Jeroen en V70

Gestart door Ricardo, 25-03-2007 20:03:57

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Even een paar plaatjes.

Krukas is stoffig want hij heeft in de container gelegen..
De reden om 'm in de container te gooien is hoofdzakelijk om twee drijfstangtappen,

Deze,

En deze,

Die er beide op de kras na zo uit zouden moeten zien,

De meest beschadigde tap nog eens gezien onder een andere hoek,

Kun je dit slijpen? Ja dat zou kunnen ware het niet dat turbo motoren zogenaamde sputter lagers gebruiken in de drijfstangen en deze lagers zijn niet in een opmaat te krijgen. Eenmaal van de maat is het einde bericht voor een turbo toepassing. Door de slijtage is de speling op het lager te groot geworden en zal er niet voldoende oliedruk in het lager blijven. Lagerschade zal binnen korte tijd weer optreden.

Wat maakt nu dat geluid?
Op de drijfstang zit een klein puntje aan beide kanten onder de pistonpin, ik heb hier helaas zo geen foto van.
Dit puntje komt tegen de contra gewichten van de krukas aan in onderste dooie punt. (BDC)
Uiteindelijk zal dit putje wegslijten en ook zal er iets van de krukas afslijten en dat ziet er zo uit,

Met deze schade kan een krukas wel leven, is misschien niet helemaal volgens 't boekje maar hij doet z'n werk er wel om.

Nu het geluid weg is zit je met de lagerschade waarschijnlijk al halvewege. De drijfstang(en) is(zijn) krom en de lagering zal scheef op de kruktap z'n werk doen. Er komt eerdaags vanzelf wel weer een ander geluid voor terug. Ook iets in de geest van tokketokketokke maar dan anders..

Ricardo

Goed nieuws show hier. Bij de garage zeiden ze me iets van een stukje afgebroken in de turbo of intercooler en dat dat er nu wel uit zou zijn. Vond dat beter klinken hoor. Weinig waarschijnlijk?

Emiel

Wat moet er dan afbreken in de turbo of intercooler wat dat geluid zou veroorzaken?

BenC70ES

Weinig waarschijnlijk dus...

Het was echt wel een heel zware tik dat er inzat...   Heb je al is gecheckt met CS parts in Beernem?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ricardo

Nee, hij rijdt nog perfekt dus. En je zegt het zelf al inzat. Andere motor ga ik niet meer aan beginnen. Dan koop ik wel iets anders. 850R ofzo of als ik dat niet vind misschien nog iets heel anders. O sorry er is niets anders meer. Dom.

thuur

Citaat van: Emiel op 24-02-2008 22:08:15
Wat moet er dan afbreken in de turbo of intercooler wat dat geluid zou veroorzaken?

Als er iets afbreekt in de turbo merk je dat heel snel of juist niet. Door de hoge toerentallen zal het stukje direct worden 'weggefreesd' en uiteindelijk zul je vermogensverlies krijgen. Als je pech hebt draait de turbo meteen in de soep. Wordt meestal veroorzaakt door dingen die de weg weten te vinden naar de turbo.

In de IC zit volgens mij niets wat kan afbreken..

Gr ???

elmarconi

Krijg je niet een geweldig stuk onbalans als er iets uit zo'n hoogtoerig ding breekt?
--
Autogas Inside . . .

Ricardo

Kan dit nu echt niets anders zijn dan een kromme drijstang, en als het dan toch zo is kan je daar lang mee blijven rijden als die dan toch niet meer tikt?

fearless

Als die tik nu weg is, Gewoon lekker doorrijden en genieten.  :eusa_whistle:   ;)

M a r c

Iets wat afbreekt in de turbo komt al niet eens door de originele intercooler heen... Aangezien er inderdaad in de intercooler ook niks zit wat af kan breken lijkt (is) dat dus een onlogisch verhaal. Kijk nu nog maar eens goed naar de foto's van Johann, want zó ziet het er van binnen uit...  Maar geloof gerust je dealer omdat dat een voor jou leukere versie is. Vraag dan even of je dealer garantie geeft op zijn "diagnose"  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

en rijd hij nog steeds Ricardo?  :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

elianmars

Citaat van: 850 T5 Freak op 17-04-2008 22:55:06
en rijd hij nog steeds Ricardo?  :)

Dan toch niet met met de heldere koplampen  :eusa_whistle:

Volvo Felipe

Ik denk het niet, ik denk dat hij deze verkocht heeft

groetjes

Ricardo

Heb hem inderdaad verkocht een dik jaar geleden, maar mis hem nog steeds. Normaal had ik hem nooit verkocht maar omdat ik verhuisde naar het buitenland leek mij dit de meest logische oplossing.  De koper heeft de auto later zelf weer verkocht en heeft een hele tijd voor een belachelijk bedrag te koop gestaan op kapaza.be. Ik vraag me nu af waar deze auto nu is en of hij nog steeds te koop staat. Iemand een idee?