op zoek naar tips/antwoorden over aanschaf 850

Gestart door Vivanco, 14-03-2007 19:41:38

Vorige topic - Volgende topic

Vivanco

hallo,

mijn naam is Joris en ben al jaren volvogek. Ik ben op zoek naar een 850 sedan, dit wordt mijn eerste auto en heb er eerlijk gezegd dus niet veel verstand van, vandaar mijn vragen hier. Ik ben al een paar maanden op dit forum aan het zoeken naar antwoorden op mijn vragen, maar nu toch maar eindelijk aangemeld!

ik wil een handgeschakelde auto op benzine. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij de aankoop van een 850?
En ook belangrijk: wat zijn de maandelijkse kosten aan verzekering en wegenbelasting? (20 jaar, woonachtig in brabant, 2 jaar schadevrij) En wat is het gemiddelde verbruik?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Groeten,

Joris

Misha

Al een paar maanden op zoek op dit forum naar antwoorden ?
Je bedoelt dan op de vragen die je net stelt ?
:eusa_think:

Ik durf hem aan: Dat kan niet.

we hebben hier uitgebreide discussies over het verbruik, een mooi aankooptopic én de "Welke wil je niet kopen"-topic...

Gr,
Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vivanco

Ja, maar ook volg ik andere topics.. dus eigenlijk bedoelde ik niet het alleen maar op zoek zijn naar mijn antwoorden  :eusa_doh: maar ook veel topics volgens zoals het onderhouden van je volvo en het volgen van topics met mooie foto's  :eusa_dance: snapje?

groetjes

FGG

Citaat van: Vivanco op 14-03-2007 19:41:38
mijn naam is Joris en ben al jaren volvogek. Ik ben op zoek naar een 850 sedan, dit wordt mijn eerste auto en heb er eerlijk gezegd dus niet veel verstand van, vandaar mijn vragen hier. Ik ben al een paar maanden op dit forum aan het zoeken naar antwoorden op mijn vragen, maar nu toch maar eindelijk aangemeld!

ik wil een handgeschakelde auto op benzine. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij de aankoop van een 850?
En ook belangrijk: wat zijn de maandelijkse kosten aan verzekering en wegenbelasting? (20 jaar, woonachtig in brabant, 2 jaar schadevrij) En wat is het gemiddelde verbruik?

Die twee kan ik niet helemaal rijmen. ???

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vivanco

Ja, als je twee jaar je rijbewijs hebt en als je een verzekering wilt gaan afsluiten vul je in dat je dan twee jaar schadevrij hebt gereden. toch? :eusa_think:

FGG

Citaat van: Vivanco op 15-03-2007 10:28:25
Ja, als je twee jaar je rijbewijs hebt en als je een verzekering wilt gaan afsluiten vul je in dat je dan twee jaar schadevrij hebt gereden. toch? :eusa_think:

Ik vrees dat 't zo niet werkt... :eusa_whistle:

Vivanco

Oei, toch maar goed dat ik hier vantevoren al een paar vragen over gesteld heb, zodat ik er op tijd achter kom. verzekeren van een 850 wordt zo wel duur voor een 20-jarige!  :o

FGG

Citaat van: Vivanco op 15-03-2007 10:28:25

Je schadevrije jaren hangen aan een verzekeringspolis. Dus je zult een voertuigverzekering op jouw naam moeten hebben staan en a.h.v. deze verzekering en je aantal keren dat je schade hebt veroorzaakt worden je schadevrije jaren bepaald. Ook wel bonus/malus-ladder of no-claim-korting genoemd. Wanneer je wijzigt van verzekering of verzekeraar worden in de meeste gevallen deze schadevrije jaren 'meegenomen'. Ook bestaat de mogelijkheid om van een verzekering van derden waarbij je kan aantonen dat je in de meeste gevallen de berijder was de schadevrije jaren mee te nemen, bv. bij een leasecontract of een auto van de zaak.

FGG

Citaat van: Vivanco op 15-03-2007 10:48:24
Oei, toch maar goed dat ik hier vantevoren al een paar vragen over gesteld heb, zodat ik er op tijd achter kom. verzekeren van een 850 wordt zo wel duur voor een 20-jarige!  :o

Och, je verzekerd je meteen van een stuk veiligheid, rijplezier, comfort. Dat heb je dan weer niet in bv. een Suzuki Alto ;D

rody

Citaat van: Vivanco op 15-03-2007 10:48:24

vraag eens de premie op voor een 850 met 2 liter motor; misschien scheelt dat in de premie.
veel verzekeringsmaatschappijen gebruiken een formule voor het accepteren van een auto. in deze formule speelt het gewicht van de auto ten op zichte van het motorvermogen.

Vivanco

Bedankt voor jullie tips.
Bij de site van Unive kan je alleen kiezen tussen 2.5 en 'anders nl'  als ik bij de laatste 2.0 invoer scheelt dit bijna de helft met de premie. Zou je verschil tussen en 2.5 en 2.0 werkelijk zo groot zijn qua verzekering?

FGG

Citaat van: Vivanco op 15-03-2007 11:18:43
Bij de site van Unive kan je alleen kiezen tussen 2.5 en 'anders nl'  als ik bij de laatste 2.0 invoer scheelt dit bijna de helft met de premie. Zou je verschil tussen en 2.5 en 2.0 werkelijk zo groot zijn qua verzekering?

Ik kan wel degelijk de 2.0 kiezen bij Unive:

In mijn geval bij >20000km/jaar:
2.0 WA+ 32,19/maand
2.5 170pk WA+ 34,49

In jouw geval  bij >20000km/jaar:
2.0 WA+ 105,60/maand + 140,- eigen risico
2.5 170pk WA+ 113,57/maand + 140,- eigen risico

Niet vergeten dat de eerste auto ook een nieuwprijs heeft die zo'n 4000,- lager ligt.

)()()sT

Misschien een tipje:

Ik heb de fout gemaakt om tijden de auto op pa's naam te hebben gehad (het betrof een VW Polo).  :eusa_doh:

Toen ik 2 jaar geleden de 850 kocht (leeftijd 27 jaar) vroeg ik eens een offerte aan bij FBTO. Dit resulteerde in een lage no-claim (als nieuwe klant) en dus een premie van €100,- per maand.

Mijn verzekeringsagent kwam met de volgende optie:
Bij Unigarant bestond de mogelijkheid dat mijn vader mij de opgebouwde no-claim zou schenken als de Polo verkocht werd. Hij moest een brief schrijven waarin hij aangaf dat ik de auto vaak bestuurde en dat, aangezien de 2e auto verkocht zou worden, dat hij mij de no-claim schonk.
Dit resulteerde voor mij in een maximale no-claim (en daar was ik dus wel blij mee  :eusa_whistle:)
Ik kende deze mogelijkheid ook helemaal niet, maar gelukkig bestond ie toen.

Aangezien jij pas 20 bent zal dit niet echt wat uitmaken bedenk ik me net  :eusa_doh:

Evengoed, succes!

rody

Citaat van: Vivanco op 15-03-2007 11:18:43

bel eens met unive. misschien krijg je op een 2.0 starterskorting. waarschijnlijk krijg je die korting niet op glt vanwege het vermogen. de ervaring leert dat unive jongeren meestal geen autos met een hoog motorvermogen verzekert. zeker niet als dit de enige verzekering op dat adres/naam is.

de boekhouder

Ik zie hier alleen een 2,0 ltr en een 2,5 20v lanskomen; er is ook nog een mooie tussenweg: de 2,5 ltr 10v.

ook heel mooi  8)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)