verstelbare stuurkolom

Gestart door ExhaLe, 17-03-2007 14:33:25

Vorige topic - Volgende topic

ExhaLe

hallo mensen,

Bij mijn 850 doet het volgende probleem zich voor, als ik met wat kracht op het stuur duw dan schuift dit gewoon terug naar onder. Dit lijkt me niet echt normaal en is ook zeer irritant bijvoorbeeld met hard remmen of claxoneren schuift gewoon de stuurkolom terug terwijl bij mijn andere auto dit probleem zich helemaal niet voordoet. Hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt
grtz Rik

wuilus64

Ik had hetzelfde euvel met m'n vorige 850 , altijd gedacht dat het een soort beveiliging was (je hebt de gordel even niet om , moet een keer zwaar in de remmen en je ligt met je gebit op het stuur, dan is het wel lekker dat het nog wat meegeeft, niet?...   :P), maar bij m'n huidige 10V is er geen beweging in te krijgen als 'ie  eenmaal "gezekerd"is.

Maar hoe je het op moet lossen ? Zou ik ook wel willen weten..!

Erik

thuur

Controleer of de stuurverstelling wel goed vast staat. Soms willen de hendeltjes wel eens breken.

Gr ;)

Emiel

Als je de kappen rond het stuur verwijderd kan je aan de rechterkant van de kolom de verstelling strakker stellen...dacht ik... :eusa_think:

ExhaLe

bedankt voor de tips heren, ik heb er vandaag naar gekeken en het bleek dus dat zoals emiel zei dat de verstelling strakker gesteld moest worden. dus nu kan ik weer flink remmen en claxoneren zonder dat het stuur terugschuift. :)

dus nogmaals bedankt,
grtz Rik