440 1.9 TD tunen? wie o wie?

Gestart door sjoerdb, 29-03-2007 22:31:35

Vorige topic - Volgende topic

sjoerdb

wie kan me informatie geven over tunen/opvoeren van de 1.9 TD motor die in de 400 serie ligt? geen last van computer dus het zou makkelijk moeten gaan. ik hoor graag van jullie! thx he

thuur

Rudy-M

Turbobiker

Citaat van: thuur op 29-03-2007 22:32:43
Kijk eens op www.volvo-forum.nl

Gr ;)

Krijgt 'ie ook geen antwoord, kan beter effe naar ET bellen...
De Tussenpaus

rody

niet doen...

daar kan deze Renault moteur niet tegen...

beter het geld uitgeven aan een 850 Tdi of S60 D5.

gelijk betere wegligging.

succes.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eugene

Citaat van: rody op 29-03-2007 22:41:10
niet doen...

Hoe kom je daarbij ::)

chef werkplaats bij de dealer in Heelen heeft een hele tijd met zo'n opgevoerde diesle rondgereden. Weet niet wat ie precies had verandert, maar ik bel em morgen wel even.

If it's not blown, it sucks...

Rudy-M

rody

Citaat van: Eugene op 30-03-2007 00:04:47
Citaat van: rody op 29-03-2007 22:41:10
niet doen...

Hoe kom je daarbij ::)

chef werkplaats bij de dealer in Heelen heeft een hele tijd met zo'n opgevoerde diesle rondgereden. Weet niet wat ie precies had verandert, maar ik bel em morgen wel even.

weet niet of jij over een 4-serie praat; de latere s40 modellen met 1.9td zouden wel met chip te tunen zijnen.
ook maar gehoort in cantine bij nedcar.

Jeroentjuh

De 95pk 1.9td motor van de X40 kun je chippen tot 115pk/238Nm, moet met een 440 ook wel te doen zijn denk ik....
Verder grotere IC monteren, grotere verstuivers, EGR dichtmaken, ........ moet vast wel sneller te maken zijn......

rody

Citaat van: Jeroentjuh op 30-03-2007 18:48:17
De 95pk 1.9td motor van de X40 kun je chippen tot 115pk/238Nm, moet met een 440 ook wel te doen zijn denk ik....
Verder grotere IC monteren, grotere verstuivers, EGR dichtmaken, ........ moet vast wel sneller te maken zijn......
topic starter beweert dat hij geen computer heeft; kun je toelichten?

Schnappi

een keer gas geven met de 440 dan en hij kan de revisie in (ik haat renault motoren) :evil: :evil:

groeten

breakman

die renault motor trekt op niks !! onlangs mee gaan rijden heel de wagen voelt alles behalve volvo aan en volgens mij haal je buiten problemen niet veel meer uit die motor !! :eusa_snooty:

sjoerdb

okee, de 1 zegt dus dat het niet kan, de ander zegt dat het wel kan.

het kan wel, laten we dat maar duidelijk stellen, meer inspuiten, betere ademhaling en turbodruk verhogen levert ten alle tijde meer vermogen op. alleen is de vraag hoe?

geen chips in mijn auto, lekker makkelijk want dan kan daar het in ieder geval niet op mis gaan! chips zijn dus uitgesloten en 1.9 td s40 verhaal valt dus ook af. ik vraag het ook specifiek voor een 440, daar was ik wel duidelijk in dacht ik.

een K&N vervangingsfilter komt er straks in te vervanging van het orginele filter, gezien de IC achter de bumper weggewerkt zit wou ik dit zo houden zoals het is, misschien kijk ik wel naar de koelende lucht naar de IC of die beter kan. de EGR zit er niet op voor zover ik weet maar dat ga ik nog ff uitzoeken, grotere verstuivers is niet het ding bij diesel, dat is misschien wel leuk bij benzine maar bij diesel niet.

Turbobiker

Citaat van: sjoerdb op 02-04-2007 20:01:43
okee, de 1 zegt dus dat het niet kan, de ander zegt dat het wel kan.

het kan wel, laten we dat maar duidelijk stellen, meer inspuiten, betere ademhaling en turbodruk verhogen levert ten alle tijde meer vermogen op. alleen is de vraag hoe?

geen chips in mijn auto, lekker makkelijk want dan kan daar het in ieder geval niet op mis gaan! chips zijn dus uitgesloten en 1.9 td s40 verhaal valt dus ook af. ik vraag het ook specifiek voor een 440, daar was ik wel duidelijk in dacht ik.

een K&N vervangingsfilter komt er straks in te vervanging van het orginele filter, gezien de IC achter de bumper weggewerkt zit wou ik dit zo houden zoals het is, misschien kijk ik wel naar de koelende lucht naar de IC of die beter kan. de EGR zit er niet op voor zover ik weet maar dat ga ik nog ff uitzoeken, grotere verstuivers is niet het ding bij diesel, dat is misschien wel leuk bij benzine maar bij diesel niet.

Je hebt inderdaad weinig zinnige antwoorden gekrgen. Maar bel nu eens met European Tuning, die wil je vast wel helpen.
De Tussenpaus