Knipperend service lampje

Gestart door S. Brouwer, 26-03-2007 22:44:29

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Sinds vorige week is mijn lambda lampje gaan branden, hier heb ik voor de rest niks meegedaan en zou hem deze week laten uit lezen.

afgelopen week heb ik een 27mc bakje in m'n s70 '97 ingebouwd.(hobby)

Nu heb ik de laatste 3 ochtenden door onbekende oorzaak met een lege accu gestaan.
Ik verdacht eerst het 27mc bakkie maar na daar de draden van losgehaald te hebben stond ik vanmorgen alsnog met een lege accu.

Na vanmorgen de auto met behulp van een andere auto gestart te hebben is mijn service lampje gaan knipperen. En werkt de snelheidsmeter niet meer.

Vanavond heb ik de auto laten uit lezen (niet bij Volvo) en daar kwam de code uit dat het inkomend map signaal te sterk was. iets met betrekking tot de lambda sonde. deze code hebben we gereset en het lambda lampje brand niet meer.

Maar het knipperende service lampje krijgen we geen melding op en krijgen we ook niet gereset.

Weet iemand wat dit geknipper betekent? kan het te maken hebben met een lege/slechte accu?
Of weet iemand hoe ik dit uit krijg?

Ludo

krijg je het servicelampje ook niet gereset op deze manier?:

Citaat van: Ludo op 05-03-2007 21:54:24
-Zet het contact uit.
-Houd de reset-knop voor de dagteller ingedrukt.
-Zet het contact aan.
-Als u 10 seconden lang op de reset-knop van de dagteller hebt gedrukt, begint het SRL-lampje te knipperen.
-Laat de reset-knop los binnen 4 seconden nadat het lampje is beginnen te knipperen.

S. Brouwer

Dat ga ik morgen ochtend is proberen,
we hebben geprobeerd te resetten met het kastje waarmee bij een normaal branden service lampje wel gereset kan worden. Dat werkte in ieder geval niet.