850R sinds maart 2007 - voorstellen + werk eraan...

Gestart door robbie409, 20-03-2007 01:26:38

Vorige topic - Volgende topic

fearless

Alsnog van harte gefeliciteerd.  :eusa_dance:

robbie409

Het is een tijd stil geweest. Alle energie gaat naar de kleine een een beetje naar mijn werk.

Een simpele modificatie gepleegd: een Pipercross luchtfilter met honingraat en schuim in plaats van de standaard luchtfilter. Ik heb het gevoel dat ie nog beter pakt, maar heb de teugels nog niet los kunnen laten ;)

verder een gordelverlenger voor de Maxi-Cosi :D maar dat telt niet echt mee....

pac

Zat nu pas je topic te lezen en idd wat laat maar toch alsnog super gefeliciteerd. Zowel met de kleine maar ook met de grote rode. Ik kwam, al lezend tegen, dat je bij deZweed bent geweest o.a. voor de distributie. Ben jij tevreden over deZweed. Hij is bij mij in de buurt maar zijn site is uit de lucht, niemand op de site kent hem en ik weet niet waar hij zit. Wel vernomen dat hij goed en goedkoop is o.a. met de distributieriem maar ben benieuwd hoe hij is met het andere onderhoud.

robbie409

APK beurtje achter de rug. Voor goedkeuring moest het kabeltje van de extra ledjes van de heldere koplampen er even af...

Meteen maar teflon/RVS remleidingen rondom gemonteerd, want die pipercross zorgt ervoor dat het spulletje nog feller oppakt :D

robbie409

Stabilisatorstang aan de voorzijde vervangen. Scheelt weer een hoop gekraak :D

Nu nog het piepen van de achterremmen fixen.

En poetsen staat nog steeds op de to-do lijst :(

robbie409

Mijn logo aan de achterkant is een beetje verweerd.

net een nieuwe gekocht:

Ben benieuwd of dat staat ;)

robbie409

Elk voordeel hep zijn nadeel...

Eerste grote bekeuring is binnen. 280 euro ivm 128 op een 80km weg :(
Ik heb er niets van gemerkt (zowel de snelheid ;) als de flits).

Verbindingsweg tussen A1 en een binnenweg richting Apeldoorn.

Balen.

MichielMaas

Mooie Volvo, met de goeie velgen erbij, super. Heel veel plezier ermee.  :eusa_clap:

robbie409

Citaat van: BoudewijnB op 18-04-2008 10:24:17
Verkoop je die velgen!? :P :angel:

Ik heb teveel ellende gehad om ze zo te krijgen... dus die blijven :D

robbie409

Spatlappen geplaatst...

en

Foto's genomen in de felle zon met mijn PDA. In het echt is ie nog net aan rood :)

Pinkster-poetsdagen komen er gelukkig aan.

thuur

Heb je nog een foto waar de gehele zijkant op staat?

Gr :eusa_think:

robbie409

Ik ben nog op zoek naar spatlappen voor achter...

thuur

Die zijn niet zo duur bij de dealer hoor :D

Gr ;)

robbie409

Wish/ToDo list:

- Nieuwe bougiekabels en rotorkap
Direct na aanschaf de bolide laten nalopen en dit direct vervangen.

- Doffe kleur:
1 dag poetsen en in de was gezet. Is tijdelijke oplossing....
Is alweer doffig aan het worden :( Opnieuw spuiten wordt een steeds serieuzere optie. Ik laat een stukje metallic spuiten om te vergelijken....
dus
+Auto (in metallic 609 rood) spuiten!!
+ Commandant 5 + wax met rode pigment gekocht, en een poetsmachine...(zo'n goedkope van de bouwmarkt. Die kan dus bij het grof vuil, werkt klote.

- Spuiten schades aan bumper (lip), strips onder koplampen, spatlappen
Paar busjes 609 heeft dat wel gekost.

- G3 installatie:
Van der Helm, Hengelo.

- Autoradio/carkit etc:
Bluetooth radio + Volvo-bakje om onderkant op te vullen

- Ruitensproeiers:
V70 ruitensproeiers gemonteerd aanrader!!

- Achterklepveren:
Nieuwe gemonteerd (geleverd door forumlid E.Asbroek)

- Velgen opknappen:
Wheeltrim in Nijkerk, ze zijn donker antraciet geworden. Speciale dank aan forumlid en pechvogel Black Magic.

- Heldere koplampen:
Deelname groupsbuy: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=18864.0

Meteen de wissers gedemonteerd, ben huiverig voor krasjes. En de strips onder de koplampen gewisseld met de nieuwe eigenaar van mijn wissers.

+Doffe achterlichten vervangen:
Linksboven: ok
Linksonder: ok
Richtsonder en boven: gepoetst... :( dus nog te doen.

-Vervangen remschijven + klauwen
Rondom nieuwe schijven en blokken geplaatst, helaas ook een nieuwe remcilinder moeten kopen, want rechtsvoor zat helemaal vastgeroest :(

-Spuiten remklauwen in kleur
Tijdens wachten bij Profile Tyre Center op de brug de spuitbus ter hand genomen. Remklauwen, remcilinders, remschijven: allemaal zilver. Moet nog een keertje, de remcilinders dan.

-Vastzetten dashboard
Zit weer stevig vast. Is meteen opgepoetst.

-olielekkage versnellingsbak
Vals alarm, was retourslang turbo die lekte.

-Interieurlampjes nalopen
Tijdens periode dat dashboard er af lag alle lampjes vervangen. Ook nog even blauwe LED's achter de klokken gehad, maar dat is helaas geen succes omdat de aanwijzers een vage kleur roze worden. Dus alles in de standaard kleuren gehouden.

-Slotbouten
Via Ebay "Felgenschlösser" gekocht zodat mijjn velgen en banden er niet opeens afgepikt worden. Van Kleeblatt.

-Voorruit - 2007
Ik blijk goed verzekerd te zijn en mocht een nieuw voorruit laten plaatsen vanwege steenslag-pitten. Mazzeltje dus.
Helaas heeft Carglass mijnheer het draadje van mijn alarm doorgesneden bij het lossnijden van de ruit. er dicht bij de sensor: draadjes in elkaar gedraaid, maar dat moet nog gesoldeerd gaan worden.

-Voorruit - 2008
Weer een dikke steen in mijn ruit gekregen. EN dus weer een nieuwe voorruit.
En WEER een geraakte draad van mijn alarm. Dit keer geraakt, niet doorgesneden. Niet even verteld maar er een tapeje omheen gedraaid.
En toen ging mijn alarm af en toe weer lekker onverwacht aan.
Bij Volvo geweest, interieur gedeelte uitgezet en toen was het over.
A-stijlen nagelopen en tape ontdekt. Toen weer naar Carglass waar ze de draad nu netjes hebben gerepareerd. Bij Volvo het alarm weer compleet geactiveerd.
En Carglass heeft netjes de kosten van Volvo vergoed.

-Inbraak vertragende / zonneweringsfolie aan zij- en achterkant
Bij Suntech laten doen.

-Aerotwin wisserbladen
Eigenlijk net als de V70 sproeiers. Veel plezier van weinig geld.

-Pollenfilter erin gezet
Ik heb last van hooikoorts en ben blij dat ik de topic hierover vanmorgen las. Heb meteen de filter in Baarn gehaald, daar lag ie toevallig op voorraad. Ben benieuwd...

- Interval relais vervangen
Het was even acrobatiek tussen de pedalen... maar ik heb nu een zelf in te stellen interval.

- rammelen interieur achterklep verhelpen
Het setje is net aangekomen, nu nog even tijd vinden. Bleek er al in te zitten. Rammel komt ergens anders vandaan :(

- distributie/waterpomp etc (240 dkm beurt)
www.DeZweed.nl; kleine 400 euro...

+ Leer van het interieur een opfrisbeurt geven.
Spullen zijn bij De Leerlooier gekocht.
Interieur ziet er weer lekker fris uit. Foto's volgens. Zelfs het gore stuur is weer als nieuw.

juni 2008:
Auto is gepoetst en in de was gezet. Spatlappen in kleur gemonteerd, schades op de voorbumper zijn gespoten.
Foto's:

(wat is rood lastig om echt rood op de foto te krijgen :( )