S70 2.5T slaat regelmatig af na 1e start

Gestart door onnaj, 26-04-2007 23:20:42

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik ben sinds 3 weken in t bezit van een Volvo S70 2.5T. t valt mij alleen op dat de auto regelmatig na de 1e start uitvalt, dit zowel bij koude motor wel eens maar nog eerder bij (wat) warme motor.

Ook wil hij als ie koud is de 1e km nog wel eens een beetje inhouden met optrekken, daarna is dat compleet weg. Enig idee wat dit kan zijn?

Ricardo

Foutcodes laten uitlezen. Gokje LMM.

onnaj

Ik heb helemaal geen foutcodes, heb vorige week met zowel vol-fcr als met digimoto de foutcodes uitgelezen, maar het was allemaal prima.

Toch maar eens kijken dan of er iemand is die heel ff de luchtmassemeter wil wisselen om te kijken of het daaraan ligt. De turbo geeft je ook pas echt een duw vanaf 3300 toeren of zo dit schijnt bij de 2.5t ook nie normaal te zijn, deze dient gewoon vanaf 1800 toeren lekker mee te draaien. Mijne trekt ook gewoon vol door tot aan de begrenzer terwijl bij de normale 2.5t de rek er na 5000 toeren uit is. Dit schijnt ook aan de lmm te kunnen liggen.

thuur

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

onnaj

Hij is van september 1997 zo uit mijn hoofd.

Emiel

rody

onnaj

Vandaag en gisteren hem weer regelmatig gestart en....elke keer gewoon aanslaan dus zonder af te slaan met de originele sleutel. Kijken of dit zich mooi volhard :)

onnaj

Vreemd...of misschien niet...maar sinds ik mijn open luchtfilter heb geïnstalleerd is ie geen enkele keer meer afgeslagen. Het vorige luchtfilter, een k&n vervangingsfilter was schoon dus daar lag t nie aan. Dus dit probleem is hopelijk opgelost, maar dan zal het niet de antennering zijn deze keer.

thuur

Citaat van: onnaj op 08-05-2007 20:08:24
... maar dan zal het niet de antennering zijn deze keer.

Mocht het wel zo zijn: we zien je wel weer terugkomen hier :eusa_whistle:

Gr ;)

onnaj

CiteerMocht het wel zo zijn: we zien je wel weer terugkomen hier

Ofcourse...dan meld ik me onmiddelijk hehe.