You think YOU'RE car crazy? (looong)

Gestart door Barry_C70, 24-03-2007 05:09:20

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

Citaat van: J-P op 26-03-2007 22:34:34
Zeg Rayman, als je zo geniet van het poetsen zelf, is het geen idee om dat voor derden (read: moi) te doen?  ;) ;D Ben benieuwd of je die wasstraatkrassen eruit gepoetst kan krijgen  :eusa_pray:

Denk dat je beter naar een professioneel poetser kunt gaan.
Ik heb m'n handen vol aan datgene wat hier wel es op de oprit staat ;D

J-P

Hoe weet je nou of een proffessioneel poetser ook een goeie is, vraag ik me af. Is daar een soort keurmerk voor? Kan je het zien aan de spullen die hij gebruikt?

Gmid

Citaat van: J-P op 27-03-2007 08:46:02
Hoe weet je nou of een proffessioneel poetser ook een goeie is, vraag ik me af. Is daar een soort keurmerk voor? Kan je het zien aan de spullen die hij gebruikt?

Moeilijk te beoordelen. Er is (nog) geen keurmerk of overkoepelend orgaan voor. Op dit moment kun je het het beste zien aan eventuele auto's die gedaan zijn en voor de deur staan. Maar ook daarbij moet je weten waar je op moet letten.
Volvo C30 '12

Laserblue

Citaat van: Gmid op 26-03-2007 22:43:32
Citaat van: elianmars op 26-03-2007 21:23:39
Citaat van: The Saint op 26-03-2007 08:08:09

Ik vind het best mooi, maar niet mooier dan de mijne nadat ie in 5 minuten door de wasstraat is geweest voor 10 euro.

The Saint, die zonder microscoop naar zijn auto kijkt..

Ik zou willen dat ik er zo makkelijk over kon denken. Ik kan bijna spontaan in janken uitbarsten als ik weer eens achter een wagen sta die mishandeld is door een wasstraat. Vreselijk!  :'(

Kun je hier ook om janken denk ik:

Persfoto van nieuwe Fiat Bravo....

http://www.autoweek.nl/images/800/3/2ce5cd11c50d5a478b11641a23afdff3.jpg

Lekker bijdehand is dat, met je auto door de wasstraat en dan persfoto's maken. :eusa_wall:
Je kunt wel zien dat het niet super gaat met Fiat :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Taranis

Citaat van: Claudia op 26-03-2007 21:36:19
Als je een 'dankbare' kleur wilt, zéker doen!
Zilver lijkt al heel snel mooi gepoetst :P

Hmm, niet helemaal mee eens... het is een dankbaardere kleur dan lichtgroen want daar zie je echt alles op, maar ik vind persoonlijk het donkergrijs van de 850 een veel makkelijkere kleur dan het zilvermetallic van de T4. Als je die laatste met de hogedrukreiniger (jaja, ik weet het, is niet goed ::) ) doet blijf je altijd doffe plekken zien totdat je 'm met de hand gesopt en gezeemd hebt. De 850 is even met de hogedrukreiniger en hij lijkt keurig gewassen... bovendien zie je daar het vuil ook veel minder op ;)

Overigens was ik ooit juist van plan de 850 bordeauxrood te laten spuiten. Dus euh... J-P, ruilen? ;D

ief

Citaat van: Gmid op 27-03-2007 08:53:56

Moeilijk te beoordelen. Er is (nog) geen keurmerk of overkoepelend orgaan voor.

Poetsbedrijven kunnen wel aangesloten zijn bij de FOCWA...
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Taranis

Citaat van: ief945-SE-HPT (Ivo) op 27-03-2007 11:00:55
Poetsbedrijven kunnen wel aangesloten zijn bij de FOCWA...

Klopt! Moet er alleen helaas wel meteen bij zeggen dat dat niet alles zegt. HaRtV70R heeft laatst ook het ronduit bedroevende resultaat van bijspuiten door een Focwa-autoschadebedrijf op de 850 gezien  :'(
Ik geloof wat dat betreft altijd nog meer in mond-tot-mond reclame.

@ J-P: Henk Luteijn in Goes (naast het AOC) is wel een aanrader. Toveren is niet mogelijk natuurlijk maar we hebben er 2 auto's naar toe gebracht en beiden kwamen keurig netjes (en voor een nette prijs) terug 8) Maar als je toch van plan bent over te spuiten kun je dat net zo goed eerst doen voor je gaat (laten) poetsen ;)

tackle

ik heb eerlijk gezegd ook wel zin in zo'n glimmende volvo...maarre even voor die engelse meneer....
A vauxhall isn't and will never be a volvo. You may buff it up as much as you wish but it will remain a vauxhall.