Ring meeting Volvo40forum 06-04-07!!!!

Gestart door roop86, 28-03-2007 00:03:36

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Eerst rijden op de Ring en dan kritiek leveren. Als je er nog nooit gereden hebt kan je er niet over oordelen.

EricT4

Zijn er hier ring wannabee's ??

Marcel heeft alle gelijk. Als je met een standaard auto vol over de ring rijd. En je zit af en toe over de grens kun je aan het gas met je handen op kwart voor 3.

Als je thuis op de bank gaat zitten heb je ook geen kans in de vangrail te eindigen.
NOG GUTS, NO GLORY !!!

Marcel T4?

Citaat van: Emiel op 25-08-2007 12:19:15
Eerst rijden op de Ring en dan kritiek leveren. Als je er nog nooit gereden hebt kan je er niet over oordelen.

Emiel has recht! (en Eric ook)

Laserblue

Goh wat zijn we weer lekker bezig allemaal..... :eusa_snooty:
Er geeft iemand een welgemeende uniforme tip en we gaan 'm lekker bijdehand afvallen, het maakt geen fuck uit op welk circuits je wel of niet gereden hebt. Heb je wel eens een rallyrijder over zien pakken  ???

Het lijkt hier de laatste tijd wel mode om eens lekker over elkaar heen te duiken, makkelijk hè van achter de pc ::)

Overigens vind ik het wel humor dat de X40 rijders hier komen blaten over al hun ervaring en dan in het diepe Germanië hun auto in de vangrail zetten...

amen.

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Citaat van: Marcel T4? op 25-08-2007 11:51:11
@ M A R C als je instuurt in wat scherpere bochten en je komt met je handen in de bocht dus op 6 uur: succes met onderstuur.........je hebt hier over 2 volledig standaard auto's en 1 licht aangepaste, dus overstuur is wel degelijk iets waar je rekening mee moet houden...

Daarnaast komen er in de karoussel zoveel krachten op het stuur te staan, dat je hem op 6 uur lastig kan houden. Als je je handen in dit soort bochten op kwart voor 3 hebt, kan je zowel onderstuur als overstuur razendsnel opvangen, zonder dat je te veel correctie bij overstuur geeft en niet in een contraslip komt........of bij onderstuur de bocht niet meer haalt......

Dan zit je dus gewoon té ver van je stuur....  Ik heb nog steeds gebogen armen als ik het stuur op 6 uur heb staan en kan dus nog alles nog steeds corrigeren, maar als je een bocht goed insteekt en met de juiste snelheid hoef je helemaal niet te corrigeren.

En een rijvaardigheidstraining is met alle respect heel iets anders als je racelicentie halen. Ik heb tijdens de 3 daagse racecursus op CPZ heel veel geleerd van ervaren instructeurs die stuk voor stuk ook allemaal in de autosportcompetitie meerijden. Daarnaast werd ik door de instructeurs en examinators van de KNAF niet voor niks tot de meest getalenteerde cursist van de 65 deelnemers uitgeroepen.... dus meen ik, net als onze vaste en geroutineerde "Ringgangers", redelijk recht van spreken te hebben :eusa_whistle: (ja het klinkt arrogant, ik weet het... maar het is wél een feit en ik ben er trots op  :eusa_dance: ).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

EricT4

@Laserblue ben je uberhaupt wel eens bij de ring geweest, laat staan erop geweest ?? :eusa_silenced:

BACK ON TOPIC: Marc heeft zelfs prijzen in de kast staan dus ik denk dat hij wel verstand heeft van snel autorijden. (understatment i know) Maar je maakt mij en andere (let op laserblue !!) SCHADEVRIJE !! ring rijders niet wijs dat je het voor mekaar krijgt om je handen op kwart voor 3 te houden. Bijv dat instuur moment in de carrousel.

Eugene

Citaat van: EricT4 op 25-08-2007 16:29:18
andere SCHADEVRIJE !! ring rijders niet wijs dat je het voor mekaar krijgt om je handen op kwart voor 3 te houden. Bijv dat instuur moment in de carrousel.

Jawel hoor...

If it's not blown, it sucks...

Marcel T4?

Blij dat er weer een aantal bovenop gaan  :police:

Waar het mij omgaat:

Als je leest moet je goed lezen: ik schreef verplaatsen en niet overpakken  :eusa_naughty: Iedereen weet dat overpakken not done is.......en heb je een rally-coureur weleens strak z'n handjes op kwart voor 3 zien zonder ooit door te geven??? Nee dus, die geeft m van onderuit door........

@Marc, hoe wil je dat doen als je in ene verder moet sturen??? Gebogen of niet, je armen zijn niet van rubber. Ik weet dat een licentie halen niet heel makkelijk is, alleen je moet niet oordelen als je de achtergrond en ervaring van iemand niet kent en niet daar hebt (mee)gereden. Enne, jij bent nog nooit een bochtje te hard in gegaan?? Knap hoor  :eusa_clap:  Maar we hebben het er nog wel een keer over....

Waar ik een beetje flauw van wordt is dat er een aantal hier iedereen van het 40forum over 1 kam scheren en commentaar gaan leveren op foto's van mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn....dat is makkelijk vanachter de pc! Een beetje respect is op z'n plaats en lever commentaar op diegene waar het op slaat. Dat er een aantal plat zijn gegaan en dat daar geintjes over worden gemaakt: zou ik ook doen, want het is gewoon een aanfluiting.......

En ook de ringgangers op dit forum hebben ongetwijfeld een keer een uitstapje over het gras gemaakt of een keer een  :eusa_pray: momentje hebben gehad....licentie/ervaring/talent of niet

Weet niet of iemand ooit wel eens F1 kijkt?? Allemaal licentie en gelukkig gebeurt daar nooit wat?? :P

En we komen niet blaten over al onze ervaring........er wordt gereageerd op commentaar. Er staat bij jullie toch ook iets over vrijheid van meningsuiting en belangrijk blablabla???

Ik wil graag een keertje oprijden (niet tegen) met een meer ervaren ringganger van dit forum, niet om iets te bewijzen, maar voor de fun en om weer iets te leren. Wie biedt???

JCviggen

Citaat van: Marcel T4? op 25-08-2007 18:21:10
Ik wil graag een keertje oprijden (niet tegen) met een meer ervaren ringganger van dit forum, niet om iets te bewijzen, maar voor de fun en om weer iets te leren. Wie biedt??

medio september staat er weer wat gepland! Kom dan kijken, kan je vast wel met iemand mee :) Ik stel me vrijwilliger ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Marcel T4?

Citaat van: JCviggen op 25-08-2007 18:22:50

medio september staat er weer wat gepland! Kom dan kijken, kan je vast wel met iemand mee :) Ik stel me vrijwilliger ;)

Wij (Rob en een paar LPG???gangers) zijn er in het weekend van 15 september weer........een week ervoor of  erna krijg ik er thuis echt niet door.....anders weer in het nwe seizoen.

Lijkt me uberhaupt wel een keer leuk om daar met de vaste groep (schadevrije) ringgangers van het 40forum en het 850forum een keer samen op te trekken..........

Ps ik bedoelde achteraan, maar mee is ook goed. Eindelijk weer een keer het verslavende 5-pitter geluid in mien oortjes  :eusa_boohoo:

M a r c

Je zit nog steeds té ver van het stuur  ;D En inderdaad áls je wagen echt uitbreekt zul je héél snel het stuur de andere kant in moeten gooien en dan lukt dat niet met de handen op kwart voor 3. Maar da's een situatie die je eigenlijk niet moet creeeren want eigenlijk ga je dan té hard de bocht in of té vroeg op het gas. Verder no offence hoor Marcel, een goede discussie op z'n tijd moet kunnen  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

EricT4

De keutels zijn weer ingetrokken. :eusa_snooty:

mehn

Citaat van: EricT4 op 25-08-2007 23:01:49
De keutels zijn weer ingetrokken. :eusa_snooty:

Die van jullie? Wij halen zeker gemiddeld 8 tot 10 autodagen ring per maand.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JCviggen

Citaat van: Marcel T4? op 25-08-2007 18:55:43
Citaat van: JCviggen op 25-08-2007 18:22:50

Wij (Rob en een paar LPG???gangers) zijn er in het weekend van 15 september weer....

Met goed weer zijn we er de 16e
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann