte. Alternatief: kommetjes van het draadeind halen en er een paar mm afzagen/slijpen, zodat de totaal lengte weer klopt.

Beide gasveren gewisseld, klep valt nog steeds naar beneden.   :(
Daarna nog even goed gekeken, en 1 van de oude veren is lek, het plastic is er vettig. De goed orginele Stabilus teruggeplaatst, een imitatie eruit.
Beter, maar nog niet naar wens. Daarna de ene met de andere imitatie gewisseld. Nu is er wel een lift-off. En idd, ze remmen keurig op het eind.

Hoe druk je de bevestigingsbeugel weer enigszins naar achter? Ik doe de klep maximaal omhoog en dan gebruik ik nog een waterpomptang om deze verder te drukken.
Niet de meest elegante methode.

Voorlopige conclusie: 1 van de nieuwe dempers is al fubar bij levering.
Ga nog even reclameren en kijk wel wat dat oplevert, maar mijn ervaring met de goedkope gasveren van Teileportal24 is nog niet optimaal.

- te lang
- 1 defect? Met de hand is hij niet in te drukken.

--edit2--

Reclameren levert 1 nieuwe demper op zonder gezeur of extra kosten, mijn ervaring met de goedkope gasveren van Teileportal24 neigt dus naar optimaal.

--
Autogas Inside . . .

Mark10v

Een beetje late reactie van mijn kant.

De ervaring met de verpakking is bij mij inderdaad hetzelfde, sterker nog, in de eerste doos die ik ontvang zaten
oude kranten en een groot gat....

Maar een mailtje met een foto ter verduidelijking leverde een vlotte nieuwe levering op zonder gezeur, dus dat zie ik als netjes opgelost.

Te lang durfde ik niet zo goed te zeggen, ik ging er vanuit dat de oude veren inmiddels wat ingezakt waren. Maar een niet optimale pasvorm zou heel goed mogelijk zijn.

Vooralsnog doen ze het bij mij gewoon nog goed.
Volvo 850 2.5 10v handgeschakeld.
Volledig 10v uitgevoerd.