Brommende remmen

Gestart door 850 T5 Freak, 27-03-2007 20:48:46

Vorige topic - Volgende topic

850 T5 Freak

ik heb sinds gister  een heel raar iets met de 850 als ik rem  :-\ en het werd alleen maar erger!

als ik bijna stilsta dan bromt heel de auto  :eusa_think: en het moeten de remmen zijn want als ik zeg maar aan het "brommen" ben en haal even mijn voet van het rempedaal dan is het weg! het is niet altijd, als ik hard aan kom remmen vanaf de snelweg zeg maar is het het hardst, als ik gewoon in een woonwijk rem langzaam dus dan is het soms wel soms niet, verder werkt abs systeem gewoon remmen zijn voor en achter voldoende dik! heeft iemand enig idee waar ik kan zoeken?

alvast bedankt Gr Dave

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Jeroentjuh

Een weigerende remklauw? Kromme schijven achter?

Johann

Plakkende remklauw achter.

@®-

Citaat van: Johann op 27-03-2007 20:53:29
Inderdaad.

Heb ik ook eens gehad. Bij mij bleef ie zelfs brommen als ik reed, want de klauw zat vast. En als ik langer door bleef rijden ging de hele auto zelfs een beetje stuiteren.
Ik heb de klauw weer gangbaar gemaakt, door de zuiger een heel eind uit de klauw te drukken, de stofhoesjes eraf en een bus remreiniger leeg spuiten en met een tanden borstel de zuiger schoon maken (bij mij zat er vast gekoekt vet op de zuiger die het probleem gaf. Eeen beetje WD-40 weer op de zuiger spuiten en alles weer terug monteren.
Bij mij gaat het alweer een jaar zo goed.

850 T5 Freak

hmm heb paar maandjes terug nog alles schoongemaakt + nieuwe rubbers bij de achterste remklauwen vernieuwd en zaten toen niet vast ofzo  ???. kan het misschien ook komen door die 5 mm spacers? heb de naaf etc goed schoongemaakt voordat ik het monteerde! hmm morgen anders maar ff op de brug zetten. thx voor de replays

Gr Dave

thuur

Citaat van: Johann op 27-03-2007 20:53:29

Niet schoonmaken, maar reviseren of vervangen. Scandcar heeft hele schappelijke prijzen.

Gr ;)

850 T5 Freak

ik zal morgen eerst eens kijken welke klauw het is! maar vind het wel vaag dat het is gekomen sinds dat die spacers erop zitten,  :eusa_think: achja heb ik weeer wat te doen  :)

thuur

Citaat van: 850 T5 Freak op 27-03-2007 22:38:06
ik zal morgen eerst eens kijken welke klauw het is! maar vind het wel vaag dat het is gekomen sinds dat die spacers erop zitten,  :eusa_think: achja heb ik weeer wat te doen  :)

Dan zou er sprake moeten zijn van onbalans in de spacers of vuil. Maar dat laatste niet zo te lezen. Brommende 850's (aardbevinggevoel) is 99% niet juist werkende achterremmen.

Klauwen altijd per as vervangen of reviseren. Anders remt 1 kant als een scheermes en de ander nog maar half-half. Achterremmen zijn juist voor de balans van de auto tijdens het remmen. Qua remvermogen doen ze maar voor 20% mee.

Let ook goed op je blokken en schijven. Kraters, diepen groeven of dikteverschil (in draairichting): vervangen. Neem meteen de handremschoentjes mee, dan ben je er voor 10 jaar vanaf.

Groet,
thuur die de achterremmen 5x los heeft gehaald omdat er telkens wat anders was en toen de auto verkocht heeft.

reneetje

De naaf wel goed schoon gemaakt met die spacers monteren??
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

850 T5 Freak

jup naaf zekers te weten goed schoongemaakt, uhm Thuur het is me ook opgevallen dat de schijven achter flink gegroefd zijn, maarja ik kijk morgen wat het euvel is, zag net dat het 59 euro kost bij scandcar, das geen geld voor een ruilklauw! 

Gr Dave

Misha

Ik heb het met de S70 ook gehad: daarvan is de boel toen grondig gereinigd en heb er tot nu toe geen last meer van gehad (3 jaar terug gebeurd).
Dus je kan geluk hebben...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 27-03-2007 22:58:14
Ik heb het met de S70 ook gehad: daarvan is de boel toen grondig gereinigd en heb er tot nu toe geen last meer van gehad (3 jaar terug gebeurd).
Dus je kan geluk hebben...

Citaat van: thuur op 27-03-2007 22:51:54
Brommende 850's (aardbevinggevoel) is 99% niet juist werkende achterremmen.

Mits de naaf en pasvlak van het wiel goed schoon zijn idd ;)

Gr 8)

Ludo

Citaat van: thuur op 27-03-2007 22:51:54
Groet,
thuur die de achterremmen 5x los heeft gehaald omdat er telkens wat anders was en toen de auto verkocht heeft. het blijft brommen.

mee eens
::)  ;D

850 T5 Freak

vandaag de 850 op de brug gehad en het volgende gedaan:

-wiellagers gecontroleerd zijn ok!
-wielen draaien gewoon goed niet stroef etc.
-naven, wielen, spacers alles goed grondig schoongemaakt.
-remzuigers achter gaan zeer goed op en neer en lekken niet etc, ook goed dus!
-remblok plaatjes (modificatie> onderdeel num. 272272) geplaatst, ik had nog de oude antitrillingsplaatjes blijkbaar, en uiteraard montagepasta gebruikt voor de remblokken.
-wielen op juiste moment aangehaald!

momenteel doet hij het gewoon goed maar heb nog geen flink stuk gereden en geremd dus moet nog afwachten! hopelijk is het nu weg :-\

Tamarzilla

En, heeft het geholpen??

Groet,

Frank
T5, rica getuned