traag optrekken op lpg

Gestart door clubman, 19-03-2007 21:13:56

Vorige topic - Volgende topic

clubman

good day all.

weet iemand hoe het kan dat mijn 850 2.5 aut estate lpg g3.260.000km zo traag op trekt op lpg.
heb hier voor een 850 2.5 aut op g3 gehad sedan met 420.000 km, maar die trok veel sneller op dan de nieuwe heeft iemand daar ervaring mee of het zelfde gehad.
alvast bedankt

Misha

Nee, geen idee.  :evil:

Misschien heb je wat meer info ? soort installatie, merk/type, versnelingsbak etc ? 10v of 20v ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

Wanneer heeft ie z'n laatste onderhoud gehad? Ontsteking?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

clubman

het is een 10v met een vialle instalatie ik weet niet waneer de laatste keer is geweest dat ontsteking is vernieuwd heb deze nog niet zo lang, maar op benzine gaat hij als een speer.

-D©©©L-

vage input = vage output.  ::)

Geef eens wat meer info;

Onderhouds historie, wat is er gedaan en wanneer. ?

Hoe gaat het van 80-120 ?
Loopt de auto op 5 cylinders ?
Rare CO waardes ?
Heeft hij dit altijd gedaan in jou bezit?
Is er verschil in warm/koud ?

info = meedenken = richting oplossing.  ;D

clubman

nou weet ik het meeste wel wat er aan gebeurt is heb de rekeningen er bij .
maar hij liep eerst [ VERBRUIK} 1 op 5.5 ben bij gas boer geweest die heeft er een handmatige stelschroef in gezet omdat hij veel te veel gas gaf vanaf de verdamper.
daardoor is het verbruik nu 1 op 8.2  co was redelijk goed ,maar als ik 100 kmh rijd en ik gebruik de kickdown dat heb ik het idiee dat dat het voor geen meter op schiet .op benzine heb ik het idee dat ik een 6 cyl rij.
tja en koud weet ik niet geef hem nooit de sporen als hij koud is

Ludo

Citaat van: clubman op 19-03-2007 22:37:14
ben bij gas boer geweest die heeft er een handmatige stelschroef in gezet

hehe, dat noem je toch geen gasboer man!.

-D©©©L-

hoe is het verbruik op benzine ?

clubman

tja wat moet ik dan nieuwe verdamper of zo :-[vertel maar of heeft iemand het zelfde gehad

Ludo

het antwoord op je probleem staat er toch al.
je geeft zelf aan dat je gasboer de gastoevoer dichtgeknepen heeft.

-D©©©L-

teveel aan gas en hoog verbruik is meestal een gevolg van een vacuum lek. vandaar de vraag: wat verbruikt hij op benzine

clubman

ja maar dit is niet altijd het geval zou dat nog temaken hebben met dat grote ding wat op de verdamper zit met die stekker.
ik kan nog een andere verdamper kopen voor 30 euries mischien proberen waart voordat ik een nieuwe aanschaf

clubman

reply op anderre vraag ik weet niet wat hij op benzine verbruikt rij daar amper op en ik heb deze auto nog niet  zolang kan morgen info computer checken over verbruik.
maar als het een vacuumlek zou betreffen waar zou ik dan moten zoeken

-D©©©L-

Citaat van: clubman op 19-03-2007 22:51:35
reply op anderre vraag ik weet niet wat hij op benzine verbruikt rij daar amper op en ik heb deze auto nog niet  zolang kan morgen info computer checken over verbruik.

Inlaat spruitstuk, benzinedamp afzuiging & carterventilatie. Veel andere opties heb je niet bij een 10v.

thuur

Citaat van: ≡Đ©©©∟≡ op 19-03-2007 22:53:00
Citaat van: clubman op 19-03-2007 22:51:35

inlaad spuitstuk, benzine dampafzuiging & carterventilatie. veel andere opties heb je niet bij een 10v.

En de druksensor van het inlaatspruitstuk. Te vinden tussen de relais' van de koelfan en de computer, boven de radiator, onder de afdekkap ;)

Gr 8)