Ook maar even voorstellen

Gestart door gerbie, 28-03-2007 10:30:54

Vorige topic - Volgende topic

gerbie

Hallo allemaal,

Ik lees al geruime tijd "stiekem" mee op dit forum. Ik heb hier al zeer veel nuttige informatie opgedaan, iedereen bedankt daarvoor.

Ik ben in tegenstelling tot veel Volvo rijders geen kilometervreter (5000 per jaar). Tevens ben ik meer op comfort dan op sportiviteit gesteld. Voor mij dus geen verlagingsets en optische tuning, 15" is groot genoeg. Geef mij maar een lekkere relaxte automaat met veel ruimte en een trekhaak om de visboot mee te trekken. Lekker burgerlijk dus... of misschien ook niet, want dan had ik wel een astra of nog erger een scenic of een of andere koreaans geval gehad. Maar goed, nu ter zake. Ik heb een 855 2.5 10V automaat van '94 met >320k op de teller. En als ik er problemen mee heb en ik hier op het forum echt iets niet kan vinden met de zoekfunctie (of als ik daar onverhoopt te lui voor ben) zal ik vast wel een topic openen.

viking_in_shorts

Hoi Gerbie,

Dacht hetzelfde toen wij onze 2,5 20V kochten. Maar reken maar dat je snel verslaaft raakt aan de kracht / snelheid hoor...
We praten over een jaartje nog wel eens  :evil:

Welkom!

de boekhouder

Je bent niet de enige burgerlijke eigenaar hoor ! Ook daar is ie zeer geschikt voor.

Mooie kleur en velgen trouwens.

Veel plezier ermee !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

gerbie

Citaat van: viking_in_shorts op 28-03-2007 11:01:23
Hoi Gerbie,

Dacht hetzelfde toen wij onze 2,5 20V kochten. Maar reken maar dat je snel verslaaft raakt aan de kracht / snelheid hoor...
We praten over een jaartje nog wel eens  :evil:

Welkom!

Ik moest juist afkicken, hiervoor heb ik een jaar in een Xantia Break 2.0 turbo CT (benzine) gereden en die was toch heel wat sneller. Ik heb de 850 vooral gekocht voor de degelijkheid en de fijne automaatbak. Hij is ongeveer even groot/zwaar (+4cm en + 20kg) als de xantia, dan is de keuze snel gemaakt toch? Ik heb alleen wel erg moeten wennen aan verkeersdrempels en de brandstofconsumptie....

)()()sT

Citaat van: gerbie op 28-03-2007 11:15:41
.....en de brandstofconsumptie....

;D

Ziet er mooi uit hoor!
Maarre... komt het nou door die ook blauwe muur dat je kunststof bovendeel van de bumper ook blauw lijkt?

Veel plezier ermee!

de boekhouder

Of, als je de volvo weghaalt, staat het sillouet op de muur.   ;D
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Wout309t

CiteerXantia Break 2.0 turbo CT (benzine) gereden en die was toch heel wat sneller.

Fijne motor, zeker in een Pug 309 ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

gerbie

Citaat van: Wout309t op 28-03-2007 12:41:18
CiteerXantia Break 2.0 turbo CT (benzine) gereden en die was toch heel wat sneller.

Fijne motor, zeker in een Pug 309 ;D

Dat zal best! Ik heb onlangs nog een website bekeken van iemand die dat blok in een 205je geperst heeft. Dan nog met wat aangepaste software en hogere turbodruk. Het is wel een stuk lastiger dan het overbouwen van een mi16 blok omdat de bak heel anders is toch?

gerbie

Citaat van: Claudia op 28-03-2007 11:29:24
Welkom Gerbie!

Grappig....je hebt het gebouw meteen maar even aan de kleur van de 850 aangepast! :)

ehh, dat "gebouw" is dus mijn huis.....
De kleurovereenkomst is puur toeval (koningsblauw Wijzonol) en in het echt nog treffender dan op de foto.

rifwachter

welkom hier, geniet van je mooi wagen !
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo