dieselpomp

Gestart door KLPDclassic, 29-03-2007 23:18:34

Vorige topic - Volgende topic

KLPDclassic

Ben vandaag bij garage geweest omdat er diesel lekte, hebben nieuwe afsluitring gemonteerd bij de 4e dieselleiding, maar lekt nog steeds. Advies is om de pomp te reviseren, want hij lekt tussen het leidingverdeelhuis en brandstofpomp. Kosten revisie +/- € 450,00 excl. en montage +/- € 200,00 excl. Zijn dit een beetje redelijke prijzen? (Hij lekt diesel sinds laatst de cilinder koppakking vervangen is, kan het hier wat mee te maken hebben?) Kan het kwaad om nog eventjes hiermee door te rijden? Een hoop vragen, want ik weet het eventjes niet meer...

wepster

lekt hij echt op de pomp of op de cilinderkop ?
na het vervangen van een koppakking kan het namelijk zijn dat ze de verstuivers die ze los gehaald hebben niet goed hebben gemonteerd wat ook lekkage kan veroorzaken.

denkweb

Second opinion vragen bij ANDERE GARAGE. Altijd de moeite waard.

KLPDclassic

Heb gisteren de wegenwacht gebeld, want hij lekte wel erg. Bij de aansluitingen van de leidingen was het droog en er was zo niet precies te zien waar het wel lekt, maar de wegenwachter zei dat er bij het loshalen van de leidingen (tijdens het vervangen van de koppakking) het best zou kunnen dat met het aandraaien een haarscheurtje ergens is ontstaan. Dus auto maar op de brug zetten, bodemplaat eraf en precies kijken waar het vandaan komt. Het zou ook de pomp kunnen zijn, alleen vind ik het dan wel erg toevallig dat het euvel er is sinds het vervangen van de koppakking. Ga inderdaad maar eens een second opinion vragen. Hou jullie op de hoogte, groet.

A3

Hey, ik heb een dieselpomp liggen met 213.000 km. Is gegarandeerd goed.
Mag je hebben voor € 175.- Mail me anders even.
Gr.

KLPDclassic

Na nog wat navraag heb ik de dieselpomp begin vorige week laten reviseren, was blijkbaar toch het euvel, helaas je aanbod niet meer nodig, loopt nu weer lekker, groeten.

A3

Succes en nog vele fijne kilometers. ;D ;D ;D

kyro

Citaat van: A3 op 19-04-2007 20:02:07
Hey, ik heb een dieselpomp liggen met 213.000 km.

heb je eigenlijk nog meer onderdelen van
je oude motor overgeplaatst in je nieuwe ?
of was de diselpomp een probeersel, en heb
je hem toen gewoon laten zitten ???

is er trouwens merkbaar verschil qua motor
andere loop, ander motor geluid  ???

vraag dit, omdat laatst op de parking,
van een bouwmarkt een andere tdi
stationeer stond te draaien, maar die klonk
heel anders dan de mijne :o

gr

A3

Omdat ik mijn motor eerst niet aan de gang kon krijgen, dacht ik dat het de pomp was. :eusa_doh: Heb toen mijn eigen pomp erop gezet.
Klinkt iets anders bij starten, verder niet. :eusa_naughty: Als de pomp niet op tijd staat, krijg je ook een heel ander geluid. ;D Qua loop, hij is merkbaar sneller en loopt minder rauw.
Gr.