Rookpluim direct na het starten!

Gestart door JochemV70 2,5d, 20-03-2007 15:20:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JochemV70 2,5d

Geen flauw idee, het is de meter die de binnenkomende lucht meet ;) Ik dacht dat het een lmm lucht massa meter. Maar verbeter me als ie anders heet...

)()()sT

Hier een TDI-leek, maar ik heb wel eens gelezen hier dat de diesel een hoeveelheidsmeter heeft?

???

Ludo


)()()sT


JochemV70 2,5d

Inmiddels terug van de volvodealer:

Op advies van de volvo dealer de brandstofpompriem timming laten afstellen. De timming stond buiten de limiet en afstellen was dus hard nodig! De rookpluim is  grotendeels verdwenen. De monteur vertelde me dat er nu nog veel roet zich heeft opgehoopt en deze zal na een lange rit verdwijnen...
De monteur gaf aan dat de foutmeldingen van de LMM mogelijk de oorzaak zijn van de verkeerd pomptimming, hij kon zien dat de LMM al eens was vervangen en met mijn km stand (240.000km) zou ie zeker langer mee moeten gaan. Dus gewoon rijden en over een tijdje nog maar eens de errorlist uitlezen.

Wat betrefd mijn olieverbruik (denkweb):de klepdeksel zweet een klein beetje olie maar niet voldoende om te vervangen. Enkel als de lekkage te groot wordt (lees druppels op de grond) dan pakking vervangen.(advies volvo)

Tot zo ver...

Ik wil iedereen bedanken voor de reactie!

Groetjes,

Jochem
(slaapt weer  :eusa_angel:stukken beter)

pimsam

Ik had dus ook een lekkende kleppendekselpakking. Volvo levert helaas geen losse kleppendekselpakking, alleen de complete kleppendeksel waar deze pakking ingelijmd zit (120 euro...). Ik dacht slim te zijn door een Audi kleppendekselpakking te kopen (daar wel los leverbaar voor 20 euro) maar deze past dus totaal niet.
Dus netjes wat vloeibare pakking aangebracht en dat werkt perfect.

floortom

hallo allemaal,


EGR slangetje afdoppen is de enige remedie. Dat is het gele slangetje dat vanaf het inlaatspruitstuk (bij paddestoelvormig metalen obeject) naar de rechterkant van de motor loopt. Gewoon een parkertje met een beetje siliconekit erin draaien en het bij andere eind het rubber knietje voorzien van een stopje. Rookt helemaal niet meer ook bij volgas , is ietjes zuiniger en reageert beter op het gaspedaal.

succes!

canecorso

Naast de bekende rook bij accelleren wil mijn V70 tdi weleens roken als hij net op temperatuur begint te komen en ff sta te wachten voor een verkeers licht . Braakt er dan , schaamteloos, blauwige rook uit. Net of díe er verbrande olie uitgooit. Verbruik echter geen druppel olie!!!( 450.000). Zit ook geen regelmaat in. Gebeurt bij verkeerslichten rit ; rood / groen stoppen optrekken. Ook geen fout meldingen bij uitlezen. ???

Ciao Eric
Ciao Eric

kyro

alle TDI's roken ! 
hoort er gewoon bij !

je kunt het verminderen,door
je EGR-klep af te doppen

dus, als er verder geen problemen zijn !
niet te druk maken, en lekker verder roken !

ebl

Citaat van: JochemV70 2,5d op 30-03-2007 15:58:46
Inmiddels terug van de volvodealer:

Op advies van de volvo dealer de brandstofpompriem timming laten afstellen. De timming stond buiten de limiet en afstellen was dus hard nodig! De rookpluim is  grotendeels verdwenen. De monteur vertelde me dat er nu nog veel roet zich heeft opgehoopt en deze zal na een lange rit verdwijnen...
De monteur gaf aan dat de foutmeldingen van de LMM mogelijk de oorzaak zijn van de verkeerd pomptimming, hij kon zien dat de LMM al eens was vervangen en met mijn km stand (240.000km) zou ie zeker langer mee moeten gaan. Dus gewoon rijden en over een tijdje nog maar eens de errorlist uitlezen.

Wat betrefd mijn olieverbruik (denkweb):de klepdeksel zweet een klein beetje olie maar niet voldoende om te vervangen. Enkel als de lekkage te groot wordt (lees druppels op de grond) dan pakking vervangen.(advies volvo)

Tot zo ver...

Ik wil iedereen bedanken voor de reactie!

Groetjes,

Jochem
(slaapt weer  :eusa_angel:stukken beter)

de brandstofpompriem timming laten afstellen is dat veel werk? en wat zijn gemiddeld de kosten hiervan?

Heeft iemand hier ook ervaring met het vervangen van van Gloeispiralen? de meest linker lijkt mij erg moeilijk te vervangen, de overige 4 zijn volgens mij wel redelijk snel te wisselen?


Volgende week met de TDI richting Oostenrijk en heb geen zin om daar met moeilijk startende auto in de kou te staan...

In God we Trust. In Volvo we Drive...

ebl

Zag net al wat prijzen voorbij komen in een ander draadje..

In God we Trust. In Volvo we Drive...

hathü

Citaat van: floortom op 19-05-2007 22:07:34
hallo allemaal,


EGR slangetje afdoppen is de enige remedie. Dat is het gele slangetje dat vanaf het inlaatspruitstuk (bij paddestoelvormig metalen obeject) naar de rechterkant van de motor loopt. Gewoon een parkertje met een beetje siliconekit erin draaien en het bij andere eind het rubber knietje voorzien van een stopje. Rookt helemaal niet meer ook bij volgas , is ietjes zuiniger en reageert beter op het gaspedaal.

succes!
Mee eens (ervaringsdeskundig)

elianmars

Citaat van: hathu op 27-01-2008 11:59:05
Citaat van: floortom op 19-05-2007 22:07:34
hallo allemaal,


EGR slangetje afdoppen is de enige remedie. Dat is het gele slangetje dat vanaf het inlaatspruitstuk (bij paddestoelvormig metalen obeject) naar de rechterkant van de motor loopt. Gewoon een parkertje met een beetje siliconekit erin draaien en het bij andere eind het rubber knietje voorzien van een stopje. Rookt helemaal niet meer ook bij volgas , is ietjes zuiniger en reageert beter op het gaspedaal.

succes!
Mee eens (ervaringsdeskundig)

Ik heb de complete EGR klep verwijderd en de boel afgesloten met rvs plaatjes.
Maar mijn dieseltje wil best nog wel eens roken, hoor.

Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd niet veel lange ritten heb gemaakt met de wagen. Over een maandje krijgt-ie weer de kans om wat lange ritten te maken. Dan kan ik de boel weer even lekker schoonbranden  :eusa_whistle: