Lo and Behold, weer een nieuwkomer!

Gestart door De Kater, 30-06-2009 11:33:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Kater

Hallo allemaal!

Om te beginnen datgene wat iedereen graag ziet hier:



(hoop dat dit werkt...   :eusa_eh: )

Ben geen volvo nieuwkomer, ben al wat jaartjes bezig met 240's, running project is om een 245 van 1980 te restaureren en te voorzien van een 2300cc blok met gas injectie. Omdat daar nog wel aardig wat uurtjes in zullen gaan zitten voordat dat rijdt is de 850 is sinds 3 weken mijn dagelijkse schuit! Iets wat (vergat ik erbij te zeggen  :eusa_whistle: ) bijzonder goed bevalt!  :eusa_dance: De combinatie van rijplezier en geluid is behoorlijk verslavend...  ;D

Anyway, ik lees al eventjes mee . Tis een 850 van november '95 met 247kkm op de teller, 2.0 10 klepper met G3. Gekocht met de mededeling van excessief olie verbruik (standaard rookgordijn), startproblemen op gas en een niet werkende ABS, snelheidsmeter en een batterij kapotte dashboard lampjes. Olie verbruik is na twee keer een schoonmaak beurt al behoorlijk minder, rookgordijn al sinds een paar dagen vrijwel volledig verdwenen. Verdamper van de gas installatie is inmiddels gereviseerd aan de keukentafel, startproblemen op gas waren daarmee ook verledentijd. Op de planning staan nog de klepteelrubbers die vervangen gaan worden (rookpluimpje na stationair draaien bij warme motor) en de carterventilatie. ABS en snelheidsmeter zijn nog steeds niet werkend ondanks het doorsolderen van de stekker van de computer....  :eusa_think: Tips zijn welkom  :eusa_shifty:

De Groeten!

Harm Heusinkveld aka De Kater

rifwachter

Hallo Harm,

Welkom op het forum.


Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

De Kater


rogerV701998

Hallo Harm

Welkom op dit forum.

Perfecte presentatie en mooie auto. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Gr. roger

hathü

Welkom, succes met je 245 project,  je 850 heeft zo te lezen een goed baasje getroffen. Veel rij en sleutelplezier.


Groet Harry

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

sean850

welkom op het forum en veel plezier met je auto

thuur

Wat heb je precies gesoldeerd aan je controller?


Welkom!


Gr 8)

De Kater

#9
Citaat van: thuur op 01-07-2009 12:47:55
Wat heb je precies gesoldeerd aan je controller?


Welkom!


Gr 8)

De stekkerverbinding aan de printplaat... kan het moeilijk anders uitleggen vrees ik... Kortom: die contacten waar de stekker aan de printplaat gesoldeerd zit. Ik lees ook wel eens wat over de sensor bij de achterwielen, maar volgens mij moet dan de snelheidsmeter het toch gewoon doen en alleen de ABS niet?!

-edit- zit nog eens alle literlectuur over de ABS controller te lezen en ik denk dat ik hem er dit weekend nog eens onderuit vis... vrees dat we (mijn broer (hobbelt al een tijdje langer mee op dit forumn = JannesH) en ik) een paar puntjes over het puntige hoofdje gezien hebben...  :eusa_silenced: -edit-

Gr :)