Snelheidsmeter blijft steken bij 80km per uur

Gestart door rijpster, 25-03-2007 16:45:49

Vorige topic - Volgende topic

rijpster

Sinds een paar weken is het volgende aan de hand met mijn volvo 850 estate 2.5 automaat 1996. De snelheidsmeter werkt correct tot 80 km/uur. Hierna blijft 'ie hierop staan terwijl ik toch wel sneller rijd. Dus beneden de 80 km/uur werkt de snelheidsmeter correct. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt.

Tamarzilla

Blijft de wijzer ergens achter hangen??

T5, rica getuned

Frans Harkema

Hmmm, zit Koos Spee niet verstopt in het dashboardkastje?       ;D

rijpster

De garagemonteur heeft er even naar het probleem gezocht en de snelheidsmeter heeft het even normaal gedaan (gewoon meer dan 120) nadat hij een tijdje de accu heeft los heeft gehad of na reset van de computer. Tijdens die rit schoot de snelheidsmeter weer naar 80 km/u.

thuur

Als het zich voordoet, beweeg de contactsleutel eens een heel klein stukje terug. Let op dat je de motor niet uitzet!

Gr ???

rijpster

Ik heb de test met de contactsleutel wanneer je 100 km/u rijdt nog niet gedaan. Ik ben wel langs de volvo dealer geweest en het ABS gebeuren laten uitlezen. Uit een ander forumbericht heb ik kunnen lezen dat er een verband zit tussen de snelheidsmeter en ABS. Het leverde de volgende foutcodes op:

213 abs linkerachterwielsignaal
214 abs rechterachterwielsignaal
141 EBD drukschakelaar

Nu moet ik verder...

thuur

Eerst de controller (laten) doorsolderen dus!

Gr ;)

rijpster

Vorige week even bij de volvo dealer geweest. Check gedaan van de foutcodes. Nu helemaal geen foutcodes meer. Rara hoe kan dat. Maar ja. Met de computer in de hand een eindje wezen rijden. De 4 abs sensoren werken prima en geven de snelheid goed door. In de werkplaats aangekomen de gehele klokkenwinkel getest. En ja hoor, de snelheidsmeter blijft dus steken bij 80 km/u. De klok is stuk. Nieuwe klok + inbouw = een kleine 600 euro. Dit is wel een beetje veel. Zijn er alternatieven?

Misha

Citaat van: rijpster op 17-05-2007 21:31:59
Vorige week even bij de volvo dealer geweest. Check gedaan van de foutcodes. Nu helemaal geen foutcodes meer. Rara hoe kan dat. Maar ja. Met de computer in de hand een eindje wezen rijden. De 4 abs sensoren werken prima en geven de snelheid goed door. In de werkplaats aangekomen de gehele klokkenwinkel getest. En ja hoor, de snelheidsmeter blijft dus steken bij 80 km/u. De klok is stuk. Nieuwe klok + inbouw = een kleine 600 euro. Dit is wel een beetje veel. Zijn er alternatieven?
Een 2e hands klok ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

zoek maar eens op ebay, vind je 10-15 klokken voor dezelfde prijs.

elianmars

Ik wilde precies hetzelfde zeggen als Ludo, maar die was me dus net voor.....  :eusa_snooty:

Ludo

:P
je moet wel effe opletten dat je de goeie neemt.
Yazaki of VDO.

elianmars

Hoe zat het nou precies? VDO heeft de dagteller en de km.standteller vlak boven elkaar zitten en de Yazaki heeft de km.standteller hoger zitten?

Ludo

Citaat van: elianmars op 17-05-2007 23:55:52
Hoe zat het nou precies? VDO heeft de dagteller en de km.standteller vlak boven elkaar zitten en de Yazaki heeft de km.standteller hoger zitten?

ja, klopt.