Ivm aanschaf: klapperende/bonkende remmen

Gestart door Jos 850, 17-03-2007 19:34:31

Vorige topic - Volgende topic

Jos 850

Ha wie kan mij helpen, ik ben bezig met de aanschaf van 850, nu heb ik een proefrit gemaakt en bij het remmen (licht remmen of zwaar remmen) hoor ik een hoop gebonk en voel ik het rempedaal ook bewegen, wat kan dit zijn? En wat zijn de eventuele kosten om iets dergelijks te verhelpen?
Graag reacties!
Jos Rrrrrrrrrr

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Bas850

"to finish first, you first have to finish"

Jos 850

Tja een ander kopen, is altijd een goed idee maar daar moet je budget ook naar zijn. Opzich ben ik wel handig en kan ik een eind komen met zelf sleutelen.
Als het Kromme schijven zijn, wat kost dat als je moet vervangen, en kan het ook niet iets met de ABS zijn?
Jos Rrrrrrrrrr

rody

vermoed abs-probleem; zit er eigenlijk wel een APK op???

@®-

Citaat van: Jos 850 op 17-03-2007 20:44:18
Tja een ander kopen, is altijd een goed idee maar daar moet je budget ook naar zijn. Opzich ben ik wel handig en kan ik een eind komen met zelf sleutelen.
Als het Kromme schijven zijn, wat kost dat als je moet vervangen, en kan het ook niet iets met de ABS zijn?
Als het echt bonken is wat je voelt in je pedaal, zijn het zo goed als zeker kromme rem schijven.

Als het iets met je ABS zou zijn branden de lampjes wel, en is ook meer tikkend gevoel in je pedaal.

Misha

ABS springt -als het lampje het nog doet- dan iig wel op storing, dus lijkt me niet.
Als de schijven krom zijn -vooral bij automaten- voel je het bij de voorste schijven vooral in je stuur als trilling, en achter schudt de hele auto.
In beide gevallen kun je het iets in je rempedaal voelen...

Maar wat jij omschrijft komt veel heftiger over, vandaar.
En schijven ? Daar kun je zoveel mee, probeer de zoekfunctie maar eens, (en dan onderaan beginnen bij de resultaten :evil:)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jos 850

Citaat van: rody op 17-03-2007 20:47:22
vermoed abs-probleem; zit er eigenlijk wel een APK op???

Tot half juli 2007
Jos Rrrrrrrrrr

Jos 850

Citaat van: @®- op 17-03-2007 20:47:32
Citaat van: Jos 850 op 17-03-2007 20:44:18
Als het echt bonken is wat je voelt in je pedaal, zijn het zo goed als zeker kromme rem schijven.

Als het iets met je ABS zou zijn branden de lampjes wel, en is ook meer tikkend gevoel in je pedaal.

Okay schijv(en) zullen het dus wel zijn, hij remt ook wel constant alleen wel bonkend. Wat zal dat gaan kosten ongeveer?
Jos Rrrrrrrrrr

t5karel

Je had het al over een bepaald budged,mijn advies is laat de wagen eens goed nakijken wat er aan mankementen loos is,en wat er aan zit te komen.Dit is natte vingerwerk met waarschijnelijk verkeerde diagnoses.groeten.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Jos 850

Citaat van: t5karel op 18-03-2007 12:43:56
Je had het al over een bepaald budged,mijn advies is laat de wagen eens goed nakijken wat er aan mankementen loos is,en wat er aan zit te komen.Dit is natte vingerwerk met waarschijnelijk verkeerde diagnoses.groeten.
Tja dat is denk ik idd wel het beste.... wat kost vervanging van een schijf?
Jos Rrrrrrrrrr

daytonawim

ik heb er toen imitatie schijven en originele blokken onder gezet.
kosten iets van 250 euro

zag toen ook dat de remcylinders achter vast zaten,gelijk maar
even gereviseerd

@®-

Als je een set Brakemax schijven neemt en blokken, waar hier mensen toch wel goede ervaring mee hebben, ben je voor ongeveer voor 200 euro klaar en dan heb je geperforeerde remschijven.

elianmars

Het kan ook zijn dat de remblokken niet goed vast zitten, waardoor de boel gaat bonken.

Jos 850

Citaat van: elianmars op 18-03-2007 23:12:55
Het kan ook zijn dat de remblokken niet goed vast zitten, waardoor de boel gaat bonken.
Huh? Hoe kan dat dan?
Jos Rrrrrrrrrr