850R sinds maart 2007 - voorstellen + werk eraan...

Gestart door robbie409, 20-03-2007 01:26:38

Vorige topic - Volgende topic

robbie409

Dag allemaal,

Sinds vorige week maandag ben ik de gelukkige bezitter van mijn kwajongensdroom: een Volvo 850 R.
hij was een beetje verkleurd, dat is afgelopen weekend weggepoetst... nu nog een lamme arm van.

De turbo is wennen voor mij, ik had hiervoor een Alfa 1.8ts welke ook "best" snel was. Maar de brite kracht die hier onder het rechterpedaal zit.... dat is van een heel andere orde.

Helaas heb ik de sc-801 eruit moeten halen, ik heb een mobiele telefoon en een PDA met GSM etc die ik allebei wil aansluiten. Om niet te veel toestanden op mijn hals te halen heb ik e.e.a. opgelost met een bluetooth radio waarmee ik nu met de Nokia bel en een oortje voor de PDA. De radio heeft een USB-aansluiting, en daarmee kan ik de PDA en andere gadgets mee opladen.  :azn:
Bij de Volvo dealer heb ik een net opbergvak gezocht, en samen met de mat-zwarte radio is het gat weer netjes opgevuld.
Bij het weghalen van de versterker merkte ik wel een kleine lekkage van de interierkachel... bij de aansluitingen richting koelsysteem... Dat wordt dus nog even prutsen  :(

Ricardo

Schitterend toch zo'n rode! Wel sneu voor je dat je al direkt kunt beginnen met je kachel. Maar die turbo maakt veel goed hé.

Eugene

Gefeliciteerd!

Erg mooi zo'n rode R 8)

If it's not blown, it sucks...

robbie409

Kachel is een beetje maf. Bij een scherpe bocht linksom ruik ik hem denk ik. Rechtdoor is er niets aan de hand.
Kan natuurlijk al leeg zijn :(

In de gaten houden dus.

Interieur moet nog grondig schoongemaakt worden, schuim heb ik al in huis. Alcantara wordt nog spannend, rult een beetje, ik denk dat ik het zelfs scheer... Leer moet nog lekker verwend worden met vet. Achterlichten zijn dof, op linksboven na, die is nieuw. Worden misschien heldere met zwarte of chromen achtergrond (ff sparen, want dan gaat er voor ook ander spul in, bv Xenon).
Ach, eerst G3 erin, tijdens de wintersport, en als ik terug ben hoop ik met lekker weer alles tip-top te kunnen maken.

Ricardo

Deze R gaat verwend worden, leuk om te horen. Op tijd en stond een fotootje maar dat had je al begrepen.

Als je de zoekfunktie gebruikt vind je veel over lekkende kachels. Over doffe achterlichten ook overigens.

The Saint

Hele mooie R Robbie  8)

G3 inbouw TIJDENS je wintersport? Gebeurt dat in het buitenland of laat je de R 8er in Holland?

Anyway, veel succes met de komende klussen!
No shirt no shoes, no pinball

GeertG

Welkom en succes met je aanwinst.

Blijf dat Rooie toch heel mooi vinden !  :eusa_clap:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Kwajongensdroom.... hmmmm die heb ik ook :)

Supergave bak! Van wanneer is ie? ('96-'97), kmstand?

Veel geluk ermee na de kleine dingetjes!

8)

Claudia

Ha die Robbie!

Gelukkig dat ie nu weer bij een liefhebber terecht is gekomen!
Zonde toch, dat sommige mensen hun 850 zo verwaarlozen....

Veel plezier met 'm!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Esveldt

Gefeliciteerd!

Echt een mooie Volvo! Licht interieur zie ik?

Veel plezier er mee.

M a r c

Mooie wagen!  gefeliciteerde ermee  :eusa_clap:

Jammer alleen dat je de originele radio eruit hebt gehaald....  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: M a r c op 20-03-2007 10:02:48
Mooie wagen!  gefeliciteerde ermee  :eusa_clap:

Jammer alleen dat je de originele radio eruit hebt gehaald....  :-\

gewoon bewaren  ;)

en in de tussentijd naar een beter luisteren ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

robbie409

Even tussen het werken door wat reacties:

G3: bij van der Helm, dus naar Val Thorens via Hengelo, Duitsland en Zwitserland (met een lease D5, dus ook niet verkeerd).
Van der Helm scheelde ruim 600 euro met het G3-guru's van Mesman. Ik heb hem een tijd gesproken en dat gaf me voldoende vertrouwen. Hij doet ook veel turbo's en heeft er goede ervaringen mee. Denkt ook mee met mijn wens er een zo groot mogelijke gastank in te plaatsen (onderbouw).

Hij is van februari 1996, 215.000 kilometer op de klok (NAP gecheckt).

Interieur is inderdaad licht, vind ik mooi. Het lichte hout moet ik wel aan wennen; mijn vriendin vindt dat er wel bij passen.

Originele radio was een twijfelgeval. Komt erg goed geluid uit, maar is gewoon niet praktisch meer. Huidige radio heeft versterker ingebouwd, kan MP3, WMF etc aan, slikt CD, USB, SD-kaart en ik telefoneer via de radio met bluetooth. Het scheelt me een hoop ellende aan inbouwen en ik heb er een praktich bergvakje bij. Door het weghalen van de versterker kan ik bovendien beter bij de interieurkachel...

FGG

Welkom op 't Forum, Robbie.

Altijd weer mooi zo'n (rode) R. :eusa_drool:

vd Helm rulez :eusa_clap:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Brambo67

Prachtige auto, heel veel plezier er mee! :)
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!