Blitzsafe aansluiten

Gestart door V70R2.3AUT, 29-03-2007 20:13:12

Vorige topic - Volgende topic

V70R2.3AUT

Hoi,

Vandaag de blitzsafe eindelijk ontvangen, misschien rare vraag maar zou de blitzsafe ook al moeten werken zonder stroom (is toch alleen voor het opladen van de iPod?), ik ben niet zo handig met kabels en probeerde of ie het reeds doet zonder stroom na aansluiten op CD ingang en dat is dus niet zo.....................Wie o wie weet raad? En hoe zou ik 'm evt. op de stroom van de sigarettenaansteker kunnen aansluiten, hoe kom ik daar in godsnaam bij?

BVD Casper

V70geRwin

Dashboard kastje lampje schijnt ook continue stroom te hebben.

Ik heb de blitzsafe ook thuis en moet ook nog aan de gang maar er staat links en rechts best wat info op het forum...

suc6,
Gerwin

Emiel

Gewoon bij de radio weghalen toch? Mijn Blitzsafe had 1 plus nodig, en die heb ik gewoon bij de radio weggehaald.

HeZz

Ik ook.
Gewoon bij de radio weg gehaald, 12v continu.
gewoon ff meten, met de voltmeter. Doorknippen en draadje erbij doen. Wel ff netje vastmaken weer he.
Looking 4 a V70N

V70R2.3AUT

Dank jullie voor de tips, ik heb 'm nu echter op de sigarettenaansteker aangesloten maar dan laadt de ipod niet op? Weet iemand waar dat aan kan liggen? De blitzsafe krijgt wel stroom en doet het dus ook via de radio, kan het zijn dat dit te weinig volt is om op te laden?

gr casper

HeZz

Heb je gemeten met een 12v meter?
Je moet ook 12V hebben als het contact af staat, moet continu zijn dus.

Meten=Weten

Hoop voor je dat het lukt, zo niet je mag altijd ff langs komen. :D
Ik kan ook wel een foto maken met welke draad ik heb gebruikt.....
Looking 4 a V70N

llinssen

Heeft de blitzsafe niet 2 spanningen nodig? 1x continue, 1x onderbroken?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

HeZz

Mijne niet, alleen 12V continu
Looking 4 a V70N

V70geRwin

Net eringefrut, bij mij gaf de bruin/groene draad 12v met contact uit.
Deze draad is 2 keer aanwezig in de connector van de radio en zitten derde van links of rechts boven elkaar (het is een dubbele rij aanluitingen).

Ff met de aansteker blootgelegd  ;D blitzsafe eraan solderen en hij doet ut  :eusa_dance:

alleen 3 keer de verkeerde code ingetoetst dus moet nog even wachten op geluid  :eusa_wall:

Marc O.

Is de Blitzsafe alleen voor iPod's of kun je er ook andere MP3 spelers mee aansluiten (middels de koptelefoon jack)? Heb onlangs een Creative Zen V gekregen en geprobeerd om die op m'n autoradio (SC-805) af te spelen middels een Belkin FM transmitter, maar da's verre van ideaal. Als ik het ding goed ingesteld heb en vervolgens de oprit af rijd dan begint ie al te storen. Uiteraard realiseer ik me dat functies als voeding, bediening etc niet mogelijk zijn via de koptelefoon jack ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

llinssen

De Blitzsafe is alleen bedoeld voor Ipod (er zit namelijk alleen een Ipod stekker aan). De Blitzsafe laadt de Ipod ook.
Een handige soldeerder zal het wel kunnen maken, maar ik neem aan dat er simpeler oplossingen zijn.

Succes.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

V70geRwin

Ergens op het forum heeft iemand een schakelaar in het dashboard waarmee hij kan kiezen tussen de wisselaar of een line in ingang op de wisselaar aansluiting van de Volvo radio..

Dat is ook iets voor jou denk ik, als je geen wisselaar hebt direct de line in aan de CD aansluiting.

Emiel

Ik heb toch echt een Blitzsafe voor een échte Walkman. Gewoon met mini-jack aansluiting.

Use the search....

Emiel

Marc O.

Citaat van: Emiel op 24-05-2007 18:58:21
Ik heb toch echt een Blitzsafe voor een échte Walkman. Gewoon met mini-jack aansluiting.

Use the search....

Heb je bericht teruggevonden (lang leve de zoekfunctie ;)). Dus een kwestie van een verloopsnoertje van mini-jack naar dubbel-tulp en de boel moet werken........klinkt goed!
...The Nile isn't just a river in Africa...