Voorstellen Maarten

Gestart door Maarten122, 11-02-2020 15:41:07

Vorige topic - Volgende topic

Maarten122

Goedenmiddag,
Mijn naam is Maarten en ben 26jaar oud. Heb eind vorig jaar een mooie Volvo 855 2.0 T-5 gekocht. Helaas al wel wat problemen mee, maar ben druk bezig om het allemaal op te lossen en de auto naar mijn zin te maken. Ik hoop veel kennis op te doen op dit forum, maar dat gaat vast goedkomen! Als we vragen zijn hoor ik het graag :)

Menno3274

Welkom en de eerste vraag, waar zijn de foto's  ;)

marc-850

Welkom en de tweede vraag, wat zijn de problemen  ;)

Maarten122

Foto's volgen snel! Het probleem op dit moment is dat het koelsysteem soms veel druk op bouwt. Radiateur slang naar thermostaat is dan warm en kei hard, motor loopt niet warm. Volgens mij circuleert het koelsysteem ook niet goed. Dit probleem kwam na een stuk flink doorrijden. Thermostaat tijdje geleden al vervangen. Waterpomp ligt er nu af, maar is niets aan te zien. Ga hem binnenkort weer dicht bouwen en verder zoeken naar het probleem. Misschien is de rafiateur verstopt..

volvobug

Citaat van: Maarten122 op 11-02-2020 17:39:07
....Waterpomp ligt er nu af, maar is niets aan te zien. ...

Niet alleen kijken, maar ook voelen of de schoepen niet kunnen verdraaien op de as terwijl je de poelie vasthoudt.  ;) Just to be sure.....
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Maarten122

Schoepen kunnen niet bewegen over de as, maar hij was al wel 15 jaar oud. Dus er gaat wel een nieuwe op  :)

cornelis-b

Neem er wel een met metalen schoepen een geen plastic
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Maarten122

Ik had er al een gekocht, inderdaad met stalen schoepen. Toch bedankt voor de tip!