elastiek in zeil ter afdekking v kofferbak estate gesprongen

Gestart door Volvokoen, 16-03-2007 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Volvokoen

Beste co-roffelaars,

Gisteren was een beangstigende dag. Het betreft de V70. Ik legde mijn jas op het zeil (accessoire) dat over de kofferbak van de estate  gespannen was en vervolgens deed ik het kofferdeksel dicht. Toen ikd e auto startte, gaf de elektronica (waarschuwingslampje in dashboard) aan dat het kofferdeksel nog open was. Ik dubbelcheckte, maar dat was niet het geval, dus een of ander slecht contact. Ik besloot toch naar huis te rijden en het thuis te onderzoeken.
Ik was nog geen minuut aan het rijden of plots KLAK heel erg luid. Geschrokken zet ik de wagen langs de kant. Ik kon niets zien aan de buitenzijjde, dus ik open de koffer en ik merk dat het zeil niet meer vlot inschuift. Eerste ontgoocheling: het zeil is blijkbaar geen echte Volvokwaliteit: het kan zelfs geen regenjas dragen. In de handleiding stond niet dat men er niets mocht op leggen... :/// Is het mogelijk om dit zeil zelf te herstellen, of moet er een nieuw/tweedehands gekocht worden? Heeft er iemand ervaring mee?

En, het slecht contact van het kofferdeksel lijkt opgelost: wat kruipolie in het slot gedaan en het deksel sloot sneller en het kofferbaklichtje ging uit. Vanmorgen zag ik dat het lichtje in het dasboard ter waarschuwing van 'open koffer' ook niet meer brandde. Dus, dat lijkt opgelost.

Alvast bedankt,

Volvokoen
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

mehn

Ja, dat is een zwak punt.

Er zit een stang in de rolhoes waaraan een veer vastzit. Als je de rolhoes uittrekt windt deze veer zich op.
De stang wordt in beide zijkappen tegegehouden door een kunststof buisje zodat de stang niet kan draaien als de veer opgewonden :eusa_naughty: is. Deze kunststof buisjes breken na verloop van tijd.

Oplossing: een nieuwe rolhoes, óf de oude repareren en de kunststof buisjes vervangen door iets stevigers. Op het foum staan enkele handleidingen om dit te repareren. De oplossing van "Ed" heb ik ook gebruikt en de mijne werkt weer (voor 95%).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Volvokoen

Bedankt heren!! Ik kon niet op het woord 'rolhoes' komen, dus ik vond de oplossing voor mijn probleem niet via het zoekprogramma.
Bedankt, El Marconi, maar ik had het ondertussen dus ook gevonden...via 'rolhoes'  ;D

Ik heb het naar mijn vader gestuurd...die is nogal handig...ik niet  :-[ Hopelijk kan hij er mee aan de slag de volgende keer dat ik bij hem langs kom. Maar, dankzij de mooie beschrijvingen met afbeeldingen op deze wegsite moet het wel in orde komen.

Jullie hebben weer een Volvorijder gelukkig gemaakt!

Groeten,

Koen

Esveldt

mehn

Citaat van: Esveldt op 16-03-2007 15:46:11
klik

Kan ook interessant zijn.  :eusa_think:

Die gaan nooit weg onder de 100 euro ;)
Dat spul houd ik in de gaten ;D

silverline66 ken ik wel btw, heb ik eerder spullen van gehad.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Volvokoen

Bedankt, maar ik ga toch eerst ns mijn pa laten kijken of hij het zelf kan repareren... Da's toch nog steeds goeikoper dan 35Euro + als ik de andere berichten lees, dan lijkt het ook of het langer zal meegaan dan een nieuwe ;PP

Groeten,

Koen